Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Derby, Polo MK 1,2 en 3
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 14-05-2010, 11:43
vwstuff vwstuff is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 6
Default olie lekkage polo mk 2 GT

Beste mensen

Heb twee jaar geleden een polo gt uit 90 gekocht als dagelijkse auto. Had niet verwacht dat hij het langer dan een jaar zou volhouden. Ben toch wel een beetje gehecht geraakt aan het bakkie en hoop hem nog een paar jaar te kunnen gebruiken. Hij begint nu alleen olie te lekken boven de dynamo. Mijn dynamo begint geheel bedekt te raken door de olie en mijn v snaar begint daardoor te slippen. Heeft iemand enig idee waar deze lekkage vandaan kan komen? Ben er zelf een beetje bang voor dat het de kop pakking is. En zo ja zijn er al mensen die er 1 hebben vervangen en mij wat tips kunnen geven. Het is een 1300 blok
Probeer foto's te plaatsen maar ben geen computer expert....
iemand???

Alvast bedankt
stef

Last edited by vwstuff : 14-05-2010 at 11:50.
Reply With Quote
  #2  
Old 14-05-2010, 13:04
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

volgens mij is dat het beruchte polo hoekje, koppakking is vaker een probleem bij polos. Maar het vervangen geeft ook eigenlijk de verplichting om je kop even te laten vlakken. Zou zomaar kunnen dat een nieuwe pakking nog altijd lekt op dat punt als je de kop niet vlakt. Ik bedoel dus niet tuning vlakken

neem aan dat je motorcode GK hebt? als het een echte GT is dus (75pk)
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #3  
Old 15-05-2010, 07:44
patrick 86c patrick 86c is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,037
Default

een GK zal het wel niet wezen denk ik.
ik denk eerder een NZ of 3F motor-code.
__________________
Je voelt je lekkerder in een VOLKSWAGEN
Reply With Quote
  #4  
Old 15-05-2010, 08:08
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Quote:
Originally Posted by The_Maxx
Maar het vervangen geeft ook eigenlijk de verplichting om je kop even te laten vlakken. Zou zomaar kunnen dat een nieuwe pakking nog altijd lekt op dat punt als je de kop niet vlakt.


Dit klopt niet, kop alleen vlakken als hij niet goed recht meer is, is echt geen verplichting om de kop te vlakken.

Als de koppakking lek is in ' dat beruchte hoekje ', zul je zien dat het rubbertje rond het grote oliekanaal kapot/gescheurd/los ligt en daardoor olie langs de pakking geperst wordt.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #5  
Old 15-05-2010, 09:20
richard-polo's Avatar
richard-polo richard-polo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,975
Send a message via MSN to richard-polo
Default

Quote:
Originally Posted by martiepartie
Dit klopt niet, kop alleen vlakken als hij niet goed recht meer is, is echt geen verplichting om de kop te vlakken.



gewoon vlakken die kop!! ligt er tenslotte toch af
is gene verplichting maar wel een zekerheid dat ie recht is daarna..

dus ik zeg altijd vlakken voor die paar euro!!
Reply With Quote
  #6  
Old 18-05-2010, 19:27
Sjon Sjon is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,527
Default

.
__________________
Caddyke......

Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 15:00.
Reply With Quote
  #7  
Old 18-05-2010, 19:33
vento tdi vento tdi is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,510
Default

Reply With Quote
  #8  
Old 15-06-2010, 20:49
rickyg rickyg is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2009
Posts: 274
Default

is het zo dat ie dan alleen de olie eruit kan spuiten. en dat ie niet de koelvloeistof eruit perst?

ik heb namelijk olie lekkage. 600 m alle olie eruit.

is alleen wel een g40. de intercooler zit nu ok helemaal vol olie. dus kmt wel van die kant......
__________________
Rotiform'd Mini cooper s r53
Reply With Quote
  #9  
Old 16-06-2010, 09:07
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Quote:
Originally Posted by rickyg
is het zo dat ie dan alleen de olie eruit kan spuiten. en dat ie niet de koelvloeistof eruit perst?

ik heb namelijk olie lekkage. 600 m alle olie eruit.

is alleen wel een g40. de intercooler zit nu ok helemaal vol olie. dus kmt wel van die kant......


Zou even int ladertje kijken.

Gr, pim
Reply With Quote
  #10  
Old 16-06-2010, 17:19
rickyg rickyg is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2009
Posts: 274
Default

sjeffke G40

kan die zo veel lekken dan? ik dacht het ook. maar Ruud 16v g60... zegt dat dat een vreemde plek is om te gaan lekken..

of zou me dichtlijst eruit kunnen liggen dat ie tussen de helften door spuit?

helppp...

__________________
Rotiform'd Mini cooper s r53
Reply With Quote
  #11  
Old 16-06-2010, 17:50
vwstuff vwstuff is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 6
Default sorry voor de late reactie

Ik dacht dat ik wel berichtjes in mijn mail box zou krijgen als er iemand op mijn thread zou replyen. Maar nee dus. Bedankt voor jullie reactie. Zal nu even dagelijks checken.
Volgens mij heb ik de NZ motor met injectie. Heb nog een blok liggen van mijn vorige polo en dat is een 1300 40 kw carb motor. Kan ik die kop eerst opknappen en vlakken en daarna overzetten??

gr
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum