|
|||
|
|||
geen RDW man, maar ik ben de laatste tijd bezig met het doorspitten van dit soort regels.
http://wetten.overheid.nl/cgi-bin/d...ertuigreglement artikel 5.2.11 Quote:
en Quote:
Het klopt dat dit soort dingen niet getest wordne bij de apk, maar de apk is de wet niet. Omdat jij opviel met je brulpijp hebben ze je auto rondgekeken op de meest opvallende overtredingen. Feit is dat jij nu geen kenteken hebt, als jij je kenteken terug wilt, moet je bezwaar maken EN winnen, maar die uitlaat kun je niet van winnen. Dus je zult een compleet standaard pijpje erop moeten zetten hiervoor. Als er scherpe delen aan de buitenkant zit door je bwerkingen met de slijper zul je deze moeten kwijtraken.... andere schermen voor de keuring, kapjes erop, je kunt van alles doen. De rdw zal inderdaad een keuring doen, die waarschijnlijk redelijk overeenkomt met een import keuring... mvg db |
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is naar mijn weten in Duitsland zo, die 7 cm. In NL moet je gewoon een deugdelijk veersysteem hebben. |
|
||||
|
||||
hallo allemaal
bedankt voor jullie reacties. om even terug te komen op mn schermen erzijn geen scherpe uitstekende delen. heb gewoon een g60 scherm nagemaakt want daar zit bij mijn weten ook een hap uit. en ze noemde het een tupperware dag vond ik trouwens een grove belediging voor mijn auto maar dit ter zijde. maar ik had aan de agenten gevraagd waarop ze de db hoogte berekende en hun hadden er een rekensom voor. het aantal kw x een bepaald getal was in mijn geval dan 88db. dus ze hebben niet de fabrieks gegevens gebruikt. mocht die nu in mijn geval hoger zijn kan het allicht schelen in de hoogte van de boete. want 4db over de aangegeven 88db was al €180,- bekeuring en in mijn geval zit ik er 12db overheen dus dat zal wel overeenkomen met een setje van 4 nieuwe banden . maar zodra ik meer te weten ben gekomen laat ik het gelijk weten. ga iig maandag gelijk de rdw bellen om meer info te verzamelen. |
|
||||
|
||||
Weet wel dat bij motorfietsen het bouwjaar ook van belang is. Ben met motorfietsen ook regelmatig aangehouden.................papieren weg en dan langs moeten komen...............maar motor van 1976 kan niet aan de eisen voldoen van nu werd er bij de RDW in Groningen gezegd
Alleen frame is van 1976.............blok is van 1991 en uitlaat is spruitstuk en demper . Had bij meting 105db.............en mocht in de aanwezigheid van de agent die mij aanhield mijn papieren weer in ontvangst nemen en naar huis sjezen.
|
||||
|
||||
Quote:
En dat verhaal van die KW x een bepaald getal is bullshit 1e klas. Zou een SLR of Veyron bv 200 db moeten hebben................
|
||||
|
||||
hallo allemaal
heb contact gehad met het rdw en hoef gelukkig alleen voor een db meting nadeel is dat dit een kosteplaatje heeft van €366,- maarja beter als een totale keuring want die had me anders €845,- gekost. vind het mega bezope prijzen maar hoef nu alleen ff de db's terug te schroeven en dan kan ik na de meting weer fijn in mn golfje rondscheuren want ben het fietsen nu al zat groeten jeroen |
|
||||
|
||||
€366, zijn ze helemaal , dan ben ik benieuwd hoelang zo'n db test duurt voor dat geld.
Maar net wat jij zegt, je kunt beter dit bedrag betalen als dat andere. Ben ik er toch beter vanaf gekomen. René (Tiefleger) |
|
|||
|
|||
hoi allen.
dit was inderdaad een groot drama... ik zat naast hem.... toen het gebeurde maar ja orginele pijp is onderweg. dan gouw naar het rdw herkeuren en scheuren de db meting zal 5-10 min duren gouw verdiend daaro Maar het is niet anders. hoop dat we gouw weer op de weg zitten... Groetjes |
|
||||
|
||||
ik kan je alleen maar veel sterkte toe wensen om je kenteken terug te krijgen.
probeer je huiswerk goed te doen en zorg dat je je rechten goed ken, vaak is het zo dat de blauwpetten het ook niet goed weten in zulken gevallen, dus probeer ze een stap voor te blijven... en anders origiseer je maar een meeting bij oom agent voor de deur dan zal ik zeker van de partij zijn |
|
||||
|
||||
Kerel wat een geld, echt te belachelijk voor woorden.. En daar komt dus nog proces verbaal bovenop?
