|
|||
|
|||
slotbout probleem
het zit als volgt. ´k heb een golf gti staan die eigenlijk nooit gebruikt wordt.
hij staat nu al zeker een jaar stil. laatst zag ik dat een achterband lek was. bij het oppompen ervan zag ik dat er canvasbreuk in de band zat. er mee rijden is dus helaas geen optie maar nu komt het... hoe haal ik mijn wiel er af zonder mijn slotbout sleutel. die ben ik namelijk al een heletijd kwijt. iemand een goede tip?? |
|
||||
|
||||
je hebt wel speciale slotboutslopers.. moet je ff informeren bij de auto onderdelen shops..
|
|
||||
|
||||
andere bout erop lassen is ook een optie
|
||||
|
||||
heel voorzichtig rijden? je woont namelijk vlakbijde oplossing.. heb hetzelfde gehad, en heb hem toen naar Piet de lasser gereden (zit in laak, Chris heeft het exacte adres wel (geloof anjelierstraat)) die hebben er 3 kunnen uitslopen en de 4e idd met een bout erop lassen.
|
||||
|
||||
ik heb laatst met een beitel er een inkeping in gemaakt, en vervolgens de boel linksom getikt. ging prima.
|
|
||||
|
||||
had je dat toen bij mij niet kunnen doen?
|
||||
|
||||
Afhankelijk van het type slotbout kun je ook zo'n tool gebruiken waarmee je 'alle soorten' bouten/moeren los kunt draaien. Het werkt met pennetjes die om de bout/moer heen vallen en daardoor grip op de bout/moer krijgen. Ze zijn o.a. bij de Conrad verkrijgbaar en vast ook wel bij automaterialenzaken.
|
||||
|
||||
Quote:
Piet de lasser RULES! Supergoedkoop en goed werk. Zit in de Cilliersstraat
|
||||
|
||||
Quote:
Precies, bij de kleeblatt sloten gaat dit dus niet, die zijn van buiten rond
|
||||
|
||||
Quote:
Inderdaad, je begrijpt dus wel welke slotbouten ik op m'n velgen heb zitten
|
||||
|
||||
wat voor sloten heb je Martin?
|
|
|||
|
|||
Quote:
kleeblatt :frown: had er al aan zitten te denken om een ouwde dop er overheen te slaan, maar ja dat werkt dus niet met die ronde dingen. |
|
||||
|
||||
kleeblatt slotbouten....waar zijn die te koop, bij elke automaterialen zaak of is dat iets speciaals uit duitsland ???
|
||||
|
||||
Ik heb ze gewoon bij bandenhandel gehaald, niet eens om gevraagd. Vroeg om slotbouten en ze hebben me die geleverd.