Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Passat
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26-05-2010, 17:31
DennieMeister's Avatar
DennieMeister DennieMeister is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 380
Send a message via MSN to DennieMeister
Default Lenkungs-verriegelung defect Passat 3C

Wij hebben een Passat 3C, die af en toe de melding geeft:
'Lenkungs-verriegelung defekt'

Er is mee te rijden als je hem opnieuw start komt de melding normaal gewoon niet meer, maar het voelt natuurlijk niet veilig.
Hij slaat n.l. nog wel eens af als deze melding erop komt.
En omdat we van plan zijn vrijdag richting Duitsland op weekendje weg te gaan is dit natuurlijk niet meest ideale situatie.

Ik kan niet bijzonder veel vinden op het internet over deze melding,
Het enige wat ik kan vinden is dat het aan een relais zou moeten liggen.
Dit is een quote van een ander forum:

Quote:
Also nach meiner Info ist es ein Relais, das an der Lenkkonsole defekt sein soll, da man dieses Relais aber nicht einzeln tauschen kann, wird die komplette Lenkkonsole getauscht!

Ist dein Wagen in der Garantiezeit-------> lass die Konsole tauschen

Ist dein Wagen aus der Garantie--------> warte noch, solange es möglich ist! =))


Volgens de garage zou dit een known issue zijn waarvoor ook Passat's zijn teruggeroepen.
Echter kan ik hier 0,0 over vinden op het internet.
De garage hier in de buurt heeft pas over 3 weken tijd en aangezien dit onze daily is hebben we hier uiteraard niet de tijd voor. (+ de kosten die het met zich meebrengt zijn erg hoog).

Is er iemand bekend met dit probleem of heeft iemand adviezen wat te doen hoor ik dit graag.

Met vriendelijke groet,

Dennis
Reply With Quote
  #2  
Old 26-05-2010, 21:29
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

toch maar liever naar de echte dealer

Waarschijnlijk kunnen zij je zo vertellen wat er aan de hand is en wat het gaat kosten. Laat je niet afschrikken door het Feit dealer. Dat ze altijd maar duur zijn is echt niet altijd waar
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #3  
Old 26-05-2010, 21:33
DennieMeister's Avatar
DennieMeister DennieMeister is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 380
Send a message via MSN to DennieMeister
Default

Quote:
Originally Posted by Marco
toch maar liever naar de echte dealer

Waarschijnlijk kunnen zij je zo vertellen wat er aan de hand is en wat het gaat kosten. Laat je niet afschrikken door het Feit dealer. Dat ze altijd maar duur zijn is echt niet altijd waar


De garage heeft contact gehad met een VW-dealer.
En zij zeiden dat ze de wagen echt een hele dag nodig hadden om het te fixen.
En pas over 3 weken tijd hadden.
En wij kunnen de wagen eigenlijk onmogelijk missen.

De garage zei toen iets dat hij ergens had gelezen dat dit ook op een simpele manier te verhelpen of te omzeilen was.
Hij wist echter niet hoe/wat of waar dus misschien weet iemand van jullie wat hij hiermee bedoelt.
Reply With Quote
  #4  
Old 29-06-2010, 16:36
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,869
Default

Heeft t niet te maken met de wegrijblokkering die gekoppeld zit aan het stuurhuis??
heb al en paar gezien waar dat probleem zich voor deed.. Stuurhuis vv en klaar is kees, ma wel veel werk..
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #5  
Old 29-06-2010, 17:27
DennieMeister's Avatar
DennieMeister DennieMeister is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 380
Send a message via MSN to DennieMeister
Default

Inmiddels laten resetten, daarmee zou de foutmelding (dus ook de melding) is verdwenen.

Althans dat dachten we, want hij blijft dit probleem houden.
Wordt er beetje moedeloos van.
Reply With Quote
  #6  
Old 29-06-2010, 17:41
vento tdi vento tdi is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,510
Default

regelapp sturkolom electr is tegenwoordig los te vervangen, hier moet wel de stuurkolom voor los......

als je meer info wil moet je me even een pb sturen...
Reply With Quote
  #7  
Old 22-07-2010, 18:34
Dolfke Dolfke is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 16
Default

Het gaat hier om de elektronische stuurkolomvergrendeling oftewel ELV. Dit probleem komt wel meer voor bij de Passat 3C. Vroeger werd de complete stuurkolom vervangen samen met de comfortstuurdoos. Nu hebben ze een paar veranderingen doorgevoerd met als gevolg dat nu de stuurkolom moet worden vervangen en de comfortstuurdoos moet worden upgedate. De Vw dealer kan hiervoor nog een commerciele tussenkomst aanvragen als de garantie vervallen is.

Dolfke
Reply With Quote
  #8  
Old 22-07-2010, 18:58
DennieMeister's Avatar
DennieMeister DennieMeister is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 380
Send a message via MSN to DennieMeister
Default

Quote:
Originally Posted by Dolfke
Het gaat hier om de elektronische stuurkolomvergrendeling oftewel ELV. Dit probleem komt wel meer voor bij de Passat 3C. Vroeger werd de complete stuurkolom vervangen samen met de comfortstuurdoos. Nu hebben ze een paar veranderingen doorgevoerd met als gevolg dat nu de stuurkolom moet worden vervangen en de comfortstuurdoos moet worden upgedate. De Vw dealer kan hiervoor nog een commerciele tussenkomst aanvragen als de garantie vervallen is.

Dolfke


Dolfke,

Bedankt voor je reactie.
Wat bedoel je precies met commerciele tussenkomst?

