|
||||
|
||||
mooi resultaat.
ik heb een soort gelijke set up. ik heb momenteel een cat cams nokkenas in bestelling staan van uit amerika. maar zoek een juiste as uit alleen de grades zeggen niks. kijk ook naar de klepliften en de klepspreiding, |
|
||||
|
||||
Met gare k-jetronic bedoel ik injectors die niet echt een goed beeld hebben, en
toen ik de auto kocht zat de plunjer in de spindelkop vast. Ik heb de hele spindel- kop uit elkaar gehad maar dat word nooit meer helemaal goed.. Wat betreft de nok heb je helemaal gelijk VWMK2DRIVER maar met de 280 graden geef ik aan wat mijn max is, de graden en lift zijn een heel ander verhaal. Ik moet daar wel bij zeggen dat ik daar geen studie van ga maken. Ik heb al met de desktop dyno een beetje zitten kijken wat de verschillende effecten zijn maar het blijft toch een compromis. Ik heb al wel besloten dat ik de nadruk meer op pk's en toeren ga leggen dan op koppel in het lage toerengebied, gezien de eigenschappen van de motor heb je toch altijd koppel genoeg met een EV. Een EV daarentegen die ook vermogen heeft boven de 5500 RPM zie je bijna nooit. Het leek mij wel leuk om eens wat anders te doen, er zijn tenslotte al genoeg snelle 16 kleppers en g60, maar hoe vaak zie je nou een goed gebouwde, redelijk snelle 1.8 8V???