Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Transporter (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   T3 Importeren?? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=63387)

Juanart 15-12-2009 18:49

T3 Importeren??
 
Hoi!

Zou iemand mij misschien kort kunnen vertellen of opsommen wat er nodig is bij het importeren van een VW T3 Camper.
Degene die ik op het oog heb staat op Duits kenteken, is van '88 en heeft TÜV tot Juni 2010.

Ik zie het wel verschijnen!

Groeten Juan

Houtstoker 16-12-2009 07:19

De fahrzeugbrief als de wagen afgemeld is met de tenaamstelling, of het tijdelijke kenteken icm de fahrzeugbrief

let op
auto's na 1986 (1e toelating na 31 decenber 1986) worden niet meer belastingvrij. mss even doorzoeken

Juanart 16-12-2009 18:37

oke zo ja,

Het is wel een camper, scheelt wel toch?

Ik vraag me af hoe dat gaat met de Fahrzeugbrief, hij staat op Duits kenteken maar de eigenaar woont in Spanje, geërfd van z'n Duitse opa.
In Spanje is de auto in vaste lasten niet te betalen dus heeft nooit op Spaans kenteken gestaan, maar de auto bevind zich daar wel.

Maar ik neem aan dat zoiets eigenlijk via het Duitse systeem afgemeld word?

Jan-Jelle 16-12-2009 18:46

ik zou het maar allemaal goed nachecken, want het klinkt als een apart verhaal. word vaker opgelicht met dit soort verhalen.
voor een camper betaal je gewoon wegenbelasting, net als elke andere auto.

Tjaap 16-12-2009 19:06

nee voor een camper betaal je maar 1 kwartaal... maar klinkt inderdaad als een scam. goed oppassen..

Jan-Jelle 16-12-2009 19:27

@tjaap:
mijn buurman vertelde dat hij gewoon wegenbelasting betaald, zoals elke auto, zal wel aan mij liggen ;)

Houtstoker 16-12-2009 19:34

een camper betaald kwarttarief, tenzij het volgens de RDW een camper is, maar niet aan de eisen van de belastingdienst voldoet, zoals bv voldoende stahoogte. Hierbij moet je ook denken aan voldoende dakopening bij het hefdak.

Het kwarttarief gaat, zoals de plannen van de regering nu liggen verdwijnen. Zo ook de belasting vrijstelling voor voertuigen ouder als 25 jaar. Deze oldtimer vrijstelling wordt in 2012 bevroren. Wagens die dan jonger zijn als 25 jaar worden nooit meer belastingvrij.

Gaat de km heffing door, dan zal de bus mogelijk in het SUV tarief gaan vallen, mogelijk zelfs 15 ct/km

Zoek alles goed na! Ook heb ik eerder zulke verhalen gehoord, dan ging het steevast om oplichters! Ga dus niet in op een vraag om een aanbetaling.

Juanart 17-12-2009 01:14

Ja bedankt allemaal,

Ik heb net ook zoveel mogelijk zitten uitzoeken, op RDW en Belastingdienst, inderdaad er gaat veel veranderen, dus het is ook niet interessant meer voor een auto van '88

En de verkoper heeft nu ook een (opvallend) mooi verhaal dat de auto getransporteerd kan worden. Ik zou dan aan het transportbedrijf van tevoren betalen en ik heb hem 5 dagen om te voelen en testen en mag daarna de auto nog altijd weigeren, kosten voor de verkoper.
Pas als ik ja zeg wordt het geld via het transport bedrijf verder gestort naar de verkoper, haha ja natuurlijk.
:screwy:

Jullie hebben hoogstwaarschijnlijk gelijk dat het een oplichter is.

stufenheckfahrer 17-12-2009 17:41

Verhaal van 5 dagen testen enz. zit in alle scamverhalen! Evenals een echtscheiding of overlijden van iemand

De reactie van de verkoper kwam zeker ook pas nadat de advertentie al verwijderd was? Dat doen ze namelijk ook altijd, zijn ze niet meer te traceren.

Gelukkig ben je er niet ingetrapt.

Greetz Ron

Juanart 17-12-2009 22:38

Quote:
Originally Posted by stufenheckfahrer
Verhaal van 5 dagen testen enz. zit in alle scamverhalen! Evenals een echtscheiding of overlijden van iemand

De reactie van de verkoper kwam zeker ook pas nadat de advertentie al verwijderd was? Dat doen ze namelijk ook altijd, zijn ze niet meer te traceren.

Gelukkig ben je er niet ingetrapt.

Greetz Ron


Nee de advertentie heeft er nog altijd gestaan maar ik heb het direct aan de site laten weten en die hebben de advertentie verwijderd.
:thumbup:

Tja maar ik moet effe helder doen... :wink: gewoon lekker cheap houden, ik ben maar student, dus importeren zou eigenlijk te gek zijn.

Gewoon een leuke Oldtimer Diesel uit Nederland, als iemand er één weet!! Hoor ik het graag! :-D
Budget rond de 1800Euro
Onderhoud doe ikzelf, met wat ervaring als monteur lukt dat goed, anders is het alsnog een dure auto.

Tjaap 18-12-2009 00:41

Bien heeft er nog een staan, of is die al weg?

