|
||||
|
||||
Het blijft geweldig mooi, zulke diesels. Vandaag nog een presentatie gehad van iemand die ook werkzaam was geweest bij Wärtsilä (als engineer). Mooie spullen hebben ze daar (Zoals vervangende kabels, 35mm2, voor mijn Golf Mk2 )!
Sta je wel eens in het carter, ik heb trouwens ook wel eens foto's gezien van blokken met trapjes erin, dat is helemaal geweldig. |
|
||||
|
||||
tsja:
|
|
||||
|
||||
wooow wat is dat voor motor
|
|
||||
|
||||
Quote:
een grote diesel |
|
||||
|
||||
waar is staat dat ding en welke functie heeft ie
|
|
|||
|
|||
Zit er ook een schaft ruimte en een toilet in?
|
|
|||
|
|||
Quote:
Dat ding staat oa op een aantal hele grote container schepen...de functie??? wat dacht je van de voortstuwing ??? |
|
||||
|
||||
over diesels gesproken
Last edited by lwin : 19-10-2007 at 23:02. |
|
||||
|
||||
Jezusmina, je ziet geen sodemieter meer als die wagens al optrekken
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is nou een slagschipblok, die zitten ook en een ford orion, alleen dan maar met 4 cilinders, een carburateur en benzine als brandstof Even ter informatie: Hij weegt 2300 TON. Heeft een maximaal vermogen van 108.920 pk bij 102 rpm. Maximaal koppel: 7.627.304 Nm bij 102 rpm Dat is VEEEEEL, en het leuke is dat dit de gegevens van een 10 cilinder zijn, ze zijn er ook in 12 en 14 cilinders.
|
||||
|
||||
dit is ook zo'n leuk filmpje
http://nl.youtube.com/watch?v=ILPdbvFRZ70 Altijd apart dat er bij gedanst moet worden, was bij die werkspoor motor ook het geval
|
|||
|
|||
Quote:
Uhm, dit is een 12 cylinder hoor, en het vermogen staat er bij vermeld...... Het bijzonder aan deze diesel is niet zo zeer de grootte, maar het feit dat het een commonrail diesel is ... Lees de folder maar eens na... http://www.wartsila.com/Wartsila/sw...ess_Release.pdf Last edited by Fred : 20-10-2007 at 21:18. |
|
||||
|
||||
Quote:
Ik zei ook niet dat dit een 10 cilinder was, ik zei alleen dat de gegevens die ik vond van een 10 cilinder waren [tenminste dat stond er bij].
|
||||
|
||||
jaaa dat zijn allemaal mooie 16 valve motortjes hahahaha
maar bij zijn diesel een zoo,n cillinder is net zo groot als mijn slaapkamer wat een dinge |