|
||||
|
||||
Kat vragen invoer
Even een paar vragen,
Ik ga over 2 weken mijn Jetta II invoeren. Tis een GX motor (geregelde kat volgens mijn documentatie). Kan ik de kat weghalen? (en heeft dit zin?) Zoja, kan ik dit beter doen VOOR ik hem invoer of erna? (ivm co% bij de apk)
|
||||
|
||||
Ik weet niet zeker of dit echt zin heeft. Ik heb die van mijn auto (PF blok) er wel onderweg gehaald omdat deze lek was. Zit nu een rvs katvervanger onder en kom bij de apk gewoon door de co-meting heen.
|
|
||||
|
||||
Ja het is dus zo, als die kat rot is (auto gaat volgende week op de brug), is het goedkoper hem weg te halen! en gewoon te vervangen met een "normale versie"
PF heeft digifant geloof ik.. GX heeft KE-jetronic, weet niet of dat kan (dus zonder kat te rijden)
Groetjes, Larsje qoute fifth gear: "The tires seem to be made by nobody..." "Thats what sidewalls are for, a little bit extra rubber when you need it." Last edited by larsje : 15-04-2010 at 18:21. |
|
||||
|
||||
dit FF uit mn andere topic wat dingen posten, voor t overzicht:
Quote:
Quote:
|
||||
|
||||
Quote:
Weet iemand nu of dit kan?? Dus een kat. GX KE-Jetronic de katalysator weghalen, en daarvoor in de plaats de "hosenrohr" en vlammendover van een model zonder kat. tis vrij dringend, wil de spullen vanmiddag/vanavond bestellen!!!
|
||||
|
||||
Je kunt de kat gerust weghalen,dit heeft geen gevolgen voor het lopen van de motor.
Echter is de jetta 2 GX origineel altijd geleverd met een kat,dus ik denk dat deze voor de RDW keuring wel aanwezig moet zijn. |
|
||||
|
||||
Quote:
Voor de Rdw lijkt het me worst... een kat is pas verplicht vanaf 93 geloof ik. als je een v8 in een golf 2 mag leggen mag een jetta zonder kat ook. Zolang je maar aan de emissieeisen voldoet (klopt toch?)
|
||||
|
||||
Als je het zo goed weet,waarom vraag je het dan??
|
|
||||
|
||||
Quote:
ik heb nu nog ff geen idee wat de lambda sonde doet op een KE-jetronic. maar van t invoeren heb ik wel wat verstand (tijdje bijbaan gehad bij een olditmerbedrijf die invoeren doet en zelf ook al enige ervaring mee). Wat ik bedoelde, is dat t in Nederland niet zo is als in Duitsland, dat je dus altijd origineel moet hebben. edit: toch J-9a-n bedankt voor je antwoord!
|
|||
|
|||
hallo
ik ben momenteel bezig met het uitbouwen van mn 87er 1.8 gx motor zonder lambda sonde. deze moet in mn 89er 1.3 nz komen met een lambda sonde voor de kat. nou mijn vraag krijg ik straks gezeik met apk? mvg vwjohnny |
|
||||
|
||||
Het is voor jouw auto niet verplicht voor de apk om er een kat onder te hebben, maar hij moet wel aan de emissie eisen voldoen.
Zolang jij die emissie eisen haalt zonder kat, is het goed |
|
||||
|
||||
lambda doet niks anders als AFR meten, en past de inspuiting aan.
kan gunstig uitpakken zonder kat. maar zal er ckr niet minder om lopen.
|
|||
|
|||
ja dat snap ik maar het gaat mij er om of ik bij een u9 met lambda sonde kan ombouwen naar k6 zonder lambda sonde
|
|
|||
|
|||
Als er U9 op je kenteken papieren staat dan moet er een kat onder zitten.
|
||||
|
||||
en daarom heb ik dus voor het invoeren nu de kat eronderuit gehaald
ohja, de vorige eigenaar vondt het waarschijnlijk ook nix zo'n kat, dus was hij helemaal leeg dus als nog iemand een lege kat wil....
|
||||
|
||||
ik heb liever gevulde katten, die zijn wat leuker in de omgang....