#1
|
|||
|
|||
golf 1.1 start niet
hallo, ik heb een golf mk1 van '80 maar de battery gaat heel de tijd plat en als ik er ene nieuwe in steek, agtr een dag is ze terug plat, zou dat aan de alternator of startmotor kunnen liggen of nog iets anders?
|
#2
|
||||
|
||||
lekspanning meten
accupool eraf en daartussen een multimeter zetten dan zie je dat hij ergens lekt dan trek je 1 voor 1 de zekeringen eruit tot je degene vindt dat ie niet meer lekt dan moet je in dat cirquit zoeken
__________________
GOLF MK1 5drs '77 GOLF MK1 5drs '83 GOLF MK2 gti turbo '90 audi 80 b3 '91 |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
dus mijn multimeter tussen de +pool van de accu en de massa zetten, en wat moet ik dan den met die zekeringen? |
#4
|
||||
|
||||
nee nee
de meter tussen de pool van de accu en de kabel de zekeringen trek je eruit omdat dat de spanning van bv radio wegvalt dan lekt ie niet meer als je op de meter kijkt dus weet je dat het aan de radio ligt let wel op dat je amperes moet meten let wel op dat alle verbruikers uit staan anders kan de zekeri ng van de meter klappen en je meet uiteraard een lekstroom van die verbruiker wat nog makkelijker is een lampje tussen de pool en de kabel heb je lekstroom brand ie trek de zekeringen eruit 1 voor 1 tot het lampje uitgaat nu heb je geen lekstroom dus zit daar het probleem lampje gaat niet branden bij een kleine lekstroom
__________________
GOLF MK1 5drs '77 GOLF MK1 5drs '83 GOLF MK2 gti turbo '90 audi 80 b3 '91 |
#5
|
|||
|
|||
vergeet dan niet de multiemeter op Ampere te zetten
spanning meet je er overheen........ stroom meet je er doorheen ........ dus |