|
|||
|
|||
waarop letten bij aankoop type 32
ik heb een type 32 op het oog, de auto staat in Duitsland dus wil ik zo veel mogelijk info opdoen voordat ik een tripje van 800km enkele reis maak.
Roest is er volgens de eigenaar niet aan de wagen en op de foto's die ik heb lijkt dit te kloppen. Mijn vraag is dus of er nog andere kinderziektes gekend zijn voor de type 32, zo heb ik laatst gelezen dat het dashbord durf te scheuren, allicht zijn er nog een paar dingen waar je op moet letten. Wie kan me verder helpen? Last edited by boivin : 28-07-2010 at 18:15. |
|
|||
|
|||
geen pics op de pc waar ik nu op bezig ben. Waar juist aan het dashbord komt scheuren vaak voor?
|
|
||||
|
||||
Dashboard van een type32B idd, maar jij hebt een type32 op het oog, toch? Bj 1973 t/m 1976? Of dit dashboard vaak scheurt weet ik niet.
Wat roest betreft moet je goed opletten bij de A-stijl naar beneden. De bodem onder de voorste matten en achter rondom de reservebandbak. En uiteraard de dorpels... Ik weet wel dat de 32B (Vanaf eind '80) de eerste roestbestendige Passat was, vergelijkbaar met Golf2, en alle Passat-modellen ervoor is uittkijken geblazen! |
|
|||
|
|||
het gaat idd om een type 32 bouwjaar '73 tot '76
|
|
|||
|
|||
Quote:
Bij de Passat type 32 is bij negen van de tien auto's het dashboard in het midden gescheurd. Daar zit de luidspreker, en de scheur ontstaat (vrijwel) altijd aan de rechterkant daarvan. Als je de Passat inderdaad koopt: ik ben momenteel bezig met een register én ik organiseer samen met een andere liefhebber een meeting (zondag 12 september in Laren). Bij aankoop s.v.p. mailen naar passatmk1@hotmail.nl Succes, ik hoop dat je een mooie Passat te pakken krijgt! (en wees er zuinig op, want ze zijn heel zeldzaam aan het worden. Bij de laatste meeting van het Passat-register in Duitsland waren maar 10! types 32 aanwezig) |
|
|||
|
|||
dus als ik het goed begrijp is de ogen open houden voor een dashbord dat niet gescheurd is vrij hopeloos?
nog een vraagje: zijn er gekende kwaaltjes met het chroom rond de ramen of de raamrubbers of dergelijke? |