|
||||
|
||||
eerst de kegel van de lda een kwartslag draaien
|
|
|||
|
|||
Quote:
Dat afblazen vind ik opzich niet storend, is wel grappig als mensen je zien, denken ze dat er een sportwagen ofzo langs rijd, terwijl het een Golfje GTD is haha En inderdaad je kan alles met 1 schroevendraaier, dat vind ik nou het leuke aan een oude Golf |
|
|||
|
|||
Is dat normaal als je vol gas geeft, en je zit op het rode gedeelte van de toerenteller dat het accu lampje dan meebrand? precies dat ie waarschuwt dat je moet schakelen ofzo, ik weet niet?
|
|
||||
|
||||
Quote:
als je dat sportief vind mooi houden zo |
|
|||
|
|||
Ik heb een JR in mijn GTD Special en qua optrekken enzo is ie echt goed zoals het hoort, maar sinds kort heb ik een probleem dat ie niet boven de 150 wil gaan heeft sindskort nieuwe olie en filters enzo gehad, geen idee wat dat is, want ik zit echt het gaspedaal tot op de vloer in te drukken, en na de 150 is ie nie meer uit te branden.. beetje teleurgesteld
Normaal hoort een GTD toch +- zeker 180 te halen? mijn 1.6d ging 165, een GTD die trager is dan een ongeblazen diesel? kan toch niet |
|
||||
|
||||
heb je een toerenteller steken?
een gewone diesel kan niet harder omdat die op 165 (vind het wel wat hoog, misschien wat veel teller afwijking) op 5000rpm zit. een GTD heeft een andere bak met andere eindverhouding waardoor die sneller kan. misschien werd er ooit een 'verkeerde' bak ingestoken omdat de originele stuk ging. bij u auto heb ik nog al dingen gezien die "verkeerd" zaten
|
|||
|
|||
Quote:
Ik heb er een toerenteller in zitten ja in de GTD, die blijft hangen op 4400rpm ongeveer, met andere woorden tussen 4 en 5000rpm, dat kan toch niet? Kan niet harder dan 150, het optrekken van 0-100 is geen probleem, maar hoe ik op de 5de versnelling zit, dan is de pret over, geen turboboost Heb het gisteren nog opnieuw getest met goed warme motor, 4de versnelling tot 140km/h, en dan gooi ik hem in de 5de versnelling, en hup zit weer vast op de 150km/h, echt gek en de gewone diesel had wat afwijking ja, op de teller 165 maar op de gps ongeveer 160 159.. En wat zit er dan nog allemaal verkeerd? Last edited by Ludomk2 : 12-07-2013 at 13:15. |
|
||||
|
||||
hoeveel toeren draai je als je 150 rijd dan?
een GTD zou dan rond de 3500-3800rpm moeten zitten dan (een gewone zit dan dik over de 4000rpm)
|
|||
|
|||
Quote:
Mijn excuses heb iets fouts hier getypt, mijn toerenteller zit dan vast tussen 3500 rpm, ik kan precies niet harder. maar de auto heeft 4maanden stil gestaan, en ik ga over een 2 weken op vakantie en dan is de auto ook nog eens 4weken opnieuw stil, moet ik er een turbo cleaner product in gieten ofzo? misschien zit er vuil in ofzo ik weet niet, heel irritant en schaam me een beetje, tussen die andere Golfjes dat mijne niet sneller gaat, haha |
|
|||
|
|||
Koop een gti zeg ik...
Mijn caddy 1.6d hield t bij 130 al voor gezien, en mijn polo ging ook niet echt harder dan 140, lekker cruisen toch...
|
|||
|
|||
Haha een GTI is echt wel de king van de mk2's
maar je betaald je hier in Belgie blauw aan benzineprijzen Mijn JR moet eens nagekeken worden, want geen boost op de 5de versnelling dat klopt niet Een bewijsje wat een JR kan halen op stock engine. http://www.youtube.com/watch?v=i4W1W64m_SU |
|
||||
|
||||
ik heb een Golf 1 GX gehad ..was origineel een normaal dieseltje..
