|
|||
|
|||
lampje in vriezer?
Beste mensen,
Al maanden loop ik met de volgende vraag: Waarom zit er in de koelkas een lampje, maar in de vriezer niet?! Dat is toch raar. Is er iemand hier die mij weer een goede nachtrust kan bezorgen door deze vraag te beandwoorden? |
|
||||
|
||||
omdat er over het lampglas ijsvorming kan komen waardoor licht weinig nut heeft..
(HACCP) voedselveiligheid
|
||||
|
||||
waarom loop ik dan wekelijks in -30 hallen waar meer dan genoeg licht aan het plafond hangt?
|
||||
|
||||
diepvries met laden, daar zou je van het lampje toch niet veel merken
en diepvrieskist, als je die volpropt heb je der ook niets aan |
|
||||
|
||||
das arbo
|
|||
|
|||
Nee hoor. In sommige luxe diepvriezen zitten ook lampjes. Er zit dan gewoon een plastic afdekkapje omheen voor als het glas eens breekt.
Ik kan het weten, want ik zit in die k*thandel.
|
||||
|
||||
die luxere diepvriezers hebben ook een betere temp regeling met vaak een mindere kans op ijsvorming...
HACCP voorschriften vermelden bovenstaand iig
|
|||
|
|||
even ter aanvulling, ik bedoel natuurlijk de vrieskist boven/onder de koelkast.
Quote:
dan nog we moeten toch kunnen zien wat er in de lade zit? waarom wil niet iedereen een lampje in de vriezer? in de koelkast zit tie wel, helemaal bovenin de hoek, das ook niet handig. als daar een sixpack (standaard toch ;-) staat is de de rest van de koelkast ook donker. ik ben nog niet overtuigt. |
|
|||
|
|||
Quote:
Nofrost systeem bedoel je. Maar dat hadden ze 3 jaar geleden ook niet. En toen zaten er ook al lampjes in. Wij halen diepvriezers op van 15 jaar oud waar nog lampjes in zitten.
|
|||
|
|||
Quote:
Wij hebben best wel een prijzige koel-vries combi van Samsung, zo'n ding wat je niet hoeft te ontdooien enzo, maar geen lampje hoor.... |
|
||||
|
||||
Als er een lampje in zit moet er ook een deurschakelaar in. Zo'n plastic lipje is kwetsbaarder bij lage temperaturen, en als er ook nog ijs in de deursponning zit kan zoiets blijven hangen. Door de warmte van het lampje zou de koelmotor veel vaker en langer moeten draaien om de kroketten koud te houden. (Denk ik....)
.
|
||||
|
||||
we hebben toch allemaal een lamp in de keuken ? Doe je die toch aan
Heb een LG met Nofrost systeem en diepvriesladen zónder lamp beneden in de vriesladen
|
|||
|
|||
NoFrost, dat was het! :P
|
|
|||
|
|||
Quote:
Had het eigenlijk meer over de diepvrieskisten. Dus met zo'n klep die naar boven los gaat.
|
|||
|
|||
Quote:
Dat zo'n (plastic) lipje kwetsbaarder is kan ik inkomen. Maar is natuurlijk ook te maken van metaal en dan verwerken in het deurrubber. Zodat het geen last heeft van aanvriezen. En in een koelkast/diepvries zitten altijd lampjes in van 15 wat. Voordat dat lampje warm genoeg is om je kroketten te laten ontdooien... Dan zijn ze wel daarvoor ontdooid omdat je de deur te lang hebt open gehouden..
|
|||
|
|||
Quote:
goed punt |