|
|||
|
|||
ff gekopieerd uit een ander forum
mbt roestpreventie ben ik heel tevreden met mijn zandstraalapparaat, en het vertinnen wat ik me aanleer. Dit is geweldig omdat; a. minder (geen) schuurwerk b. Als je stopt kun je later gewoon verder (tin smelt bij verhitting) c. voor het vullen van naden hoef je niet eerst te spuiten/lakken d. goed toegepast maakt het de verbinding van plaatdelen sterker e. Door een hoog aandeel lood in de tin blijft mogelijk de roest langer weg (mits achterkant van de naad ook wordt behandeld Voorbeeldje in een beeldverhaal; De roest Zandstralen en uitkrabben insmeren met vertinpasta Na verhitting is de plaats vertint met 50/50 tin/lood legering Aanbrengen van tin met een smelt trajekt voor makkelijker uitstrijken (25/75 tin/lood legering Afvegen van de hete tin met een natte doek en het ziet er straks (na het spuiten) uit als afgekit
|
||||
|
||||
Ja ik heb effe zitten youtube'en over vertinnen, inderdaad geweldig systeem, kende het ook al van Discoverys 'a car is reborn'
Dat het vervangend kan zijn voor kit-naden is nieuw, ziet er strak uit joh! Het zal denk ik wel wat meer zijn in kosten? Hoewel het mij ook een vertouwelijkere en duurzamere manier lijkt, kitten aan auto's heb ik het nooit op, plamuur ook niet. Bedankt in ieder geval! Ik heb hier in ieder geval wel veel aan. Nu nog een 'tijdelijke' werkruimte zoeken voor in het voorjaar/zomer en m'n start probleem oplossen. Last edited by Juanart : 14-01-2010 at 17:39. |