daar heb ik een blok ingegooid van een 90er golf 2 turbodiesel intercooler.. blok was 100% origineel ..en motorcode weet ik niet meer ..dit was in 1998..had toen 125000km+ gelopen en kwam uit een duitse 'GTD'..ik meen 85pk..(kan dat?) ik reed toen met een intercooler van een mercedes w124 die ik verbouwd had op de teller liep dit met de Golf 2 versnellingsbak en 15 inch wielen net iets voor of net iets over de 180 km/h... hou dit op ergens dik 175-180..bij een dikke 4500 toeren..(omgebouwde GTI klokken) als ik kon slipstreamen bij mijn ouders Golf 3 GTI ging dit iets makkelijker dan solo.. veel harder kan het voor dagelijks gebruik bijna niet...alhoewel het trok als een gek de letters GTD maken er geen raket van.. het was wel een fijn autootje dat mede door het uiterlijk door velen werd gezien als een GTI ,zwart,groen getint glas ,GTI interieur,schuifdak,ATS Cups,etc ...totdat ik hem startte...rakketakketakketak..en toch mis ik hem dagelijks... 1/17-18 was normaal de TDI's maken er tegenwoordig gewoon gehakt van..en warmlopen willen ze ook nog wel eens..die oudere TD blokken |
|
|||
|
|||
Quote:
Ja klopt mijne wil niet sneller dan 150, ik heb een vermogenprobleem waarschijnlijk, doortrekken naar topsnelheid lukt niet. dit is de snelheid die een JR moet halen http://www.youtube.com/watch?v=i4W1W64m_SU qua verbruik is mijne niet zo geweldig, ik heb eergisteren 20euro getankt, en vandaag weeral 20euro, maar dat is met constant optrekken bij stadsverbruik.. Ik heb ondervonden dat mijn uitlaatcollector een barstje heeft, op koude start komt er rook uit de motor uit de uitlaatpijp.. Mijne is een duitse GTD JR normaal gezien. in de kofferbak heb je meestal zo een stickertje waar informatie staat over je auto, en bij mij stond er Type GTD motorcode JR 51kw. Ik heb vermogenverlies op de 5de versnelling, kan zijn dat de egr klep vuil is of de luchtmassameter als deze motoren dat hebben. Last edited by Ludomk2 : 13-07-2013 at 21:26. |
|
|||
|
|||
Niemand?
|
|
||||
|
||||
egr heeft ie niet zo ook lmm.
de mijne heeft ook last van dat ie in hogere versnellingen minder druk opbouwd dan in lagere. heeft de jouwe een keer een andere uitlaat gekregen? kan zijn dat er 1tje van een gewone diesel onder zit dat deze dunner is . is wel het probleem bij mij turbo druk persen door een rietje wil niet dus meet je uitlaat eens op op wat voor diameter deze heeft , en gtd hoord een 50mm te zijn |
|
|||
|
|||
Quote:
Ik zal mijn autotje morgen eens omhoog krikken, en zodra ik het gemeten heb post ik het meteen hier op Is echt irriterend. Er zat zo'n oude ford mondeo achter mij aan gisteren en omdat die aan de achterkant las dat ik een GTD heb begon die mij op te jagen.. ikke vol gas maar die dombo met zijn 1.8td blies me in geen 10 seconde al weg.. en het verbruik is ook abnormaal hoog. halve tank = +-200km? MAAR ik heb geen vaste schakelritme, soms schakel ik op 2000toeren soms op 1800, soms 4000... Ik zal er ook binnekort een foto van maken waar de snelheid precies stopt, en ook een video op youtube plaatsen hoe die rijd. Last edited by Ludomk2 : 16-07-2013 at 21:23. |
|
||||
|
||||
Een oude GTD kopen en dan iedereen eruit willen trekken. Ik denk dat je de verkeerde auto hebt gekozen. En hij was jou op aan het jagen omdat hij zag dat je een oude GTD reed...
Ik heb het toen een keer voor je opgenomen met je vragen maar alles wat ik lees draait het alleen om dat je andere auto's 'eruit kan trekken' met je GTD. Niet echt de geschikte wagen daarvoor en ik denk ook dat er veel mensen afhaken om je een antwoord te geven omdat dat het enige is wat je interesseert lijkt het wel. |
|
|||
|
|||
Quote:
Absoluut niet hoor, ik heb een GTD special gekocht aangezien deze modellen gewoon veel beter rijden en ook mooiere interieur heeft dan mijn vorige golf 2. Ieder heeft zijn wensen. ik heb clipjes op youtube gezien die makkelijk 180kp/h trekken met een JR. een gtd die 150 maar behaald. een 1.6d trekt met gemak naar de 165. waarom kan dat dus niet met mijne? voor mij een vraag voor jullie een weet, daarom vraag ik het ook. waarvoor dient deze website? informatie en tips met elkaar delen Last edited by Ludomk2 : 16-07-2013 at 21:50. |
|
||||
|
||||
Quote:
dat denken de meesten..is geen vergelijk met een TDI al ist maar bijv een 90 pk.. GTD is ook zo een verkeerde benaming eigenlijk..het was in de jaren 80 een rappe diesel meer niet.. een GTI was met 112pk ook snel..zoiets zit tegenwoordig al in een 1,3 Suzuki 200pk was toen rally auto vermogen.. |
|
|||
|
|||
Quote:
Voor mij moet een JR zowiezo 180km/h halen. kijk eens lekker youtube clipjes na en dan zie je wel wat ik bedoel. samenvatting; verbruikt veel,weinig vermogen op 5de versnelling. |