Juanart 18-12-2009 02:03

Ja die is al verkocht

Houtstoker 18-12-2009 07:41

Quote:
Originally Posted by Juanart
Gewoon een leuke Oldtimer Diesel uit Nederland, als iemand er één weet!! Hoor ik het graag! :-D

Kijk eens op ebay Duitsland. Daar zijn oldtimers pas na 30 jaar belastingvrij, en kun je soms goedkoop juweeltjes scoren

golfvr6 22-12-2009 07:07

Ben ook een poos op zoek geweest naar een t3 camper.
Mijn ervaring is inmiddels dat goede exemplaren dun bezaaid zijn .
Vooral voor max 1800 euro, heb inmiddels wel 1 gekocht .
Een 83er 1,7d
Als je er wel 1 vindt in duitsland moet je wel goed de openingstijden van het strassenambt in de gaten houden ,want in duitsland geld tijd is tijd.
Ook is het handig om de duitse feestdagen te weten ,want ze hebben er veel .
En op deze dagen ligt bijna alles plat, helaas ervaring mee met deze twee voorbeelden.
Maar als de te kopen wagen reeds is afgemeld kun je hem zo halen.
We hebben ook wel eens auto,s opgehaald op groenehandels nummers ,mag niet maar als je je dom houdt ,en zegt dit zijn toch handels nummers kun je na bekeuring doorrijden.
Wat ook wel kan is een vrachtbrief laten maken door de verkopende partij ,dat de wagen naar nederland gaat voor reparatie ,dan mag je legaal met groene nummers rijden.

gr Marco

Juanart 24-12-2009 16:50

Quote:
Originally Posted by golfvr6
Ben ook een poos op zoek geweest naar een t3 camper.
Mijn ervaring is inmiddels dat goede exemplaren dun bezaaid zijn .


Ja I know ;)
Dus ik stel er niet teveel eisen aan, als het maar rijdbaar is, voor bouwjaar '86 en wil ik liever geen Flinstone auto, dat je voeten door de bodem heen steken, heb ik eerder gehad bij een Nissan 200SX :tongue:

Het mag van mij bestel, personen, óf camper zijn. M'n visie van mijn eigen T3 is dan een multivan intrieur met misschien koelkastje en wat luxe hier en daar, kleur en enzo is maar bijzaak.

Dus de T3 hoeft niet geweldig in staat te zijn, ik knap hem beetje bij beetje op, en zou er in de loop der jaren een leuke bus van willen maken geheel naar mijn smaak, en de mankementjes opgelost.

Een 1.9TDi zou helemaal top zijn om het af te maken :D

Ik heb momenteel wel iets op het oog, ik ga na de kerst kijken :)

mfweert 25-12-2009 12:44

Bus importeren??
 
http://bus-forum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=13&t=9660

Juanart 29-12-2009 22:16

Nou, uiteindelijk is het dan zover hoor!!!

Ik ben nu dan eigenaar van een T3!! :D
Niet moeders mooiste maargoed, ik moet ergens beginnen :thumbup:

Gewoon uit eigen landje, gekocht voor weinig met wat werk in de nabije toekomst, foto's zet ik er wel een keer op als het goed weer is.

Het is een camper met zijdelinks hefdak, 1.6D 4bak uit '82.

Te beginnen met:
-De opstapjes onderaan de deur, doorgeroest (zijn hier losse in-las stukken voor te koop?)
-Dynamo werkt niet goed, zit volgens mij gewoon los

En die kleur... :eek:
Maargoed, dat is voor later ;)

Zijn er misschien nog tips voor mij?? Ik ben qua rijden onbekend met deze auto(internet aardig wat kennis opgedaan), maar wat moet ik misschien in de gaten houden, heeft zo'n hefdak ook onderhoud nodig, wat zijn de 'verstopte' meeste plekken van roest waar ik optijd bij moet zijn? Kwaaltjes?

Houtstoker 31-12-2009 08:08

de naden zijn een probleem, de opstappen zijn gewoon biji de automaterialenhandel te krijgen.

Komt ie uit Helmond?

Juanart 03-01-2010 02:35

Quote:
Originally Posted by Houtstoker
de naden zijn een probleem, de opstappen zijn gewoon biji de automaterialenhandel te krijgen.

Komt ie uit Helmond?


Nee, geen Helmond maar wel heel vlakbij, bus kwam uit Mariahout.

Oke, die opstappen zal ik snel opzoeken dan.
Ik heb weleens gelezen dat de beste manier om de naden te herstellen, begint met de oude kit te verwijderen, geheel schoon te maken, opnieuw kitten, afwerken en daarna spuiten.
Maar dat is dan wel een karwei dat ie paar weken ergens binnen moet staan denk ik, aardig wat werk.

Houtstoker 03-01-2010 09:17

Verkeerde werkwijze. Zo komt roest in korte rijd weer terug. Verschillende handelswijzen;
zolang als je er nog niet aan begint de naden doordrengen met owatrol op gekookte lijnolie. Als je er dan aan begint, is de roest al tot staan gebracht.

naden schoonkrabben heb ik met een slijptol gedaan met een draadstaal komborstel. Draag goede beschermingsmiddelen! met name voor de ogen. Hier kom je zeer diep mee, als is er ook een speciaal apparaat van Würst voor ontwikkeld wat nog beter gaat. Als de naden goed schoon zijn zandstralen, bij voorkeur glasparel of iets anders wat zeer fijn is.

Geheel schoon zijn er verschillende wegen te bewandelen. 1e de naden spuiten in grondering en epoxy, vervolgens kitten en aflakken. Je leest het goed, eerst de naden afdekken tegen roest en dan pas kitten!
2e naden vertinnen, vullen met spatel tin, en afstrijken met een natte handdoek. Zo krijg je hetzelfde uiterlijk als een afgekitte naad, maar sterker, en beter bestand tegen roest.

Veel naden beginnen te roesten van binnenuit. Vergeet dus niet de binennkant ook te behandelen, bv met owatrol, lijnolie, mike Sanders of een combinatie van deze middelen


All times are GMT +1. The time now is 08:48.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.