#81
|
||||
|
||||
Stretch ligt eraan wat je mooi vind en wat je zelf veilig vind.
Ik heb dit geprobeert, maar toch maar van 165-45-15, op 8J naar 165-50-15 gegaan, Dit is niet te doen. 165-45-15 op 8,5J. Gr Ronnie
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. |
#82
|
||||
|
||||
Quote:
@. Kazzo: ''Je moet natuurlijk wel altijd je druk lekker hoog houden dan kunnen ze het minste meegeven.'' Ja die is goed Maar je vergeet 1 ding..,want dit moet iedere dag!! Als je dat mij ook had verteld.. Inmiddels heb ik 2x alle banden opnieuw laten monteren+ventielen, en het is nog steeds een DRAMA! 16inch. staal (7j) en de 165/40/16 IS NAAR MIJN ERVARING. ABSOLUUT NIET VEILIG Heb er een keer 200 mee gereden, toen de spanning weer gecontroleerd. En als het NORMAAL is, dat alle banden dan 1bar leeglopen |
#83
|
|||
|
|||
Dat leeglopen klinkt mij raar in de oren.
Ik heb heel de winter op 8 en 8,5j staal gereden met 195/45/15. Er was er ééntje lek, nadat die gelast was nooit problemen gehad. Ook toen hij lekte gebeurde er niks band bleef dan op ca. 1 bar hangen en bleef netjes op de velg zitten. Ik zou even je wiel eraf trekken en in een bak met water gooien. Kan je makkelijke zien waar hij langs lekt Last edited by arthur : 02-07-2010 at 10:42. |
#84
|
||||
|
||||
Ik heb ook jaren gereden met 8,5 x 15 mat 195/45 , nooit problemen gehad !
En ik reed er dagelijks mee , en gebruikte de auto ook goed
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#85
|
|||
|
|||
*16inch. staal (7j) en de 165/40/16
*Ik heb heel de winter op 8 en 8,5j staal gereden met 195/45/15. ik vind dit nog al een verschil. die 7 j staat natuurlijk veel meer getrokken ik rij achter met 10 j en 215/40/17 tot nu toe geen problemen |
#86
|
||||
|
||||
165 op 7 j staat ong even getrokken als 195 op 8,5 j hoor
Ik ken nog wel meer mensen die met 165 ers op 7 j rijden , hebben ook geen enkel probleem daarmee
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#87
|
||||
|
||||
Quote:
oh ja..
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#88
|
||||
|
||||
Vriend van mij rijdt ook met 165-40 op 7J. Ze lopen echt continue leeg.....
__________________
www.dub05.com |
#89
|
||||
|
||||
Ik heb ook met 165/40/16 op een 7J gereden, maar mijn Nankangs gaan gewoon in de bingo, zijn z.g.a.n. pak em beet 3000 km gerold. Het was het proberen waard, maar doe mij maar gewone banden.
__________________
Get your Smartwax, Chemical Guys, Great-Lion & BD Clean products @ ..::WWW.DETAILSCHUUR.NL::.. Quote:
|
#90
|
||||
|
||||
rij nu 195-45-15 op 8.5 en 9 Inch breed.
staat flink getrokken maar keihard. dat leeglopen wat biezelwerks verteld, dan moet er wel iets mis zijn, anders kan het echt niet zomaar 1 bar leger gaan na een stukje rijden. kan zijn dat de las niet helemaal afdicht. zou er wat kit in smeren.
