|
||||
|
||||
knipperend temperatuurlampje
Hallo,
in mijn Passat 32B 1.6 D knippert sind korte tijd het LEDje wat achter de temperatuurmeter zit. Dit gaat na een korte tijd onvoorspelbaar uit. verder is de temperatuurmeter in orde en wordt niet heet, er is ook plentie stroming in het buffervaatje van het koelvloeistof. Is het een probleem of een probleem door de leeftijd (19383) denk aan het printje wat misschien niet helemaal meer goed is. alvast bedankt voor de reacties. |
|
||||
|
||||
Vaak (me de nadruk op vaak - niet altijd) is het een kwestie van slecht contact in het stekkertje wat op je expansievaatje zit (niveaumeter). Haal het maar eens los, beetje schoonaken, evt wat contactspray/WD40 erop.
|
||||
|
||||
Zal het ff checken vanavond
|
|
|||
|
|||
Ik heb het zelfde probleem gehad met mijn golf.
Ik had ook bijna alle sensoren vervangen. Bij mij was het een draadbreuk in het kabel naar je niveau sensor in het expansievaatje. succes. |
|
||||
|
||||
Ik had het bij mijn Golf 1 en mijn Santana heeft het probleem ook sporadisch. Alleen als die koud is BTW. Dus maak me ook geen zorgen verder.
Kleinigheidje hou je altijd
|
||||
|
||||
klopt, alleen als hij koud is.
is meteen een "trap" beveiliging. er zit trouwens geen sensor op het expansie vaatje. groet Rogier wanneer ik het e-schema bekijk zit de knipper beveiliging dus ook alleen om de meter en wordt niet beinvloed door de temp sensor. |
|
|||
|
|||
Sorry voor het ophalen van een oud topic, maar op dit onderwerp heb ik zelf ook veel gezocht en meestal kwam er geen oplossing uit. Dus voor de volgende die dit heeft plaats ik wat bij mij de oplossing was, voor als er nog eens iemand op zoekt.
Bij mij ging het rode ledje (santana 1.6 yp motor 1982) van de kvs ook vaak knipperen en soms na een poosje rijden uit, en dan weer helemaal niet uit. Dit was begonnen na het vervangen van de thermostaat. Het niveau leek goed, maar er zat nog lucht in het systeem. Ik ben een steile helling (parkeer garage) op en afgereden, toen af laten koelen en radiator weer verder gevuld en voila ledje werkt gewoon normaal nu! Alleen knipperen bij op contact zetten dus |