Dennis
Reply With Quote
  #9  
Old 22-07-2010, 21:04
Dolfke Dolfke is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 16
Default

Een commerciele tussenkomst wordt bij VW Kulanz genoemd. Dit is een commerciele tussenkomst die kan aangevraagd worden als de garantieperiode voorbij is. Dan wordt er gekeken naar de leeftijd en kilometers van de wagen en het soort schade. Als de schade iets is dat regelmatig voorkomt bij een bepaald model dan wordt er commercieel een tussenkomst voorzien. Dit wordt toegekend door de invoerder en niet door de dealer. De dealer moet namelijk de aanvraag doen naar de invoerder toe. Die beslist dan of er wordt tussengekomenin het uurloon en/of de onderdelen. Ik hoop dat je hier wat aab hebt, als je nog vragen hebt stel ze dan gerust. (Ik werk als diagnosetechnieker bij VW/Audi/Seat)

Dolfke
Reply With Quote
  #10  
Old 23-07-2010, 14:36
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,462
Default

Quote:
Originally Posted by Dolfke
Een commerciele tussenkomst wordt bij VW Kulanz genoemd. Dit is een commerciele tussenkomst die kan aangevraagd worden als de garantieperiode voorbij is. Dan wordt er gekeken naar de leeftijd en kilometers van de wagen en het soort schade. Als de schade iets is dat regelmatig voorkomt bij een bepaald model dan wordt er commercieel een tussenkomst voorzien. Dit wordt toegekend door de invoerder en niet door de dealer. De dealer moet namelijk de aanvraag doen naar de invoerder toe. Die beslist dan of er wordt tussengekomenin het uurloon en/of de onderdelen. Ik hoop dat je hier wat aab hebt, als je nog vragen hebt stel ze dan gerust. (Ik werk als diagnosetechnieker bij VW/Audi/Seat)

Dolfke


Je zit er wel een beetje naast helaas als diagnosetechnieker.

Fabrieksgarantie is 2 jaar, alles wat daarbuiten valt is coulance. Coulance is iets wat de dealer KAN aanvragen, het is nooit een verplichting! De dealer bepaald of hij een coulance aanvraag doet ja of nee.

Bij een commerciele coulance zal de dealer ook altijd mee moeten betalen, het deel wat de dealer betaald zal PON ook betalen. Een voorbeeld:
Bijv dealer betaald 33% PON betaald 33% en klant betaald 34%. Meestal doe je dit soort dingen bij vaste klanten.

Het komt sporadisch voor dat er ergens gewone coulance op zit, dus niet commercieel, dan zijn alle kosten voor PON, maar alsnog bepaald de dealer of hij deze aanvraag doet.

Wat betreft jou klacht, daar is nooit een terugroepactie oid op geweest, het is wel een bekende klacht, dat is iets anders. stuurkolomelectronica vervangen en weer lekker rijden dus.
Reply With Quote
  #11  
Old 23-07-2010, 14:45
DennieMeister's Avatar
DennieMeister DennieMeister is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 380
Send a message via MSN to DennieMeister
Default

Quote:
Originally Posted by Black Devil
Je zit er wel een beetje naast helaas als diagnosetechnieker.

Fabrieksgarantie is 2 jaar, alles wat daarbuiten valt is coulance. Coulance is iets wat de dealer KAN aanvragen, het is nooit een verplichting! De dealer bepaald of hij een coulance aanvraag doet ja of nee.

Bij een commerciele coulance zal de dealer ook altijd mee moeten betalen, het deel wat de dealer betaald zal PON ook betalen. Een voorbeeld:
Bijv dealer betaald 33% PON betaald 33% en klant betaald 34%. Meestal doe je dit soort dingen bij vaste klanten.

Het komt sporadisch voor dat er ergens gewone coulance op zit, dus niet commercieel, dan zijn alle kosten voor PON, maar alsnog bepaald de dealer of hij deze aanvraag doet.

Wat betreft jou klacht, daar is nooit een terugroepactie oid op geweest, het is wel een bekende klacht, dat is iets anders. stuurkolomelectronica vervangen en weer lekker rijden dus.


Hij staat nu in de garage en daar wordt dit inderdaad gedaan.
Maar was mooi geweest als dit onder coulance geregeld kon worden natuurlijk.
Reply With Quote
  #12  
Old 23-07-2010, 16:22
Dolfke Dolfke is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 16
Default

Er is nooit gezegd dat hierover een terugroepactie is geweest. Kulanz is bij ons in België een tussenkomst waar niet altijd de dealer of de klant hoeft te betalen.
Bij een aanvraag kan het zijn dat de onderdelen door de invoerder worden betaald en dat de klant het uurloon voor zijn rekening moet nemen. De dealer is niet verplicht om een kulanz aan te vragen maar men kan dit als klant wel vragen. Als je iets of wat met je klanten inzit kan je dit op zijn minst doen als je ziet wat er tegenwoordig de dag van vandaag allemaal kapot gaat bij nieuwe modellen.
Dan is er idd de commerciële tussenkomst die Denniemeister heeft uitgelegd dat is idd iets anders, heb het een beetje verkeerd omschreven, excuses hiervoor. Daarbij betaald de klant 1/3, de dealer 1/3 en de invoerder 1/3.
En idd dit is niet verplicht maar hangt van de dealer af. Bij ons in ieder geval wordt na de garantie steeds een kulanz aangevraagd is het niets dan is het zo en anders zo veel te beter voor de klant.

Dolfke!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum