|
||||
|
||||
Ik ga 'm idd zo naar de APK brengen, en dat probeer ik nog vóór Retro te doen
Vandaag heb ik de motor een beurtje gegeven. Het oliefilter kwam er verfrommeld vanaf, die zat zo vast Olie was gitzwart, de luchtfilter zat dicht en op de ruitenwissers waren zicht nieuwe organismes aan het ontwikkelen Dit allemaal vervangen... nu nog even verse benzine tanken en een goede accu vinden. Jammergenoeg heb ik 'm nog niet op een put kunnen krijgen, maar zodra dat gebeurt is en de bodem in orde is ga ik een schroefset bestellen.
|
||||
|
||||
Dit project ga ik volgen hoor. Zeer succes ermee Houd hier wel van.
|
||||
|
||||
Jaaaaaaaaaaaa hoorrrrrr!! De auto heb ik vrijdag op de put gehad. De onderzijde, dorpels, wielkasten, achteras draagstukken zijn allemaal hard! Uitlaat was ook goed, er zat alleen een klein gaatje in het voorste deel..
Meteen de remmerij en wiellagers gecontroleerd. Lagers zijn allemaal goed, remmerij moet even los en schoon gemaakt worden. Remslangen vervangen, verse remolie erin en afstellen. Dit gaan komende vrijdag gebeuren mocht het op m'n werk niet te druk zijn Wat voor banden zal ik monteren? Ik heb 4 originele 5J Golf wielen (foto), en 2 5,5 "GTI" Golf wielen.. Ik zit te denken aan 155/70, óf echt plat gaan en 165/55 monteren... Of iemande en ander idee en/of foto's?
|
||||
|
||||
Hihi, dat ding heeft zn eigen CO compensatie bij zich
|
||||
|
||||
Jazeker, en energie-label A uiteraard
Wat jammer is, is dat er mensen in de groene mos/aanslag hebben zitten schrijven... ik ga 'm dus gewoon afspuiten.. Ik ben trouwens bang dat het morgenmiddag niks gaat worden want vandaag mocht ik meehelpen met een motorrevisie van een 12L Scania motor. Dit gaan we morgen afmaken en vind ik te leuk om aan me voorbij te laten gaan
|
||||
|
||||
Afgelopen zaterdag de achterremmen nagekeken. Deze waren nog helemaal in orde, even schoonmaken en de lagers voorzien van nieuw vet. Auto afgespoten, wielkasten schoongemaakt (geen roest! ), wat benzine in de tank gedaan en 155/70-13 bandjes besteld voor de originele wielen.
De remschijven zijn dun, evenals de blokken. Dit heb ik al nieuw besteld. Toplagers en schroefset zal ik binnenkort gaan bestellen
|
||||
|
||||
Waar bestel jij je toplagers? Gewoon bij de automaterialenzaak?
Ik moet binnenkort ook maar ff een ander schroefsetje onder m'n Jetta gooien, en dan gelijk nieuwe toplagers. |
|
||||
|
||||
Nee, ik ga ze bij Bolku bestellen icm een schroefset die op zijn beurt weer van SKG afkomt.
Toplagers bij de automaterialenzaak zijn mij veel te duur.
|
||||
|
||||
Zoiets zocht ik ook inderdaad
|
|
||||
|
||||
Afgelopen week de nieuwe remschijven, remblokken, remslangen, toplagers, schroefset en accu gemonteerd. Remslangen van de achteras moeten nog gebeuren en bij één veerpoot aan de voorkant moet een nieuwe stelbout gemonteerd worden zodat de camber goed gezet kan worden.
Het schroefsetje staat nu zó laag, dat de aandrijfassen 1cm van de carrosserie afzitten en de spatlappen over de grond slepen Als ik weer een keer zin heb gaan ik weer verder
|
||||
|
||||
haha... hij kon het weer niet laten.
|
||||
|
||||
Quote:
Sów.. Foto's
|
||||
|
||||
Naja, vooruit Het zijn Nokia-bagger foto's, maar het is iets.
Hoe de aandrijfas zich er onder gaat houden moet ik nog bekijken. Voor APK en uitlijnen gaat ie nog wel even iets omhoog
|
||||
|
||||
Gaaf
Is ie klaar voor Retro Mania? |
|
||||
|
||||
Retro was eerst wel de bedoeling, alleen op 3 mei heb ik een personeelsuitje (goh, vervelend zo'n slipcursus ) Jammergenoeg dus geen Retro dit jaar
|
||||
|
||||
Jammer, volgende keer beter
Ik vind het 'standje dieplaad' niet slecht staan trouwens, zoals je pa dat pas mooi zei |
|
|||
|
|||
die is lekker opgeknapt !!
gr. Martijn
|
||||
|
||||
Vandaag was het zo rustig op m'n werk, dus had ik de middag maar vrij gevraagd
De achterste remslangen moest ik nog vervangen, dus dit maar gefixt. De oude slangen zaten zo verrot vast, dat ik de achteras deels moest demonteren. Als ik dit thuis had moeten doen was ik minimaal een middag kwijt, nu eigenlijk 2 uur inclusief remslangen halen Even wat foto's; Auto op een nogal lomp uitziende manier omhoog getakeld en bokken eronder gezet; Collega had nog iets over; En een andere collega wilde nog een 22,5 inch velg passen. Dit gaat 'm uiteindelijk toch niet worden; Het ontluchten moet nog gebeuren. Stukje bij beetje komt het allemaal goed
|
||||
|
||||
Lekker aan het prutsen
|
|
||||
|
||||
ik zou gewoon voor die grill en die 22,5 duimers gaan...!!!
Suc6 Lars