|
|||
|
|||
Quote:
468 |
|
||||
|
||||
Das echt schrikken als je dat mee maakt, zou je ergens staan en net liggen te slapen. Ze worden steeds gekker
|
|||
|
|||
trieste resten |
|
||||
|
||||
Ik zat toevallig gister op trucks.nl een beetje 2ehandsjes te bekijken (nee ga niet voor mezelf beginnen..) en het is echt bizar wat er voor truckwrakken betaald word..
een Volvo uit 2004 met 7 ton op de teller stond erop voor 19.500 eenzelfde Volvo uit 2005 met 6 ton maar tot op de grond toe afgefakkeld. 14.000 WTF?? worden trucks ook al omgekat ofzo?
|
||||
|
||||
Alberto met welk vrachtwagen nummer rij jij, en ben je wel eens in nijkerk te vinden.
|
|
||||
|
||||
597 dacht ik.
|
||||
|
||||
Quote:
Je kunt bijna goedkoper eentje krijgen met een digitale tacho
|
||||
|
||||
Tegenwoordig draait alles om die digi tco. Stomme pasjes
|
|||
|
|||
klopt 597 metago super trans met een actros 2541 er onder
met digitaal pasje . Rij er nu 4 jaar mee . Maar valt me niet tegen vergeet het ding wel eens op rust te zetten . Das het meest erge van z'n ding |
|
||||
|
||||
Ik ben afgelopen maandag nog aan gehouden en een uitgebreide controle gehad.
Alles moest ik inleveren, papieren van mij en auto, blaastest en het pasje. Alles was goed, ik had alleen het verlofbriefje van afgelopen vrijdag niet bij mij. De agent, waarom heb je die niet bij je? Dat kost je €600. Ik zeg, ja sorry maar ze zouden hem tussen de vrachtbrieven stoppen en dat zijn ze vergeten, en het kantoor bij ons is nog niet open om 4.30. Dus ik heb hem ook niet zelf kunnen pakken. En na lang boos kijken van oom agent, mocht ik zonder boete verder rijden. Dus heren zorg dat je je verlofbriefjes bij je hebt.
|
||||
|
||||
zelfde gezeik gehad in België een paar maanden terug.. Ik ben standaard vrij op dinsdag en woensdag en heb van de zaak een standaardverlofbriefje met "elke dinsdag en woensdag vrij"
gaat al 2 jaar goed, maar deze diender wist te melden dat ik elke donderdag een nieuwe moet halen voor de afgelopen 2 dagen volgens een europees voorbeeld model dat te downloaden was. Zou me 1300 euro gaan kosten, direct aftikken. Na lang discussieren (mijn standaard briefje was aan te zien dat het al tientallen keren uitgevouwen is geweest) en wat gebel met zn chef heeft het me uiteindelijk een waarschuwing opgeleverd. Enige controle dat het wel geld gekost heeft was ook in België. 500 euro omdat de auto die ik bij me had al 4 jaar geen geldige internationale transportvergunning meer bleek te hebben. Foutje van de zaak. Heb het voorgeschoten en zat savonds weer netjes in een envelopje in mn postvak.
|
|||
|
|||
te ziek voor woorden toch ?
1300 om dat je niet kan bewijzen dat je vrij was nergens in weke bedrijfs tak dan ook heb je zo veel waazige regels |
|
||||
|
||||
Ik ben niet thuis in die wereld, maar waarom zou je moeten aantonen dat je vrij bent op een bepaalde dag??
|
||||
|
||||
Reistijdenwet
|
||||
|
||||
Waarom koppelen ze die tacho niet aan toerenteller en of gps oid? dan hoe je ook niet aan te geven als je rust neemt? (Heb er verder totaal geen kaas van gegeten, gewoon een brainwave (of -fart)).
|
||||
|
||||
Quote:
Als je vrij bent rijd je niet, dus is er geen probleem toch?? of is het zo dat er dan wel iemand anders in diezelfde wagen rijdt, en dus kilometers bijschrijft, en als ze m uitlezen met jou erin, moet je kunnen tonen dat jij niet alle km's hebt gemaakt?? is dat de truc?
|
||||
|
||||
jep zollie
|
|
|||
|
|||
maar dat hoeft toch niet dmv van verlofbriefjes. Laat ze maar naar de zaak bellen.
Bij ons op het werk hebben we nu ook volgsystemen. Kan je precies zien wie er op welke auto rijd/heeft gereden!
|
||||
|
||||
Dat geld in België niet, je moet gewoon alles bij je hebben en wat Jaap zegt alles direct aftikken. Kun je het niet betalen, word je afgesleept en dat kun je ook nog gaan betalen.
Kameraad van mij had pas geleden een Belgische chauffeur gesproken, die had ook een grote controle gehad. Bij het 28 dagen terug kijken op zijn pas had hij 3 x 5 to 15 minuten te lang doorgereden. Boete €750 en dit nog eens x 3. Dat was dus een boete van €2250. Hij heeft 7 uur op een parkeerplaats moeten wachten tot zijn baas het geld kwam brengen. Die lui zijn gewoon niet goed wijs daar in België met die hoge boetes.
|
|||
|
|||
Quote:
je kunt je tachco laten instellen dat hij bij contact uit rust gaat schrijven