|
||||
|
||||
golf 3 variant niets voor je? die vallen ook redelijk binnen je budget, en qua rijgedrag vind ik hem erg op de 35i lijken
|
|
||||
|
||||
Zijn de onderdelen voor een audi 80 niet duurder dan die van golfjes?
|
|
||||
|
||||
He Christiaan,ik las net je topic!
Ik rij zelf momenteel een jetta turbodiesel ,en de vrouw met een passat 35i (vr6...) Ik heb zelf 3 auto's gehad met een 1,6 td erin ,en heb er nooit een probleem mee gehad! Als ze redelijk onderhouden zijn dan kunnen ze jaren probleemloos rijden Ook heb ik ,voordat we de vr6 kochten ,een passat 35i variant gehad ,met een 1,9d motor Nou zul je daar niet de klinkers mee uit de straat trekken ,maar voor dagelijks gebruik is dit een heerlijke auto! Ik reed er dagelijks mee en hij liep zo'n 1op 17 a 18! Momenteel rijd LuNaTiK met deze auto ,die heeft er al vele duizenden kilometers opzitten ,en is er nog steeds zeer tevreden over. ik betaalde er toen zo'n 2500 euro voor ,maar dan had ik wel een in zeer mooie staat verkerende passat GL ,met goede onderhoudshistorie! gaat over deze auto ,daar rijdt LuNaTiK nu mee! Ik betaalde voor de rode jetta zo'n 1500 euro ,en heb er nog niks geks mee gehad !,motorisch zijn ze heel goed (ondanks de kilometerstand van 330.000km! ) Maar in ieder geval veel succes met je zoektocht! |
|
||||
|
||||
Is de Golf van Cleveringa niet wat voor je?
Lijkt me een knappe kar, en voldoet hij niet.. voor die centen raak je'm wel weer kwijt! Jens
|
||||
|
||||
Quote:
Heb ik idd ook zien staan, maar ik zoek een jongere auto, met minder kilometers (en iets meer luxe )
|
||||
|
||||
een variant met veel opties die niet te oud is en weinig kilometers heeft kost al gauw een kleine 3000 euro
|
|
||||
|
||||
Quote:
Graag in het zwart/blauw/paars of zilver metallic, 5 deurs of variant, max 200.000 km gelopen (ongeveer) met onderhoudshistorie, sportstoelen en airco, vanaf 1996... Donderdag weet ik wanneer ik kan gaan beginnen bij mijn nieuwe baas, zal dan ook wel ff een adv. plaatsen, wat ik precies zoek. Maar zo rond de 3000 / 3500 euro kan wel.....
|
||||
|
||||
let wel dat airco op een golf 3 een zeldzame optie is
|
|
||||
|
||||
ik rij zelf in een golf 3 variant tdi rijd super weinig onderhoud alleen de krukas poelie loopt los bij ongeveer 330000 (kwaaltje) maar is geen dure reperatie, ik rijd er nu bijna 2.5 jaar in bevalt prima, verder rijd ik voor m"n werk in een vent 1.9 td deze zijn niet zo zuinig als een tdi omdat je meer toeren draait om in te halen en zo is niet echt snel, en daarnaast hebben we bij de zaak ook nog een golfje 2 lopen 1.6 d superzuinig o.ooo onderhoud maar niet vooruit te branden.
|
|
||||
|
||||
Ik zou geen 1900TD (aaz) kopen, zijn motoren met behoorlijk veel problemen. Lagering krukas problemen, krukasriemwiel bout loopt los (is een modificatie voor) en het vermogen ten opzichte van een 1.6td is maar matig.
Maar zoals Morninglight op het forum heeft zijn AAZ aangepast en heeft nu 124pk en lekker wat koppel.
|
||||
|
||||
Komt algemeen voor bij de motoren, maar het probleem met de bout hebben ze zelf opgelost in de latere auto's.
De bout kan je zien als de motor ingebouwd zit. Als je de oude type bout hebt zou ik kijken of de poelie slingert, zo niet meenemen en snel vervangen door een nieuwe anders laten staan. De bout rekt en breekt uiteindelijk, resultaat dat de krukas hersteld moet worden (dure grappen) lager problemen... Ja, moeilijk. er zijn regelmatig AAZ motoren die daardoor de revisie in gaan veel meer als andere VAG motoren.
|
||||
|
||||
Eerdere types maar kijk gewoon naar de bout!
Geen idee wanneer.
|
||||
|
||||
dat zijn nog eens nuttige tips
keep going |
|
||||
|
||||
Aangezien het erg rustig is op me werk, ben ik nog lekker aan het rondkjken op de diverse sites.
Nu kom ik ook Golfjes IV SDI/TDI tegen, tussen de 4 en de 5k euro..... Die zijn vooral van bouwjaar '98 / '99. Op zich ook wel aantrekkelijk, maar de meeste IV 's zijn hoger aan de prijs. Deze "goedkopere zijn denk ik wel aan de "kale" kant, maar in hoevere kun je zelf je onderhoud nog doen aan een IV , zonder dat deze bij de dealer aan de computer gehangen moet worden? Golfje III zal thuis in de schuur goed zijn onderhoud kunnen hebben, maar een IV? Zijn er bij zo'n auto dingen waar je echt voor naar een dealer moet? (en dan met name de diesels)
|
||||
|
||||
SDI... Slome Diesel Injectie.... Naar mijn mening TE lichte motor voor Golf 4. TDI past em beter
|
||||
|
||||
Een Passat van 1996, Variant, Climatronic, TDI in zwart of donkerblauw, met km stand van rond de 2 ton: Onvindbaar.
Heb er een tijdje naar gezocht, maar die dingen verdwijnen allemaal 1-2-3 naar t buitenland. (90pk). De 110 pk zie je nog wel eens op mobile.de, maar is qua bpm dan weer niet interessant om te importeren: prijzen in DLD scheelt niet zoveel, en de BPM is dan net genoeg om de auto te duur te maken.
|