|
||||
|
||||
Quote:
Geloof je dit zelf ook echt? Lekke kop, kop vervormd. En vlakken. En een kop van VW niet vlakken? Bij een diesel kun je zelfs van VW een koppakking krijgen die aangepast is in dikte als de kop gevlakt is. Hoezo niet vlakken....
|
||||
|
||||
Dus... vlakken dat ding en wat materiaal van het blok laten schaven. Het komt je pk'tjes wel tegoed
|
||||
|
||||
maar wat jurgen zegt klopt. Over het algemeen bij vw niet vlakken is het voorschrift. Hier ook al een aantal gedaan gewoon liniaal erop. kop recht niks aan doen en zo er weer op en gaan.
|
||||
|
||||
maar als hij een keer goed heet is gelopen hoef ik er geen liniaal meer op te leggen hoor, gewoon vlakken die rotzooi!
|
|
||||
|
||||
Kun je met een liniaal dit meten?
Lijkt me toch dat het om honderste van mm gaat wat je niet echt zult zien met een liniaal. En wie zegt dat die nog recht is....
|
||||
|
||||
Quote:
Als ik zeg dat je een vlakke kop niet hoeft te vlakken moet je niet over een vervormde kop beginnen. Je kunt zowel een dikkere als een dunnere pakking krijgen. Waar is die dunnere pakking dan voor vraag ik me af.... toch niet voor een dikker gevlakte kop neem ik aan. Die afwijkende pakkingen worden veelal geleverd/gebruikt bij originele ruil onderblokken... Quote:
Een cillinderkop op rechtheid controleren doe je met een rei (soort lineaal inderdaad) en voelermaten.