|
|||
|
|||
G60 stotterd bij volgas en hof in toeren
Vraagje, ik heb een g60 (laderdruk goed) die bij volgas(stevig optrekken) stotterd. Als ik langzaam optrek en laag in toeren rij is er niks aan de hand, alleen als het pedaal wat dieper ingedrukt wordt wordt begint hij te stotteren.
Is er iemand hier die dat probleem herkent? En wat is de beste manier van storing zoeken? Brandstof (injectoren, pomp) of de ontsteking( op tijd zetten??? Of iets anders??) iemand een idee? |
|
|||
|
|||
kijk ff naar de vacuum leiding richting ecu! als deze verrot is stotterd de auto ook als een gek!
|
|
||||
|
||||
Controleer:
Ontsteking Bougies Vacuumslangen Brandstofpomp |
|
|||
|
|||
Bij een g60 is het schijnbaar belangrijk dat de bougies de w6dp0 van Bosch zijn.
Als je de bougies controleert moet je daar ook even naar kijken of dat klopt zou ik zeggen.
|
|||
|
|||
ik rij op ngk bougies rijdt ook prima hoor!
|
|
||||
|
||||
Die van bosch gaan alleen langer mee, andere kunnen ook prima werken.
|
|
|||
|
|||
heb ik ook gehad met mijn g60.
kijk idd ff naar je vacuum leiding naar de ecu deze moet trouwens om zeer vreemde rede 1meter lang zijn dan werkt het perfect.
|
||||
|
||||
werkt je vollast schakelaar goed? Groeten Niels
|
|
|||
|
|||
Hmm vollast schakelaar? waar zit ie? en hoe kan ik zien of hij goed werkt?
|
|
||||
|
||||
zit op je gasklephuis. er zit een nullast en een vollast schakelaar op. Hieraan zit een 3 polige stekker de middelste is de plus en de buitenste pinnetjes het signaal van vollast/nullast naar de computer. Deze kun je wel doormeten met een multimeter.
|
|
|||
|
|||
Ik denk dat je toch echt een bougiekabel hebt die te veel weerstand bied.
Even een ander setje erop ( ook verdeelkap en rotor), |
|
|||
|
|||
Idd gisteren een ander blok erbij gehaald, en daarvan de bougiekabels overgezet en hij rijdt weer als een zonnetje.
Alleen asl ie wat warmer wordt wil ie stotterd ie nog, maar volgende stap zal zijn nieuwe bougies, verdelerkap, kabels, en rotor. hopelijk dan de storing verholpen, en dan kan de corrado uitelkaar. Bedankt voor alle tips. |