|
|||
|
|||
Quote:
Die vraag had ik ook gesteld,hij vertelde dat het een strepentrekker wordt |
|
||||
|
||||
Nou wat je leuk vind.
|
|||
|
|||
stand van zaken..
heel het onderstel vooraan is nu aangepast naar MK4 gti normen enkel de cardan-en zijn van de mk7 Gti einde komt in zicht .. ben welkom bij Van Kronenburg tussen 17 & 20 maart voor de mapping..
|
|||
|
|||
Heb je er niet-aangepaste assen van de mk7 GTI onder? icm het Golf 4 subframe+draagarmen en stuurhuis?
|
|
|||
|
|||
Quote:
jep aangepaste mk7 gti assen, boite is ook van de mk7 gti. stuurhuis van de mk2, fusees van en ophanging van de mk4 gti
"Statische nummerplaten" Last edited by Tirex : 04-03-2015 at 09:25. |
|
|||
|
|||
stand van zaken:
weeral iets tegen gekomen waar dat we niet bij stilgestaan hebben. voorste schokdempers zijn nu van de MK4, maar nu zijn die 60mm langer dan die van ne mk2. (op zen laagste geschroefd is het niet laag genoeg) dus te nacht een nieuw setje H&R Ultra Low Low besteld bij onze Italiaanse vriend BriaLow.. wordt vervolgt..
|
||||
|
||||
ben vandaag nog even daar geweest en komt wel allemaal goed :-D
ben echt benieuwd naar het geluidje en de looks als ie af is ;-) grtz |
|
|||
|
|||
Quote:
Heb je er ook rekening mee gehouden dat je draagarmen met fusee van de mkIV je wielen hierdoor verder naar buiten gaan staan Nog even een andere vraag wat voor bak ga je hier achter plaatsen met welke sper? En met zoveel vermogen is alles intern ook nog verandert inwendig van het blok? |
|
|||
|
|||
Quote:
draagarmen zijn mk2, fusees mk4, cardan mk7, bak mk7. bak is aangepast voor 700nm onderblok is standaard en kan 500hp aan. dus we gaan richting de 450hp (voor het veilig te houden) tractie-control van KMS momenteel . sper heb ik nog niet, word later nog gemonteerd indien nodig. (bij opbouw vond ik niet onmiddellijk welke sper het beste geschikt was) vandaag de 3' custom uitlaat monteren. wat nog te doen: - kms aansluiten en kabels wegwerken - H&R kit monteren zodra die toekomt - benzine pomp en nieuwe leidingen - batterij int koffer wegwerken + kabels - een paar sensors - olie op de motor - cnc kleppendeksel monteren - injectoren 660cc - schakelmechanisme - starter en riemen toch nog wa werk voor de boeg en zal nog wel wat vergeten zijn :-) eind volgende week naar Van Kronenburg, daarna onmiddellijk motor eruit zwieren, en naar de carrosserie voor het afwerken van de motorruimte.
|
||||
|
||||
Quote:
Weet je dat wel zeker? Het is in de basis een 170 pk atmosferische motor en de drijfstangen en zuigers zijn denk ik niet op dit geweld berekend. Zeker niet als je die grote turbo en spruitstuk zijn werk goed wil laten doen. Het zou toch doodzonde zijn als die kapot gaat tijdens de programmeer sessie.
|
|||
|
|||
Quote:
100% zeker .. 450hp is maar 0.9 BAR
|
|||
|
|||
PKs mollen je motor niet, dat doet KOPPEL
VR6 drijfstangen houden ook 500 pk geen probleem, alleen niet als je daar 600+ nm op zet keer op keer.. Beetje knap mappen en dan niet dat ineens het koppel erin ramt als een malle dan moet het goed komen. Overigens gemist,maar wat voor turbo? en wat voor uitlaatzijde? AR? want dat maakt behoorlijk verschil hoe het koppel erin klapt
|
||||
|
||||
Quote:
Ik ben volledig op de hoogte dat het koppel alles sloopt en niet het vermogen. Meer dan rond de 500 NM zullen de drijfstangen in deze motor beslist niet leuk vinden. Maar met deze turbo set-up zal hij daar heel makkelijk overheen gaan. Mijn idee hierbij is dat je dan een hele dikke motor gebouwd hebt met het vermogen wat net iets meer is als een gechipte 2.0 TFSI R motor. Dat vind ik jammer , zie liever dat alle prik benut kan worden met een ombouw als deze zonder dat er eerst wat gesloopt wordt.
|
|||
|
|||
Ja daar heb je een punt
|
|||
|
|||
Quote:
heb al enkele 4cil motors gehad in de verleden tijd.. nu wou een 5cil motor, groot verschil van geluid dan een 4 cil.. sommige zeggen, zoveel vermogen op een voortrekker, jij zegt nu, zo'n motor moet je volledig kunnen benutten.. tja.. iedereen zen mening hierover.. eerst even kijken wat 450hp in de mk2 doet. daarna kunnen we nog steeds verder gaan, turbo kan 650hp leveren, alles is gemaakt voor dat vermogen 'behalve de motor zelf' .. dus je weet nooit wat er volgende winter kan komen... vandaag de 3' custom uitlaat gemaakt & gemonteerd.
|
||||
|
||||
Quote:
Volgens mij een precision 5858 AR.82 |
|
|||
|
|||
Kleine tip, monteer audi TT draagarmen en fussees (eventueel nog een stuurhuis want die is korter) dit rijdt extreem veel beter!
|
|
|||
|
|||
Quote:
alles is onderaan al klaar, als dit niet goed rijd, zullen we int najaar aanpassen en denk ik nog eens aan jou goede raad. :-)
|
||||
|
||||
Mooi pijpie hoor
|
|
|||
|
|||