#1
|
|||
|
|||
olie lekkage polo mk 2 GT
Beste mensen
Heb twee jaar geleden een polo gt uit 90 gekocht als dagelijkse auto. Had niet verwacht dat hij het langer dan een jaar zou volhouden. Ben toch wel een beetje gehecht geraakt aan het bakkie en hoop hem nog een paar jaar te kunnen gebruiken. Hij begint nu alleen olie te lekken boven de dynamo. Mijn dynamo begint geheel bedekt te raken door de olie en mijn v snaar begint daardoor te slippen. Heeft iemand enig idee waar deze lekkage vandaan kan komen? Ben er zelf een beetje bang voor dat het de kop pakking is. En zo ja zijn er al mensen die er 1 hebben vervangen en mij wat tips kunnen geven. Het is een 1300 blok Probeer foto's te plaatsen maar ben geen computer expert.... iemand??? Alvast bedankt stef Last edited by vwstuff : 14-05-2010 at 11:50. |
#2
|
||||
|
||||
volgens mij is dat het beruchte polo hoekje, koppakking is vaker een probleem bij polos. Maar het vervangen geeft ook eigenlijk de verplichting om je kop even te laten vlakken. Zou zomaar kunnen dat een nieuwe pakking nog altijd lekt op dat punt als je de kop niet vlakt. Ik bedoel dus niet tuning vlakken
neem aan dat je motorcode GK hebt? als het een echte GT is dus (75pk)
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#3
|
|||
|
|||
een GK zal het wel niet wezen denk ik.
ik denk eerder een NZ of 3F motor-code.
__________________
Je voelt je lekkerder in een VOLKSWAGEN |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Dit klopt niet, kop alleen vlakken als hij niet goed recht meer is, is echt geen verplichting om de kop te vlakken. Als de koppakking lek is in ' dat beruchte hoekje ', zul je zien dat het rubbertje rond het grote oliekanaal kapot/gescheurd/los ligt en daardoor olie langs de pakking geperst wordt.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
gewoon vlakken die kop!! ligt er tenslotte toch af is gene verplichting maar wel een zekerheid dat ie recht is daarna.. dus ik zeg altijd vlakken voor die paar euro!! |
#6
|
|||
|
|||
.
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 15:00. |
#7
|
|||
|
|||
|
#8
|
|||
|
|||
is het zo dat ie dan alleen de olie eruit kan spuiten. en dat ie niet de koelvloeistof eruit perst?
ik heb namelijk olie lekkage. 600 m alle olie eruit. is alleen wel een g40. de intercooler zit nu ok helemaal vol olie. dus kmt wel van die kant......
__________________
Rotiform'd Mini cooper s r53 |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Zou even int ladertje kijken. Gr, pim |
#10
|
|||
|
|||
sjeffke G40
kan die zo veel lekken dan? ik dacht het ook. maar Ruud 16v g60... zegt dat dat een vreemde plek is om te gaan lekken.. of zou me dichtlijst eruit kunnen liggen dat ie tussen de helften door spuit? helppp...
__________________
Rotiform'd Mini cooper s r53 |
#11
|
|||
|
|||
sorry voor de late reactie
Ik dacht dat ik wel berichtjes in mijn mail box zou krijgen als er iemand op mijn thread zou replyen. Maar nee dus. Bedankt voor jullie reactie. Zal nu even dagelijks checken.
Volgens mij heb ik de NZ motor met injectie. Heb nog een blok liggen van mijn vorige polo en dat is een 1300 40 kw carb motor. Kan ik die kop eerst opknappen en vlakken en daarna overzetten?? gr |