Corrado g60
Ben met een corrado g60 bezig en we hebben een probleem
Als de motor koud is start die heel moeilijk je moet volgas houden om de motor aan de gang te houden Wat hebben we al gedaan Als we het blauwe sensor warm maken voor de koud Start loopt die meteen goed Onsteking staat goed Injectors getest Nieuwe bougies compressie getest AFR meter erin bij warme motor 14.5/15 Bij volgas 12 Iets zorgt ervoor dat de koud Start verrijking veel te rijk is Wie heeft er tips |
Hoe staat je CO-potmeter?
|
Blauwe sensor ook vervangen of daadwerkelijk alleen verwarmd?
Digifant aansturing van de injectoren berust in de basis op het hall-sensor signaal (toerental) & de druksensor (de last). Op deze twee parameters zoekt de Digifant in het register de bijbehorende (basis)ontstekingstijdstippen en (basis)injectieduur. Deze twee worden door de temperatuursensor van de koelvloeistof tezamen met de lambda en de luchtinlaattemperatuur gecorrigeerd. Het zal in koudstart dus 1 van deze 3 zijn die niet goed functioneerd, want dat zijn de enige die er invloed op hebben. De Lambda zal het niet zijn gezien deze bij een koude motor nog moet opwarmen en niet meedoet. |
Op welke waarde moet door staan en hoe meet ik dat
|
Voor het blauwe hebben we een nieuwe besteld
En 2 gebruikte getest met het zelfde resultaat |
Er zit volgens mij een imi lambda in
|
lambda werkt pas later als hij is opgewarmd.
waarde van de co pot kan je meten door de buitenste 2 pennen op je multimeter aan te sluiten en deze op de Ohm stand te zetten |
Waarde van de CO-pot is toch alleen af te stellen adhv de gemeten CO? Lijkt me geen goed plan om hier vrolijk aan te gaan draaien :confused:
|
Er zit volgens mij een imi lambda in
|
Quote:
Maakt voor de start problemen niks uit, daar doet de Digifant niks mee op dit punt. |
Als de AFR warm goed staat kan de co poti dan koud toch defect zijn?
|
Op hoeveel ohm moet die ongeveer staan
|
Voorheen zaten er groene injectors in met std chip en kleine intercooler toen liep die al niet zo goed
Maar nu met witte injectors andere chip (waar ik zelf mee heb gereden in een golf g60) Grote intercooler Is het gezeik begonnen |
Ok. En ik neem aan dat de brandstofdruk regelaar standaard is? Niet een instelbare zeg maar. En heb je alle vacuĆ¼m slangen gecheckt op lekkage? Ook die naar de rembekrachtiger? En die naar de ecu?
Waarde van de co potmeter zetten ze standaard op 500ohm dacht ik, maar pin me er niet op vast. Als je daar enigzins in de buurt zit mooi afblijven. |
Quote:
Er staat ook nergens dat ie er aan moet gaan draaien :D maar je kan wel de weerstand meten op de buitenste 2 pinnen. Dan weet je of je redelijk in de buurt zit of dat de vorige eigenaar of iemand anders er zomaar aan heeft zitten klooien en hij misschien wel veel te rijk staat. |
Met standaard druk regelaar en in losse instelbare regelaar tussen de retour het zelfde probleem maar instelbaredruk regelaar hebben we nu wel nodig om volgas aan de goede AFR gekomen
|
Heeft de nul last schakelaar van de gasklep invloed op de koud start
|
500 ohm klopt maar ik zou er niet aan draaien zonder CO kast. Wel kun je even kijken welke waarde je meet.
Stk zoemt op contact? |
Quote:
Was even uit voorzorg bedoeld ;) |
Quote:
Nee, die verteld de ECU alleen dat deze bij stationair en vollast niet naar de lambda moet luisteren maar op kenveld moet draaien |
All times are GMT +1. The time now is 16:32. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.