|
||||
|
||||
Ok, dus de spoorbreedte blijft in principe het zelfde als orgineel?
of wordt hij juist iets breder dan orgi? (incl de 205 adapter) |
|
||||
|
||||
Quote:
Je spoorbreedte zal met de 944/5x130 naaf en 5x130>5x205 adapter -per kant- een mm of 6 á 7 groter worden.
|
||||
|
||||
Quote:
bij een vr6 zit de remschijf voor de naaf, hier juist achter de naaf. De klauw zit dus veel verder naar binnen ten opzichte van de velg |
|
||||
|
||||
dit ziet er wel mooi uit.
ik heb zelf porsche 944 remmen en vond de kosten wel meevallen om de boel te reviseren. zelf vind ik het een mooie uitvinding om golf 3 klauwen te gebruiken, echt super netjes gemaakt.
"I Only Support Gay Marriage If Both Chicks are Hot" Last edited by levis : 27-05-2010 at 20:38. |
|
||||
|
||||
Vaak is na de aanschaf van de spijlbus het geld op
Quote:
Dat zijn 944 turbo klauwen (of 964) en ook daar zijn remklauwadaptersetjes voor te koop.
|
||||
|
||||
mét porsche op de klauw..
vind dat toch een mooi detail.. |
|
||||
|
||||
Op die bewuste 944 turbo/964 4-zuiger remklauwen is het geen plakplaatje zoals op de latere 986/993/996/997 remklauwen, maar is het meegegoten met de remklauw.
|
||||
|
||||
Misschien kan ik iemand er blij mee maken en deze topic leek me wel handig om te posten.
Fietste vandaag(zondag) met m'n zoontje langs Musse in Apeldoorn waar een 944 achter het hek stond waar de klauwen nog op zaten... Groeten, Remon. |
|
||||
|
||||
Klauwûh mogen ze houwûh
Doe mij alleen de voorwielnaafjes maar (mits het een 944 van '83 -'85 is)
|
||||
|
||||
Quote:
Ik zal kijken of het vanavond droog is dan fiets ik er nog een keertje langs met m'n zoontje.
|
||||
|
||||
Quote:
Helaas een 89-er.
|
||||
|
||||
Dat zijn 944S of 944S2 wielnaven .. daar zit de schijf anders bevestigt en komen de lagers niet overeen met de type2 1963 -> 1979 voorwiellagers.
Ik ben wel bezig om een setje 944S/S2 wielnaven aan te passen (uitdraaien en verloopbussen voor de wiellagers) omdat de remschijfkeuze dan vele malen groter is. Nu is de maximale maat van de remschijf -bij de 944na naven- 298x28mm (944Turbo schijven), bij de 944S/S2 naven zou je theoretisch ook een 380mm PCCB 997 remschijf kwijt kunnen.
|
||||
|
||||
DAT ziet er zeker mooi uit !
Heb ook de 944 remmen eronder en twijfelde nog om CSP te nemen maar scheelt toch een hoop geld tov CSP. En op Ebay een setje Porsche remklauwstickers gevonden Hulde voor het gevonden Golf 3 alternatief Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
Wat een dikke foto!
|
||||
|
||||
Zijn er hier mensen die weleens een remconversie hebben gedaan met een T3?
Ik heb een '82er 1.6D mijn klauwen zitten helemaal vast, geen beweging meer in te krijgen.. Om nieuwe te kopen is vrij prijzig, ik vraag mij nu af of het misschien niet gelijk beter is om het om te bouwen met leuke tweede hands geventileerde remmen, het hoeft geen 4 dubbele zuiger en 15" schijf te zijn, liefst zelfs m'n 14" stalen velgen kunnen behouden. Misschien ben ik dan voor wat meer geld wat beter uit?? En later wil ik dan ook achter nog een keer doen. |
|
||||
|
||||
jups ik heb boxter remmen op m'n T3... maar daar gaat 15" al kiele kiele op.
Revisiesetje kost je niet gekke veel, klauwen uitelkaar laten persen, nieuwe rubbers erin, alles schoon maken, kun je voor 50 euro weer een heel eind verder zijn.
|
||||
|
||||
Quote:
Zo, en met wat passen en meten (en de schijf afdraaien naar 270mm) past er zelfs een 14" NSU RO80 velg op !! |