|
|||
|
|||
golf automaat ombouwen naar handbak
Hallo,
ik heb een golf 1500 automaat, nu wil ik hier een andere motor inhangen met handbak. ik begrijp zelf ook dat je een ander pedalenset, pook en schakelmechanisme nodig heb, maar is het mogelijk of is de carroserie anders? hoe zit de constructie bij de pedalen? is dit om te bouwen naar een koppeling, of moet ik opzoek gaan naar een ander pedalenset? |
|
||||
|
||||
ga ik ff volgen, voor als ik me 1500 automaat niet meer leuk vind...
Weet niet zeker, maar misschien moeten er motor steunen verlast worden. Makkelijkste lijkt mij om een schade golf te kopen waar alles al in zit, mis je ook geen onderdelen... |
|
||||
|
||||
Pedalenbox kun je gewoon monteren op je huidige stuurstang. Stuurhuis moet worden vervangen of worden aangepast, hier mist bij jou een gelaste beugel voor het schakelmechanisme.
Verder heb je nog een beugel nodig voor op de carburateur. De bevestiging van de gaskabel is anders bij een automaat, en dit moet worden aangepast anders werkt de gaskabel niet goed. Of de aansluiting voor de achteruit rij verlichting hetzelfde is weet ik even niet. Motor steunen hoeven niet te worden veranderd. Succes.
|
|||
|
|||
en ik kan je alles leveren om de boel over te bouwen naar handbak dus stuurhuis schakel mechanisme gas kabel beugel voo je carb eventueel een 5 bak als je die nog niet hebt noem maar op ik kan je alles leveren.
|
|
||||
|
||||
en wat moet je dan doen met je kenteken waar Automaat op staat..??
vraagje...
|
||||
|
||||
doet de rdw en apk-keurmeester niet moeilijk over, maar kan je makkelijk wijzigen als je echt wil
|
|
||||
|
||||
Wat voor blok ben je trouwens van plan in te gaan bouwen?
|
||||
|
||||
Zal wel zelfde zijn als bij de auto overspuiten, kenteken naar rdw en krijg je een aangepast terug?
|
|
||||
|
||||
Quote:
Yep. ,
|
|||
|
|||
ik zit te denken aan een 16v of G60, eerst maar eens mooi alle spulle bij mekaar zoeke voor handbak, en dan zien we wel verder wat voor motor erin komt
|
|
|||
|
|||
Quote:
Je bent het niet verplicht om het te wijzigen op kenteken. Ik heb de RDW daarover al eens gebeld. Maar qua gewicht kun je misschien wel een catagorie zakken. Automaatbak is erg zwaar. Ik heb laatst onze Passat B3 2.0i 16V AUT ook omgebouwd naar schakelbak. Wel tering veel werk maar het is te doen. Onze oude Passat GT had ik voor donor. Dus bak en pedalen en alle andere zooi komt daarvan af. Ik laat het binnenkort wel wijzigen op kenteken. |
|
||||
|
||||
maar welke bak heb je nodig dan?voor 1.5jb motor?
en kun je de zelfde assen gebruiken? is wel relaxter rijden met handbakkie
|
|||
|
|||
ik vind me automaat bak op me 1500 wel relaxed, daar niet van.. alleen snelweg rijden is wat minder, en echt zuinig is hij ook niet, maar dat neem ik voor lief. Alleen als er een 16v inzit ga je natuurlijk niet met een automaat rijden, ik in iedergeval niet. weet niet eens of die bak past op een 16v
|
|
|||
|
|||
Idd, past op een 1500 automaat bak gewoon een 1800 8v?
|
|
|||
|
|||
dat past, is geen probleem. 16v werkt ook prima.
-Golf C Mk1 1.5JB automaat LA5D -> 16v ITB (Project) -Golf Mk1 Cabrio 1.6 GTD (ori GTI) LA7Y (Project) SOLD -Mercedes W124 E320 Turbo Surfblau (Project) -Mercedes W201 2.0D '92 Brilliant Silber AMG/STT Turbokit (Daily) -Mercedes W201 2.3-16V '85 |
|
|||
|
|||
Quote:
Is deze ondertussen al omgebouwd? Zou willen weten wat er nu juist aangepast moet worden. Mvg |