Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Rokende auto... (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=39595)

GTI Pirelli 14-02-2008 11:21

Rokende auto...
 
Help ik heb een probleem.. Ik reed gisteren ergens weg, hoorde een tik en even later stond heel de weg achter mij onder de rook :eek: Ben toen meteen naar huis gereden, maar ben er nog niet achter gekomen wat er nou aan de hand was. Weet wel dat het iets is met de koelvloestof want dat zat echt door heel het blok heen :( Dus ik denk ff bijvullen dan is alles weer oke, maar nee het blokje blijft roken.. Kan iemand mij vertellen wat het probleem kan zijn? Alles zit nog op de plek waar het zou moeten zitten dus het zit m niet in dat er iets los geschoten is...

Berserker 14-02-2008 12:13

Als je witte rook via de uitlaat hebt dan is er OF een nieuwe paus, of je koppakking zal lek zijn...

t3freak 14-02-2008 12:46

koppakking, of een scheur in de kop... even kop eraf, en laten afpersen en vlakken, als ie niet gescheurd is een nieuwe pakking ertussen en klaar.

Larsv5 14-02-2008 13:14

Misschien is het toch wel een nieuwe paus.....

Ik denk ook een lekke kop pakking.

GTI Pirelli 14-02-2008 13:35

Beter was er een nieuwe paus, zou mij weer wat werk schelen.. Bedankt, ik zal er nog eens naar gaan kijken

Pedaalemmer 14-02-2008 13:47

Als de kop gescheurd is lijkt mij dat je hem beter gelijk kan wegpleuren. Vlakken moet je altijd met een nieuwe koppakking

GTI Pirelli 14-02-2008 14:25

Ja dat weet ik, maar ik kan gewoon NOG rijden. Doe het niet, want dan kan er een scheur in me blok komen als die er nog niet inzit. Maar als er een scheur in zou zijn gekomen zal ik toch wel meer gemerkt hebben als een beetje rook?

WilliamF 14-02-2008 16:20

Van een scheur in je kop hoef je niet veel te merken hoor, hij kan gaan roken en koelvloeistof gebruiken als de scheur naar een uitlaatkanaal loopt, als de scheur
zich echter naar de cilinder toe bevindt heb je ook een hogere drukopbouw in je
koelsysteem.

Tevens is het idd af te raden om te gaan rijden, je blok zal niet in tweeen
scheuren maar je maakt meer stuk dan goed.

Let wel op dat als je de auto nu een paar dagen stil laat staan dat je hem dan
niet meer start, je zou niet de eerste zijn die een drijfstang om zeep helpt!!!

Als ik je een advies mag geven... Haal of de kop er zeer binnenkort af, of haal
de bougie's eruit en spuit ff wat vet of olie in je cilinders. Koelvloeistof zou geen
roest mogen veroorzaken, maar de praktijk leert dat het dat toch wel degelijk
doet als je lang genoeg wacht. En bij jou loopt het waarschijnlijk zelfs op dit
moment je cilinders in.!

Succes.

Marcski 14-02-2008 16:23

ik zou eerst eens compressie meten voordat ik zomaar de kop eraf trok....

WilliamF 14-02-2008 16:29

Quote:
Originally Posted by Marcski
ik zou eerst eens compressie meten voordat ik zomaar de kop eraf trok....


Goed punt.! Maar het heeft wel alle symptomen van een lekke koppakking.

En compressie meten kan je wel doen maar een lekkende koppakking hoeft
er niet uit te komen met een compressiemeting, en een gescheurde kop al helemaal niet.

Het mooiste is om de drukopbouw te meten of een snuffelaar te gebruiken
die uitlaatgassen detecteert in je koelsysteem.

Marcski 14-02-2008 16:48

helemaal met je eens, maar het is maar een kleine moeite ;)

Jurgen Santana 14-02-2008 19:58

Quote:
Originally Posted by Pedaalemmer
Als de kop gescheurd is lijkt mij dat je hem beter gelijk kan wegpleuren. Vlakken moet je altijd met een nieuwe koppakking


Een VW kop mag officieel niet gevlakt worden.

Uiteraard wel controleren of de kop recht is. Maar een rechte kop vlakken is echt nergens voor nodig.

Arne 14-02-2008 20:01

Dat is nieuw voor me. Geen enkele VW kop mag dus gevlakt worden volgens jou?

corrado-usa 14-02-2008 20:06

Quote:
Originally Posted by Jurgen Santana
Een VW kop mag officieel niet gevlakt worden.

Uiteraard wel controleren of de kop recht is. Maar een rechte kop vlakken is echt nergens voor nodig.


als de koppaking er tussen uit ligt doen de meeste het wel kop vlakken.

martiepartie 14-02-2008 20:29

schoonmaken + controleren op de kop nog recht is;

Als hij niet recht is kan VW me een eind de boom in; dan wordt de kop gevlakt.
Is hij recht, schoonmaken en terugmonteren.
Bij mijn polo heb ik de kop schoongemaakt en met een meetklok op de freesmachine nagemeten. Kop was vlak, dus die heb ik netjes teruggeplaatst.

Jurgen Santana 14-02-2008 20:29

Quote:
Originally Posted by fire and ice vr6
als de koppaking er tussen uit ligt doen de meeste het wel kop vlakken.


Heb al heel wat koppakkingen gedaan zien worden zonder vlakken en dat ging altijd goed.

Iets vlak maken wat al vlak is heeft echt geen nut.

corrado-usa 14-02-2008 20:34

Quote:
Originally Posted by Jurgen Santana
Heb al heel wat koppakkingen gedaan zien worden zonder vlakken en dat ging altijd goed.

Iets vlak maken wat al vlak is heeft echt geen nut.


weten we dat ook weer. :thumbup:

GTI Pirelli 14-02-2008 22:55

Ik ga zaterdag maar eens ernaar kijken naar de kop, vanavond nog even olie inspuiten. Bedankt voor alle tips! :thumbup:

FGizmoS 14-02-2008 23:04

Wel ik heb echter ook een mening:) Als je de kop vlakt gaat er een hoeveelheid materiaal weg en gaan je kleppen ook iets verder opengaan. Of niet soms? Niet dat het veel zal zijn maar toch. Bij men dieseltje hebben we de kop gevlakt en het blok iets afgeschaafd. De ruimte wordt binnenin iets kleiner waardoor je ook meer druk zal hebben. Zo heb ik geredeneerd.

bolku 15-02-2008 01:48

Quote:
Originally Posted by Jurgen Santana
Een VW kop mag officieel niet gevlakt worden.

Uiteraard wel controleren of de kop recht is. Maar een rechte kop vlakken is echt nergens voor nodig.




Shit....en wij doen al jaren niet anders..... :D
Tuurlijk mag je een kop wel vlakken....doen wij altijd om de compressieverhouding te verhogen...voor straatgebruik 1 tot 1,5 mm en voor competitiedoeleinden nog veel meer en vaak gaat de kaasschaaf ook nog even over het onderblok :D

Er zitten ook vaak vreetplekken in de alu koppen door hotspots en dan moet je wel vlakken...


All times are GMT +1. The time now is 03:38.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.