|
|||
|
|||
Stk=stappenmotor?
|
|||
|
|||
Met een AFR wideband kun je de lambda waarde toch in stellen
|
||||
|
||||
Aflezen. Met sommige afr systemen kan je een gesimuleerde narrowband lambda als output gebruiken voor je ECU.
|
|
|||
|
|||
Heb vandaag bij een g40 en golf g60 eens de copoti gemeten
G40 800 G60 600 De corrado eigenaar was er ff klaar mee
|
||||
|
||||
Quote:
Ik snap niks van de logica, waarom zijn er andere injectoren, chip geplaatst? Waarom liep hij daarvoor niet zo goed? Wat is er nog meer aangepast? Heb je bij het plaatsen ook de voorontsteking bijgesteld? Is de boel gereset? |
|
|||
|
|||
Omdat de witte injectors meer brandstof geven
En er is ook een golf g60 intercooler set op gekomen Bewerkte lader Komt een ander 272 276 nok in samen met een bewerkte kop 4.5 kilo lichter vliegwiel
|
|||
|
|||
Wat ik raar vind heb aan mijn g40 motor alles verandert
Diesel krukas met langere slag en 2 kilo lichter gemaakt Vliegwiel 3 kilo lichter alles gebalaceerd 8.8:1 compressie 50 gasklep 3.5mm grotere uitlaat klep 2mm grotere inlaat klep En bewerkt Starten en lopen niks geen gezeik
|
||||
|
||||
Quote:
komt er op zeg je, waarom zou je vooraf meer brandstof toevoegen? rest vd vragen blijven open. Is die chip bijv geschreven op een andere nokker? ik zou persoonlijk eerst de standaard auto in originele setup eens goed laten lopen ipv beginnen wild aan te passen aan een niet goed werkend vraagteken. Je voegt enkel vraagtekens toe op die manier. Last edited by EnVeeZee : 22-05-2020 at 08:28. |
|
||||
|
||||
Aan de andere kant, bij een G60 zijn de injectoren zo een keer gewisseld,
Als hij zwarte rook staat te braken :-) |
|
||||
|
||||
Zijn het echt witte injectoren of grijze?
Edit: ik zie dat ook je injectoren uit een werkende setup komen. Dan zullen het wel de grijze zijn
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 Last edited by Roy16VG60 : 22-05-2020 at 11:52. |
|
||||
|
||||
Quote:
Precies dat dacht ik ook. |
|
|||
|
|||
Deze chip en injector setup heeft in het verleden altijd gewerkt
Of witten of grijzen durf ik niet te zeggen welk nr zou erop de injector en moeten staan. Als de motor warm is loopt ie als een kogel Nokkenas is helemaal op tijd uit geklokt ontsteking 6' voor bdp met warme motor Blauwe stekker los. Bdp nog na gekeken met een klok op de zuiger Koud start is het probleem Injectors komen van Ruud af dus die zal het ook wel weten
|
||||
|
||||
Heb je hem na het los trekken van de blauwe sensor eerst in de inleer stand gezet (3 keer gas boven 2500rpm)? Daarna ontsteking afstellen en blauwe sensor weer aansluiten.
|
||||
|
||||
Quote:
Een lambda kan dood gaan of hij gaat zodanig defect dat hij een verkeerde lambda waarde doorgeeft. In het laatste geval heeft dit bij de koude start zeker invloed.
|
||||
|
||||
Quote:
Een Koude Lambda begint écht pas na 20-30 seconden te werken, zonder voldoende hitte vindt er namelijk geen enkele elektrochemische overdracht van uitlaatgas naar sondemateriaal plaats. Zie SSP_103. Hoor eerst gewoon in Closed Loop te draaien Ik weet dat mijn Digijet (1,3 NZ) pas bij een koelwatertemperatuur van 60°C naar de lambda gaat luisteren, alles daarvoor wordt puur gedaan op kenvelden en temperatuur. Ik verwacht dat dit bij de Digifant identiek zo werkt. T'is natuurlijk altijd mogelijk om eens koud te starten met de lambda los, kijken hoe de motor erop functioneerd om zo dingen uit te sluiten. Mocht de Digifant toch al direct naar het lambdasignaal luisteren dan kan het best zijn dat de motor zo rijk heeft gestaan met de andere injectoren dat de lambda beschadigd is. Last edited by RobertVoorst : 22-05-2020 at 13:41. |
|
||||
|
||||
Klopt, ik ken de werking van de sonde.
Wat er in de kenvelden van de digifant staat wat betreft de sonde weet ik niet. Wel weet ik dat hij direct zodra hij op temperatuur is/signaal geeft begint te regelen bij een G60.
|
|||
|
|||
Quote:
Geld deze procedure ook voor g40
|
|||
|
|||
Vandaag de copoti gemeten stond op zo'n 980
Nu op 700 morgen eens een Koud start doen We hebben nog een slang vervangen die T stuk van inlaat naar denk het koolstof filter loopt die brak in 2 zo oud haha al wel een vacuüm lek geweest zijn
|
|||
|
|||
Blauwe sensor is vervangen start loopt al iets beter
|
||||
|
||||
waarom uitgaan van de waarde van een co potmeter ???
Er is maar 1 goede manier,en dat is gewoon aan een testkast hangen en afstellen. |