|
|||
|
|||
Scirocco mkII 1987 GTX marsrood origineel (in prijs verlaagd!!)
VW scirocco mkII uit 1987. DX motor (1.8i, 8v, K-Jetronic), GTX. Marsrood. Helemaal origineel (behalve matjes, radio en versnellingsbak).
Motorisch in orde. Kop is net helemaal gereinigd en nieuwe koppakking, in en uitlaatpakkingen en kleppendekselpakking. Er zit nog ergens een beetje lekkage, ben ik nog niet naar aan het zoeken geweest. Waarschijnlijk eenvoudig te verhelpen. Kilometerteller heeft jaren stilgestaan, dus de stand is onbetrouwbaar: 179.000. Koppelingsplaat vervangen. Alle homokineten vervangen. Wiellagers voor vervangen. Versnellingsbak vervangen (aangepaste overbrengingen uit DFQ/CHE/AMC bak, is wat langer, anders schakel je je een ongeluk). Originele bak (ACD, gereviseerd) zit er ook bij. Wisserbladen voor vervangen. Remleiding, laatste stuk bij achterrem vervangen. Gasveren achterklep vervangen. Handremkabels vervangen. Grote deuk in bestuurdersportier. Er is een tweedehands deur bij, wel iets andere kleur. Hele auto moet eigenlijk gespoten worden. Geen roest, auto is keihard!!! Interieur niet netjes. Vlekken en wat beschadigingen. Instapschade bij bestuurdersstoel. Stof aanwezig voor reparatie. Hoedenplank aanwezig zonder gaten. Draagarm rechts heeft knik (stoeprandje). Wel uitgelijnd. Moet wel vervangen worden (10-15 euro marktplaats). Afgekeurd op kleine dingen: Kentekenplaat slecht leesbaar Achteras onvoldoende remwerking (er zit bijna geen remvoering meer op de schoentjes, heb ik gezien) Remslang bij achterbrug is vervangen maar moet vastgezet met clipje Remleiding naar achteren (vanaf bekrachtiger tot slang bij achterbrug) puntcorrosie Kleine brandstof lekkage bij opvoerpomp bij tank (niet de vulpijp) Band links achter zat stukje metaal in en heeft canvas geraakt (prop erin en klaar) Aandrijfashoezen aan wielzijden (beide) zitten beetje los (bandje moet wat strakker). Advies: Remslang rechtsvoor begint te verdrogen Samengevat: Auto in goede staat, mechanisch een paar aandachtspuntjes. Nog wel werk om alles strak en netjes te krijgen (geen roest!). Prijs: teab (800 euro, omdat het moet) Last edited by maartenhol : 11-05-2010 at 17:09. |
|
||||
|
||||
Hoe kun je nou na dit hele verhaal zeggen "in goede staat" ??
En trouwens,
|
|||
|
|||
Okee, ik zal 'in goede staat' nader specificeren. Ik bedoel te zeggen dat dit een heel goed begin is voor een totaalrestoratie. Bijna alles is nog aanwezig, origineel. Er zit wel werk in maar je hoeft niet enorm veel geld uit te geven aan kleine onderdeeltjes.
Wat foto's betreft: ik moet nog even uitzoeken hoe het werkt met foto's, daar ben ik nog mee bezig. Overigens kan je dat ook subtieler aangeven... Groet, Maarten |
|
||||
|
||||
Als een auto in goede staat is is een 'totaal restauratie' toch niet nodig?
Plaats wat foto's dan kunnen mensen zelf kijken in wat voor staat deze auto is. |
|
||||
|
||||
Voor de eerlijke advertentie.
|
||||
|
||||
Inderdaad. Een auto waar het e.e.a. aan moet gebeuren kan best in goede staat zijn.
Doe je ook aan inruil? Waar is de auto evt. te zien?
|
|||
|
|||
Hallo,
Nee geen inruil. De auto is te zien in Den Bosch. Prijs is richtprijs. Ga vandaag een polo variant kopen, heb wat meer ruimte nodig. Die Scirocco moet hier gewoon weg. Overigens kan ik hem wel schorsen en ergens stallen, om te wachten op een goed aanbod. Groeten, Maarten |
|
|||
|
|||
up
|
|
|||
|
|||
Up met foto's zou handiger zijn, klinkt als een best leuk project.
|
|
|||
|
|||
Nu met foto's
Ben erg druk geweest, maar eindelijk wat foto's. Ik hoop dat het op deze manier werkt:
De scirocco Andere zijkant (met de deuk) Achterkant Interieur met instap schade Andere kant interieur (zie het originele stuur) De GTX heeft een dakraam Vanaf achter gezien Kilometerstand (voor wat het waard is) Hier is de extra deur die erbij zit Bij vragen even reply'en of PM'en. Maarten Last edited by maartenhol : 15-04-2010 at 18:39. |
|
|||
|
|||
zo.. nu kan iedereen ze zien
|
|||
|
|||
Ik kom er niet goed uit, maar zoals te zien is Jan-Jelle mij behulpzaam geweest.
Bedankt! Maarten |
|
|||
|
|||
is prima..
succes met verkopen
|
|||
|
|||
up
|
|
|||
|
|||
up
|
|
|||
|
|||
up
|
|
|||
|
|||
Beste mensen,
Ik wil de scirocco kwijt, doe een bod. Elk aannemelijk bod! Dit is een keiharde scirocco, geen roest, dus ideaal als start van een project! Doe een leuk bod en je hebt een scirocco. Groeten, Maarten |
|
|||
|
|||
up
|
|
|||
|
|||
up
|