Gr. Rutger
|
||||
|
||||
Heb hetzelfde gehad, alleen mijn complete wagen werd ingevorderd en kreeg m zonder kenteken terug.
In jou geval gewoon ff standaart eindemper plaatsen en ff herkeuren. Je hebt de wagen nog wel neem ik aan is niet in beslag genomen? En uiteraard bezwaar indienen! Grote kans dat de meting niet correct is afgenomen. Oja dat het 366 euro kost is ook bullshit, mijne werd gewoon op gehoor goed gekeurt door de rdw keurmeester.
|
||||
|
||||
Heb een tijdje geleden ook eens wat opgezocht over die rijhoogte, en heb toen gevonden dat er enkel een minimum was voor auto's met een LPG installatie. De delen van die installatie moesten op een bapaalde afstand van het wegdek zitten om goedgekeurd te worden.
Over andere auto's werd hierover niet geschreven.
|
||||
|
||||
Een maat van me. Die bij zo'n garage werkt moest zijn golf ook omhoog halen. Die was ook te laag. Nu met schroefset maakt dat niet uit maar toch.
Ik ga vanmiddag vragen of hij daar wat over kan vertellen en dan post ik het hier wel. Lijkt me wel logisch eigenlijk dat de dragende delen een bepaalde ruimte nodig hebben
|
||||
|
||||
Hou er rekening maar mee allemaal want wordt steeds erger en APK en Wegenverkeerswet (typegoedkeuring) zijn 2 aparte dingen.
|
||||
|
||||
Je zou de hoogte van de geel/zwarte relingen bij de rdw op de vloer eens moeten opmeten. Of is dat niet bij elk rdw station hetzefde?
ik ben alleen bekend met Heerenveen en Groningen. En als je in Duitsland wel 7 cm moet hebben is dat dan in nl ook niet zo? Nieuwe auto's krijgen toch een typegoedkeuring voor de hele eu? on topic: Het blijft toch allemaal vaag Maatje van me moest een jaar of 3 geleden ook mee naar het bureau omdat dat ding van hem teveel geluid maakte. ze hebben hem op de brug gezet, eronder gekeken, klep losgedaan en kon met een waarschuwing weer vertrekken. Het was een golf 1 1,5 op kenteken met een 2,0 16v met andere nokken erin. |
|
||||
|
||||
Quote:
Gaat niet om de typegoedkeuring, maar wat in Duitsland voor de APK (TUV?) mag. |
|
||||
|
||||
Maar als het niet met de apk(tuv) mag, dan krijgen die auto's natuurlijk ook geen typegoedkeuring krijgen anders zou het wel heel erg krom zijn. toch?
|
|
||||
|
||||
Als je weet hoeveel moeite er gedaan wordt om geluid van het verkeer te dempen (stil asfalt, geluidsschermen, snelheidsverlaging...).
Verkeerslawaai is slecht voor de volksgezondheid; er komen ook erg veel klachten binnen, juist over het brullen van Golfjes en motorfietsen. Goede zaak dat er opgetreden wordt! Jens |
|
||||
|
||||
Ja geweldig, onschuldige jongeren irriteren en alles over 1 kam scheren!
Mijn auto is ingevordert destijds op zaterdagavond op een boerenland weg om 21:00 uur! En het leuke is ik heb de helft van alle boete's al terug gekregen door middel van bezwaar te tekenen. Als ze optreden moeten ze ook zorgen dat ze het op de juiste manier doen en niet een auto invorderen, vervolgens 12 dagen niets laten horen en als je m dan terug krijgt blijkt ook nog eens dat ze lekker valse verklaringen hebben lopen op te schrijven en feitcode's waar NIETS van klopt! Onnodig burgertje pesten noem ik dit, kinderachtig gedoe!
|
||||
|
||||
Dit:
Quote:
is geen onderbouwing van: Quote:
dus ik twijfel een beetje aan je opmerking... en daarbij vind ik dat hollanders niet zo moeten zeuren, een beetje herrie voor de hobby moet je maar kunnen leien. (edit: voor de goede orde: bovenstaand bericht is geen persoonlijke aanval op Jens) Last edited by 1982kameiX1 : 23-09-2008 at 16:25. |