#1
|
|||
|
|||
nieuw golfje!
goedemorgen!
Gisteravond een leuke vw golf 1,5 cab gekocht. Nu moet alleen de ontsteking afgesteld worden. Loopt verder wel maar vooral laag in toeren en bij het wegrijden stottert en hapert de auto. is dit een beetje makkelijk te doen, of niet lopen klooien en gewoon even bij de garage laten doen? enig idee wat dan ongeveer kost? grt Gravety |
#2
|
|||
|
|||
zal wel zo'n probleem pierburg carb (2E2) opzitten waarvan vele vacuumslangetjes niet 100% meer zijn en waarvan het wax-element van defect is of z'n werking heeft verloren waardoor de choke niet of juist de gehele tijd werkt
|
#3
|
|||
|
|||
volgens de vorige eigenaar is dit alles al vernieuwd etc als ik wat hoger in toeren rij dus bijv constant 80 is er weinig aan de hand zodra ik dan afrem en terugschakel heeft ie de neiging om af te slaan.
als het wel aan de carb ligt wat dan...? |
#4
|
||||
|
||||
__________________
Current: Golf 2 1.3 '89 Golf 2 1.8 GTI '86 Past: Golf 1 GTI 1.8 '83 Golf 4 V5 GTI 2.3 '98 |
#5
|
|||
|
|||
zoek maar even op 2E2 pier burg staat wel veel over op kwestie afstellen
suc 6 brr |
#6
|
||||
|
||||
Ik had zelfde met mijn golf ook een 1500.. bij mij lag het aan het vacuum.. en mijn wax-element was ook defect (precies zoals sjeesbeest beschrijft hierboven) ik heb setje dubbele solexen gemonteerd :P succes met je golf
__________________
Seat Ibiza 6K2 |
#7
|
||||
|
||||
Jah en nu nog een fototje!!
NASH
__________________
If assholes could fly, my work is an airport |
#8
|
|||
|
|||
ik zou beginnen met een electronische ontsteking te monteren, als je nog contactpunten heb. (als je contactpunten wil houden dan deze vervangen
samen met de condensator). Ontsteking afstellen met lamp, als je het volgens het boekje doet dan staat ie net niet helemaal lekker (denk aan slijtage op de overbrenging van hulpas) Dan alle maar dan ook echt alle vacuumslangetjes vervangen, ook die naar je rembekrachtiger. Voetpakking van de carb vervangen. voor je overal aan begint ff met remreiniger overal lichtjes rondspuiten bij het gehele inlaattraject met draaiende motor, zo verneem je snel genoeg of je ergens een vacuum of valselucht heb......... je motor gaat dan hoger stationeer lopen. succes |
#9
|
|||
|
|||
vw rijden is voor mij nagenoeg nieuw, heb een tijdje een jetta gehad maar altijd zonder enige problemen dus moet nog veel ontdekken mbt deze golf.
Zon electronische ontsteking? is dat te koop als setje of hoe werkt dat? Is er hier iemand uit de buurt van Nunspeet om mij te kunnen helpen kijken of het ontsteking en/of carb vacuum probleem is en dit eventueel op te lossen? Ben bereid er een vergoeding tegenover te zetten, voor niets gaat tenslotte de zon op gr Last edited by gravety : 08-08-2010 at 22:31. |
#10
|
|||
|
|||
|
#11
|
||||
|
||||
aha die stond op MP
leuk ding zo te zien,maar moest ook nog afgebouwd worden toch?
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#12
|
|||
|
|||
ja klopt maar het afbouwen zijn allemaal kleine dingetjes, hoekkapjes van het dakje onderin bij de achterruiten zeg maar moeten er nog op.
Speakerkapjes kabeltjes aansluiten van de achterruitverwarming, stoelen schoonmaken en centrale vergrendelunit wegwerken dus allemaal kleine zaken. En idd ontsteking afstellen als dat het is en anders carb controleren. |
#13
|
|||
|
|||
vanavond golfje opgehaald!
in het begin moeilijk starten moest m op toeren houden om niet af te laten slaan. Toen even tanken, de pomp sloeg niet af en er kwam benzine onder de auto vandaan, zit er een soort overloop in de benzinetank? Starten en stationair draaien bij de pomp ging allemaal perfect. Op de snelweg rijden als een tiet 120 zonder horten stoten of wat dan ook. kan het gemartel aan het begin komen omdat de auto een behoorlijke tijd stil gestaan heeft? of toch ontsteking en/of carb vacuum probleem? gr Arno |
#14
|
||||
|
||||
Stil stand kan onregelmatigheid veroorzaken, maar een auto die wel start en op kenteken staat waar niet mee is gereden>?
Ik vind het een verkopers praatje, zulk lekker weer , een cab hebben staan en er niet mee de weg op...tenzij hij bewezen geschorst heeft gestaan op papier. Verder kunnen een bulk aan problemen onregelmatigheid in de motor veroorzaken. De meeste zaken zou jezelf moeten kunnen als je maar tijd hebt. Daar heb ik niet veel van, dus voor grotere diagnostics ga ik naar een garage. lekker velle kleur op die cab, daar rijdt je niet voorbij zonder te zwaaien veel plezier!! NASH
__________________
If assholes could fly, my work is an airport |
#15
|
|||
|
|||
Leuke cabrio
Hoe is de vulpijp van de brandstoftank? De vacuumvervroeger is die niet lek Brandstoffilter nog schoon? |
#16
|
|||
|
|||
hij is inderdaad een beste tijd bewezen geschorst geweest en net sinds 3 maanden weer op kenteken gezet met nieuwe apk en alles.
De kunstof kapjes in de hoek van het achterraam ter afdekking van het hoekje van het dak, kan ik deze met gewone schroeven vastzetten? en moet dat door de kap heen geschroefd of net eronder? |
#17
|
|||
|
|||
de vulpijp ziet er goed uit, kan het een ontluchtingsleiding zijn die los zit waardoor de brandstof daar uit liep?
Het benzinefilter is mooi schoon. Is het makkelijk te zien/testen of de vacuumvervroeger lek is? Gr |
#18
|
|||
|
|||
De vulpijp,dan bedoel ik bovenop waar de dop zit
Slang los koppelen Verdelerkap eraf en dan aan de slang zuigen Verdraaid de grondplaat dan is hij nog goed[links om] |
#19
|
|||
|
|||
de vulpijp ziet er goed uit, kan het een ontluchtingsleiding zijn die los zit waardoor de brandstof daar uit liep?
Het benzinefilter is mooi schoon. Is het makkelijk te zien/testen of de vacuumvervroeger lek is? Gr |
#20
|
|||
|
|||
Quote:
onder de benzinetankdop ziet alles er top uit. Welke slang moet ik loskoppelen en aan zuigen? De verdelerkap(dat oranje ding met de bougiekabels neem ik aan :$) kan er maar weer op 1 manier op toch? Dat het niet zo is dat hij daarna niet meer loopt haha. Gr |