#1
|
||||
|
||||
Verlagen Bora
Ik heb nu een setje verlagingsveren op t oog voor mn bora. Maar nu vind ik het lijken of mn auto achter nog hoger staat als de voorzijde.. Post zometeen wel ff een fotootje. De veren zijn Weitec veren van 40/40. Kan ik beter kiezen voor een set die achter meer verlaagd, of zal het allemaal wel meevallen/trekt dat wel bij?
__________________
Previous: VW Golf II, VW Polo 6N, VW Bora TDI & VW Lupo TDI Recent: VW Golf 7.5 Variant GTD & VW Golf 1 GTI 2.0 16v Assumption is the mother of all fuckups.. |
#2
|
||||
|
||||
Links:
en rechts :P :
__________________
Previous: VW Golf II, VW Polo 6N, VW Bora TDI & VW Lupo TDI Recent: VW Golf 7.5 Variant GTD & VW Golf 1 GTI 2.0 16v Assumption is the mother of all fuckups.. |
#3
|
||||
|
||||
Dat de auto nu voor wat hoger staat als achter is logisch want er drukt voor veel meer gewicht op de set, achter zal nog wel iets bijtrekken.
Heb dit zelf ook al eens gehad met een set van v-maxx tip: zet 2 kratjes bier achterin. Dat versneld het proces iets Heb je set helemaal nieuw neem ik aan ? |
#4
|
|||
|
|||
Quote:
Heb een kw 40mm verlagingsset onder mijn bora zitten, hier staat de voorkant venhoog als de achterzijde. Meteen na montage al. Misschien zijn je achterveren voor een 4 motion dus een zwaardere auto of heb je voor te slappe veren. Bijv. voor een auto zonder airco. grtn yal |
#5
|
||||
|
||||
Ik heb de veren nog niet in huis/onder de auto, maar kan vrij cheap een setje aankomen. Set is een jaar oud, de verkoper gaat een schoefset monteren zodat ie in de vakantie omhoog kan geloof ik. Op de foto's uit mn vorige post staat ie nog op de originele poten. Mooie wagen trouwens Yal
edit: fotootje van de veren
__________________
Previous: VW Golf II, VW Polo 6N, VW Bora TDI & VW Lupo TDI Recent: VW Golf 7.5 Variant GTD & VW Golf 1 GTI 2.0 16v Assumption is the mother of all fuckups.. Last edited by DIXI : 26-05-2010 at 08:55. |
#6
|
||||
|
||||
een auto staat altijd hoger aan de achterkant, het is niet mooi als dat andersom is.
dus als je een 40/60 setje andersom zou monteren (wat denk ik niet eens kan) krijg je een reversed rake (beetje als de gemiddelde golf 2 van een turk). 40/40 gaat wel mooi staan maar waarom schaf je ook niet gelijk een schroefset aan? kun je hem precies naar je zin zetten en die setjes zijn echt niet zo gek duur meer.
__________________
Scratch the surface! -Golf 2 '841.9TDI |
#7
|
|||
|
|||
Zou ook voor een schroefset gaan, van die veren krijg je gegarandeerd spijt!
Of hij ligt net iets te laag of net iets te hoog en met veren is het meestal het 2de. Je ziet wel... Greetz en succes Yannick |
#8
|
||||
|
||||
Nee dat klopt zo'n doorgezakte look ziet er niet uit Tsjah schoefset zit ff niet in het budget, en kan dit setje veren voor 5 tientjes overnemen dus ik dacht waarom niet, schroefset kan altijd nog Over die goedkope setjes hoor ik trouwens ook dat de kwaliteit niet al te best is of dat ze na een tijd niet meer te verstellen zijn enzo dus dan spaar ik liever ff door dat ik dan meteen een goeie koop En zo superlaag wil ik ook weer niet, 3 á 4 cm had ik in gedachten want het is gewoon mn daily, heb m in t weekend ook geregeld vol zitten dus dan moet het nog wel te doen zijn
__________________
Previous: VW Golf II, VW Polo 6N, VW Bora TDI & VW Lupo TDI Recent: VW Golf 7.5 Variant GTD & VW Golf 1 GTI 2.0 16v Assumption is the mother of all fuckups.. |
#9
|
|||
|
|||
en toch zeg ik ook doorsparen voor een schroefkit, spijt komt wel
grtjs |
#10
|
||||
|
||||
Maar die setjes van bijv. V-maxx / Tec Tuning / TA Technix, hoor veel over bijv lekke dempers enzo, is dat geen rommel? Wil misschien toch die veren proberen, mocht t nix zijn kan ik over een tijd alsnog n schroefset aanschaffen?
__________________
Previous: VW Golf II, VW Polo 6N, VW Bora TDI & VW Lupo TDI Recent: VW Golf 7.5 Variant GTD & VW Golf 1 GTI 2.0 16v Assumption is the mother of all fuckups.. |
#11
|
|||
|
|||
zoals ik al zei sparen tot je genoeg geld hebt voor schroefset oa AP, weitec, kw, koni, bilstein.
die veren gaan kwalitatief heel goed zijn hoor, maar probleem is dat je dat nie kan regelen naar jouw wil grtjs |
#12
|
||||
|
||||
M'n zwager heeft 4 cm veren eronder zitten , en dat lijkt in combinatie met een set 19's best wel mooi .
Maar eens schroefset geeft je toch meermogelijkheden . Ik rij zelf al een aantal jaar met een Vmaxx set , en heb onder de auto van de vrouw een Tec set zitten (allebei schroefset's) ,maar ik ben er best tevreden over !
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#13
|
||||
|
||||
Zo na jaren in het stof te hebben gelegen toch dit idee weer opgepakt, er komt een verlaging aan. Gewoon een paar cm maar, ivm de kilemeters die ik maak, en daarom ook gewoon met veren. Nou heb ik een set veren van 40/40 besteld, komen vanonder een golf 4. Als ik het nummer hierop natrek kom ik echter terecht op de site van Vogtland (klik) waar het veren voor een variant lijken te zijn. Is dit heel erg? Die paar kilo meer of minder op de achteras zal niet veel schelen neem ik aan?
__________________
Previous: VW Golf II, VW Polo 6N, VW Bora TDI & VW Lupo TDI Recent: VW Golf 7.5 Variant GTD & VW Golf 1 GTI 2.0 16v Assumption is the mother of all fuckups.. |
#14
|
|||
|
|||
logischerwijze zou ik zeggen dat ie achter dan wat hoger blijft staan, evt. wat 'springeriger' omdat de veren gebouwd zijn voor iets meer gewicht.
Verder lijkt het me no problemo....
__________________
Polo 9N TDI - 145pk / 340Nm by VVT
MK4 TDI (AGR) - 435000km => SOLD!
Passat 3B Variant (AHU) - Chipped by VAGtechniek
|
#15
|
||||
|
||||
Ja ik heb wel wat geluid achterin liggen, plus de (on)nodige zooi in de koffer, dus hopelijk valt het mee. Het is altijd nog beter als achter wat lager als voor, dus ik kijk ff hoe het uitvalt, als het in de eerste instantie maar past :P. Mocht het niks zijn kan ik nog altijd verder kijken.
__________________
Previous: VW Golf II, VW Polo 6N, VW Bora TDI & VW Lupo TDI Recent: VW Golf 7.5 Variant GTD & VW Golf 1 GTI 2.0 16v Assumption is the mother of all fuckups.. Last edited by DIXI : 19-06-2012 at 09:18. |