__________________
Scratch the surface! -Golf 2 '841.9TDI |
#91
|
||||
|
||||
Quote:
Welke las bedoel je? Mijn stalen velgen zijn niet verbreed, maar origineel 7j.., het bedrijf waar ik ze opnieuw heb laten monteren, heeft ervaring met dit en vertelde dat ze bij monteren van getrokken banden een soort lijm gebruiken. Dit moet ivm met leeglopen, dit heb ik laten doen incl ventielen. Probleem niet opgelost, toen nogmaals opnieuw weer gemonteerd. Heb dagen erbij, dat 1 of zelfs 2 minder dan 0,5 bar lucht hebben..! Heb deze set gekocht, toen de banden 500km. oud waren. dus NIEUW! En 1bar bij hoge snelheid (200km/u) levensgevaarlijk. Als je ook dan nog met een verlagingset rijdt.. En ja ik gebruik mn mk2 ook goed en dagelijks, in ongeveer 9 maand 10.000km. gereden. |
#92
|
|||
|
|||
Een soort lijm klinkt een beetje als een grap, net zoals ze bij mij binnenbanden drin gestopt hadden toen ze de bandjes er niet om kregen
Daarna naar een echte specialist geweest en die floepte de 195-45-14 zo om de 9", nooit meer problemen gehad met leeglopen of wat dan ook 1-2x per maand even de druk nakijken (scheelde meestal maar 0,1/0,2 bar). Moet wel erbij zeggen, waren toyo t-1r dus geen honkie-tonkies. |
#93
|
||||
|
||||
toyo t1-r is ook een budget band maar goed maar idd er word door elke bandenboer een lijm gebruikt bij gladde velgen en getrokken banden.. mijn velgen boer heeft zelfs 195 40 om 10 j gedaan..( luchtkanon en drie man) t kan, maar mooi? nee
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#94
|
||||
|
||||
ik ben het met de topicstarter eens dat de banden hier niet op gemaakt zijn.
daarbij komt idd dat je een stuk meer wegligging hebt met de goede breedte en stoepranden minder hoeft te vrezen. snap wel dat mensen het mooi vonden maar persoonlijk zou ik het niet snel doen. het gaat vaak ook icm velgen met compleet verkeerde ET waardes, wat weer zonder van je wiellagers etc is. idd persoonlijke afweging maar voor mij hoeft het niet. is meer show dan praktisch, doe maar maar praktisch! grt Jasper
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW '01 Golf Cabrio 85kW |
#95
|
||||
|
||||
Die "lijm"wat gebruikt wordt is Beadsealer, dit is normaal voor velgen die flink beschadigd zijn of veel roest op de randen hebben in de terrein industrie,dit zorgt voor een luchtdichte afsluiting. Werkt perfect. Kan zelfs gebruikt worden als banden vet.
Gr Ronnie
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. |
#96
|
||||
|
||||
Velgen zijn inmiddels nagekeken, en zijn netjes geen beschadigingen of roest.
Banden opnieuw gemonteerd met Beadsealer en nieuwe ventielen...., geen verandering banden zijn ook niet lek..? Er word wel duidelijk aangegeven door de bandenboer dat de bandjes eigenlijk te smal zijn en daarom niet goed aansluit op de velg d.w.z. Band staat niet op het vlakke gedeelte dat op de velg aan moet sluiten. maar staat schuin op de velg. Weet niet helemaal hoe zo te omschrijven, maar tekening maakt duidelijk hoe mij dit is uitgelegd. Zal wel even opzoeken oke en plaats ik hem hier even. Maar ook vreemd genoeg had de vorige eigenaar ''nergens last van'' dit geloof ik dus absoluut niet, mijn idee is dat ze hierom juist te koop waren!! Bandjes waren 500km. oud. Vreemd! Maar welke spanning zou volgens jullie het best zijn, of wat is aan te raden.. |
#97
|
|||
|
|||
Quote:
Had ik ook, elke 3 dagen op pompen.. |
#98
|
|||
|
|||
Ik rij al een hele tijd met 165/40/16 op een 7,5j en heb nergens problemen mee.
Uiteraard is met zo'n band op zo'n velg wegligging ver te zoeken maar ze lopen niet leeg of wat dan ook...... |
#99
|
||||
|
||||
7 J X 16 INCH. NanKang 165/40/16 Dit is ECHT iedere dag hetzelfde verhaal, om gek van te worden!!!! Wat mij nu is verteld, is dat als ik ze op 6,5j opel velg laat monteren. Zal ik geen problemen meer hebben....? Kan er anders niet achter komen wat hier het probleem is!! |
#100
|
||||
|
||||
Quote:
Al eens gekeken of je staal niet ergens lekt ipv je band?? Als dit iedere dag zo ie dan klopt er iets niet he. PS op de 2de foto mis je een bout in je wiel edit: zie nu pas je post hierboven, mss een sproberen met een ander merk banden??
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |