kenteken kwijt wegens te hoge db
hallo mede vw liefhebbers
helaas heb ik vanmiddag mijn kentekenbewijs in moeten leveren van mijn golf 2 gti 16v wegens een te hard db gehalte uit mijn uitlaat. :( nou is mijn vraag hier weet iemand toevallig wat daar de fabrieksgegevens van zijn want volgens de politie mocht mijn pl 88db hebben en ik kwam aan 100db bij 4350 tpm. de bekeuring moet ik nog maar afwachten want die gaat via de officier van justitie :mad: dus zal wel niet weinig worden. alvast bedankt voor jullie reacties :thumbup: |
heeft een kennis van mij ook eens gehad, moest de originele dempers weer monteren,en kreeg toen zijn papieren weer terug.
|
Of nieuwe papieren aanvragen? :D
|
was het maar zo gemakkelijk.
ik moet naar de rdw toe en de politie zij dat de keuring die ze gaan doen is te vergelijken met een hele zware apk keuring :( want mn golf was ook te laag en mn schermranden zijn aangepast voor met een haakseslijper en dat mag ook niet :mad: . om maar een paar puntjes te noemen. dus met alleen een originele achterdemper ben ik er niet. maar bedankt voor je reactie. |
Net of die gasten niks anders te doen hebben !!!!!
|
Ik heb het ook gehad, ik heb er zelfs de krant mee gehaald.
Mij hebben ze zo op het gehoor bekeurd, en dat mag niet eens want ze moeten je dan officieel meenemen waar ze dat kunnen meten, en dat meten moet gebeuren (ik weet het niet meer precies) onder een bepaalde hoek en een bepaalde afstand achter de uitlaat en dan nog een bepaalde aantal toeren. Heeft mij toen 180 gulden gekost en ik moest inderdaad ook een nieuwe demper eronder zetten, ik had namelijk alleen nog maar een eind uitlaat. René (Tiefleger) |
Quote:
waar baseren die lui dat op? er staat nergens in de regelgeving hoe hoog of laag een auto maximaal mag zijn.... BELACHELIJK vind ik het.... zodra ik straks mijn schroefsetje heb, gaat ie echt wel op buikschuifstand :thumbup: groeten Pieter. |
db's meten moet zover ik weet in een aparte ruimte gebeuren zodat je alleen het uitlaat geluid meet en geen omgevingsgeluid !
gr. Martijn |
Quote:
Ooit wel eens gedacht dat een uitlaat het omgevingsgeluid overstemt.. :screwy: Dit soort metingen worden (bijna) altijd buiten gedaan. |
ze hadden zeker weer niks te doen :screwy: probeer eens te achterhalen wat je rechten allemaal zijn. op de manier hoe ze gehandeld hebben. laatst hadden ze een collega van mij ook behandeld op een manier hoe het niet hoort. heeft alles vergoed gekregen.
succes er verder mee. grtz. |
Quote:
Dat staat er zeker wel in!! dragende delen van de auto moeten minimaal 7cm van de grond af zijn. Dan praat ik dus niet over bumpers en uitlaten. |
Quote:
ik keur al een jaar of 6 auto's, maar dit is nieuw voor mij! Kan natuurlijk ook zijn, dat ik niet goed opgelet heb,tijdens de APK-cursus :D |
Ik werk ook bij een Vw garage maar bij ons is daar niets over bekend!
|
Je kan het ook omdraaien, eindelijk een juut die zijn werk goed doet:D
Aan de andere kant is half nederland strafbaar als je het zo bekijkt. Dus eigenlijk is het klassejustitie. |
Mijn 77er mk1 op 8j ats classics is een x in beslag genomen omdat oom agent vondt dat de wielen te ver uitstaken. later had ik de agent een x bijna onder de auto toen hij in het donker zijn hond aan het uitlaten was (karma is a bitch). Maar in ieder geval is mijn auto toen voor een technische keuring geweest en hebben ze alles nagemeten. Conclusie: dat de wielen uitstaken was geen probleem maar het mocht niet omdat de spoorbeedte met meer dan 2 procent was toegenomen (hij was 10cm breder als orgineel). en toen kwamen ze ook met de info over de hoogte, ik moest toen alles veranderen en kreeg mijn kenteken terug als ik alles gefixt had. Ik heb GEEN boete gehad trouwens.
@ronnie v: Hoe vaak meet jij de spoorbreedte van een auto op? en om ontopic te blijven. Hoe vaak doe jij een db test? |
Ik hoorde pas van een Agent met de Hoofdletter A... ;) dat de wielen niet meer als 3cm zouden mogen uitsteken!
|
Dat mag Misschien wel kloppen. Dat was ook niet het geval, en het loopvlak stak ook niet uit. Maar dat wil nog niet zeggen dat je spoorbreedte met meer dan 2 procent mag afwijken.
|
Quote:
Zijn geen APK punten. ;) De regels van de RDW en de APK (minimum)eisen zijn 2 verschillende dingen. |
Graag een reactie van de RDW mannen hier.
René (Tiefleger) |
Quote:
Mijn kenteken van de kever is destijds ook in beslag genomen. Maar niet omdat de auto te laag was. Maar omdat ik (bijna) geen vering meer had. Over de hoogte van de auto hebben ze het niet gehad. En mijn auto is zeer laag. Volgens mij zijn die supercars (ferrari ed.) ook wel lager als 7 cm. Dus als je een bron hebt hoe je aan die 7 cm komt... |
All times are GMT +1. The time now is 10:54. |