#1
|
|||
|
|||
lupo op gas?
ik heb een vraag..
Mijn vriendin moet veel rijden voor haar werk en de vergoeding is zeer matig. Ze heeft een lupo 1.4 16v 75pk met 100.000km op de teller wat dus niet heel veel is.. Ze denkt er aan om een G3 installatie te laten inbouwen. Ik zelf heb hier mijn twijfels over, maar ik twijfel omdat je weinig lupo's op gas tegen komt.. Wat ik mijn afvraag is wat er naast de G3 installatie nog meer aangepast moet worden, klepstoters, rubbers en hoe goed is de rest van het blok bestand tegen een gasinstallatie? Alvast bedankt! |
#2
|
||||
|
||||
dat is zo ongeveer het enige blok dat vw zelf goed genoeg acht om lpg in te bouwen.
|
#3
|
||||
|
||||
1 van die gasten bij ons in de club heeft ook pas zijn Lupo op G3 gezet.
als je wil kan ik je wel met hem in contact brengen.
__________________
T1 panel 1964 Sold Golf 1 LS 1.8 DX 1981 |
#4
|
||||
|
||||
Dat is eigenlijk best een geinig idee.
Ik ben al een paar weken op zoek naar een Lupo 3L, maar de prijs is zoveel hoger dan een standaard 16v Lupo dat ik er ook al even onderzoek naar had gedaan maar kon niks vinden. Gezien de kofferbak zal dit wel onderbouw moeten worden maar daar hoeft maar een klein wieltje in te passen dus hoeveel liter zou je daar in krijgen? |
#5
|
|||
|
|||
Hallo mark2fpolo,
Een Lupo motor kan uitstekend op LPG rijden. Ik ben LPG-inbouwer van beroep en toevallig heeft mijn vriendin ook een Lupo 1.4 16v waar ik LPG in heb gebouwd, omdat ze er ook veel mee rijdt. Je hoeft niets aan het motorblok aan te passen. In onze Lupo zit een 47 liter bruto tank, waarmee ze 35 liter kan tanken. De tank zit in plaats van het reservewiel. Dit wordt verzonken inbouw genoemd en de volledige ruimte van de de kofferbak, wat toch al niet veel is, kan gewoon benut blijven. Wij hebben een Prins VSI injectie systeem erin zitten. Dit is één van de beste installaties. De auto rijdt vlekkeloos op LPG. Je merkt geen verschil tussen gas en benzine. Het is dus zeker aan te raden. Gr. Leon Last edited by seabert : 04-05-2010 at 21:17. |
#6
|
|||
|
|||
Bedankt voor de reacties!!
Ik denk dat mijn vriendin zeer blij is met deze berichtgeving! |
#7
|
|||
|
|||
Ohja voor ik het vergeet..
Wat kost een dergelijke Prins VSI injectie systeem met inbouw ongeveer? |
#8
|
||||
|
||||
maatje van me(meinderturk91 op vf) heeft een golfje gereden met dit blok en zelfde gassysteem,ging als een trein.....
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#9
|
|||
|
|||
Dat klinkt in ieder geval goed dus!
Wat ik me ook nog afvroeg hoeveel gaat het gebruiken op gas.. niet schrikken, mijn vriendin rijdt momenteel 1:17/18 met haar Lupo! Laten we maar zeggen dat ze van de "moderne tieden" is |
#10
|
|||
|
|||
Hoi Mar2fpolo,
Een Prins VSI kost Eur. 2150,- Dan heb je ook nog een Eurogassysteem. Dit is een b-merk, maar kwalitatief wel goed. Het heeft enkel minder naamsbekendheid en kost Eur. 1950,- Voor dit geld wordt de auto ingebouwd, afgemeld bij de RDW, is incl. BTW etc. Je kenteken wordt opgestuurd aan de RDW en op G3 gezet. De nieuwe papieren worden door hen naar je huisadres verzonden. Op gas zal hij wel iets meer verbruiken. Wij zijn wel van het stevig doorrijden, dus ik denk niet dat ons verbruik voor jullie wat zegt. Bij vragen... |
#11
|
|||
|
|||
Ik schop dit topic even omhoog om wat meer informatie te horen.
ik ben ook opzoek naar een manier op goed 45dkm pj te gaan rijden.
__________________
Is over gegaan naar een focus tddi en spaart hard voor de volgende VAG |
#12
|
|||
|
|||
Lupo 3L...?
__________________
Polo 9N TDI - 145pk / 340Nm by VVT
MK4 TDI (AGR) - 435000km => SOLD!
Passat 3B Variant (AHU) - Chipped by VAGtechniek
|