|
||||
|
||||
tips terug inbouwen schuifdak
Hej iedereen,
Heb gisteren men schuifdak uitgebouwd omdat dit lek was. Achterkant kwam niet meer omhoog wanneer ik het dicht draaide. Niets speciaal gevonden. Heb wel een nieuw rubber besteld en dit is dinsdag binnen. Hebben jullie tips en tricks om het schuifdakje terug makkelijk in te bouwen? En weet iemand een reden waarom het aan de achterkant niet meer omhoog kwam/komt? Is een mechanisch dakje orgineel MK2. Er bleek niets krom of af gebroken te zijn. Grtz Jel.
|
||||
|
||||
Dit is het schuifdakje toen het er nog in zit.
Je ziet het niet goed maar rechts achter (op de foto) staat het dak een beetje naar beneden en dit wil ik terug normaal
|
||||
|
||||
niemand??
edit: Heb daarnet het schuifdak uit elkaar gehad en achteraan blijkt een verstelbaar blokje te zitten waar je de hoogte mee kunt regelen als het dicht gaat. Hier was een schroef los. Terug juist gezet en dak ff terug ingebouwd. Het gaat al terug normaal toe maar nu zou ik graag die rubber vervangen die rond het schuifdak zit. Iemand tips hoe dit moet?? Grtz Jel
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. Last edited by Jel Golf 2 GTI : 24-01-2010 at 00:17. |
|
||||
|
||||
Vandaag naar de dealer in Belgie geweest.
Ze hadden de verkeerde rubber besteld en kwamen met het leuke nieuws dat de rubber rond het dakje niet meer te bestellen is. Ik vroeg" wat doen jullie dan als er een auto binnekomt met dit probleem" meneer zei "Dicht lassen of dicht kitten" VW Clissen in kalmthout. Dus daarnet ff ner de vriendelijke collega's van roosendaal gebeld. Deze hebben ff tekening van ETKA doorgemaild. Nummer doorgegeven en ligt daar op voorraad, morgen af te halen voor 63€. Hopelijk de goeie deze keer. Ik hou jullie op de hoogte. Grtz Jel
|
||||
|
||||
Duur stukje rubber
|
||||
|
||||
dakrubber is vervangen.
Als er mensen geintereseerd moesten zijn wil ik wel een how to in elkaar boksen.3 Heb veel foto's genomen zodat alles duidelijk uitlegbaar is. Als ik morgen ff tijd vind steek ik het wel in elkaar. Grtz Jel.
|
|||
|
|||
Kun je mde de fotos's sturen? Dank alvast
|
|
||||
|
||||
ook wel intresse in ja zo'n how to, dit staat voor van de zomer ook op mijn program
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
|
||||
|
||||
zal morgen ff kijken.
Moet vannacht heel de nacht werken. Ga proberen zo snel mogelijk dit te doen maar heb het heel druk met de kleine die op komst is Grtz Jel
|
||||
|
||||
Ik heb mijn dakje (schuif kantel) ook net ingebouwd en zou veel gehad hebben aan een How-to! Hij zit nu nl nog steeds niet optimaal..
|
|||
|
|||
hier ook meer dan welkom heb er namelijk 2 te vervangen in de zomer :-)
|
|
|||
|
|||
is er al een how too voor het inbouwen van een dak je?
|
|
||||
|
||||
ben ook benieuwd naar een how-to, voor de zomer staat het ook op het programma
|
|||
|
|||
hallo heb de mijne er afgelopen zomer ook uit gehad hij lekte als een gek!!! En wat bleek alle vier mn gootjes liepen slecht door doorgestoken toen weer gemonteerd en met de tuinslang alles nat gemaakt en het water stroomde nog hard naar binnen pfff Weer dakje eruit gehaald goed gekeken en wat bleek! Aan de achterkant zit een gootje die was doorgerot heb een achder dakje opgezocht gootje omgebouwd en alles weer helemaal lekdicht-))))) dat rubber is volgens mij alleen voor het wind geruis! als je goed kijkte is het niet zo moeilijk dakje eruit en erin bijna dicht dan er weer inschuiven en vastschroeven -)))))
|
|
||||
|
||||
Ik heb het zelfde probleem mijn schijfdak blijft vast zitten met het terug draaien als die open is geweest
ga nu kijke of het duur is om het te maken anders komt er gewoon een vaste dak gevel in dan las ik hem dicht
|
||||
|
||||
How to is er nog niet maar heb ondertussen heel het dak eruit gehad en rubber en gootje vervangen.
Ja, ik heb er foto's van moet ze alleen nog posten Ik zal proberen deze week er ff werk van te maken om een how to in elkaar te boksen. Als ie er is post ik wel ff de link hier.
|
||||
|
||||
how to: under construction
Voor de geintereseerden.
Ik ben aan de how to begonnen. Ben nog extra foto's aan het nemen en zou hem graag tegen eind volgende week klaar hebben. Als het zover is post ik hier de link wel. Grtz Jel
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb ook wel belang bij die howto, ik ga binnenkort het dak van de 16v ook aanpakken, heb het rubber al in huis
|
|||
|
|||
Goed bezig
Werkt het voor een opklap-dakje hetzelfde? |
|
||||
|
||||
Ben er nog steeds mee bezig,
Ben ondertussen vader geworden en ben vollen bak aant verbouwen dus heb niet altijd de tijd om me hier mee bezig te houden, zal het eens proberen af te werken.