#1
|
|||
|
|||
trucje homokineet in elkaar zetten?
Heb vandaag mijn homokineten uit elkaar gehaald. De bakzijde ging weer makkelijk in elkaar. De wielzijde lukt me niet!!! Is hier een trucje voor?
Groeten Daan |
#2
|
||||
|
||||
Quote:
er zit waarschijnlijk een rond veertje om je as, die precies in dat baantje moet zitten, je moet je homokineet daar dus overheen tikken(tegelijkertijd het veertje in elkaar drukken) succes
__________________
golf mk2 td (1v) '90 (current) golf mk2 gti 16v (kr) '86 (current) golf mk2 1.6automaat(ez) '86 (ex) |
#3
|
|||
|
|||
Thnx maar dat bedoel ik niet...
Ik heb de kap, de 5 kogels en de kooi uit elkaar...Nu moet het weer in elkaar. Maar moet ik eerst de ballen in de kooi zetten en dan heel hard meppen? Lijkt me niet. Ik heb ze heel soepel uit elkaar gehaald...Maar in omgekeerde volgorde weer in elkaar lukt me niet. Ik zie trouwens ook dat de kooi niet symetrisch is :s, en ik heb niet goed opgelet hoe hij zat... |
#4
|
||||
|
||||
Waarschijnlijk heb je de kooi op de kop, draai hem maar eens om en probeer het dan nog eens.
( ik heb nwe homokineten op voorraad mocht je er niet meer uitkomen)
__________________
Groeten, Jeroen. |
#5
|
||||
|
||||
Dan wens ik je veel succes...
Je moet even het binnenste deel van de homokineet in het buitenste deel leggen, en dan zorgen dat de banen overeen komen. Als je weet hoe ie moet zitten, doe je ditzelfde met de kogels en de gordel erbij. het is behoorlijk priegel werk in ieder geval.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#6
|
||||
|
||||
de banen moeten ook niet tegen over elkaar maar van elkaar af dus kruislings. en de wielzijde is idd wat lastiger weet niet waar je vandaan komt maar mocht je wel in de buurt wonen kom gerust eens langs.
succes ermee. |
#7
|
|||
|
|||
Maar iemand een exploded view? De binnenste kern kan namelijk op 2 manieren. Eén kant heeft een diepere inkeping. Moet die inkeping aan de wielzijde of juist niet?
|
#8
|
||||
|
||||
Als ze nog goed zijn vraag ik me af waarom ze uit elkaar moesten.
__________________
'79 Golf S 1.5 Aut. |
#9
|
||||
|
||||
het is moeilijk uit te leggen,maar moeilijk is het absoluut niet...je moet het ff weten.
|
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Omdat ik de internals van een goede maar met slechte draad op de wielmoeras in de behuizing van een andere wil plaatsen... Ik ga van het weekend nog maar ff vogelen dan...maar niemand een exploded view?? Kan hem niet vinden in mijn haynes |
#11
|
|||
|
|||
De gleuven van de binnenring moet je over de smalle uitsteking van de buitenkant doen.
De kern moet je er een beetje indraaien. Ff verschillende standen uitproberen, het wil maar op 1 manier
__________________
Rallye golf 1989 (10jaren plan) Caddy mk1 1983 (daily) Passat variant 1981 (project) Audi 100 td 1987 (motor donor) Audi 200 2.1 aut. (vrouwenauto) |
#12
|
||||
|
||||
Is kijken of het met deze info gaat lukken schaam me dood
Wat een k.t werk
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#13
|
||||
|
||||
haha voor schamen zou ik niet doen, meer dan 50% van de mensen weet nog niet eens dat je die dingen uit elkaar kan halen
Ik heb er ook al miserie mee gehad, soms lukt het en soms niet.. In ieder geval veel succes.
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#14
|
||||
|
||||
Gaat ook wel lukken maar ik ben zo ongeduldig als het maar kan.
En met een goede schoonmaak beurt viel deze uit elkaar Zet je nu eerst de 2 binnenste ringen in elkaar zie rode pijl en doe je deze dan in de buitenste ring groenen pijl. En is er dan een manier dat je de kogellager er in doet ? Of vallen de kogellagers tussen de 2 ringen bij de rode pijl
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#15
|
||||
|
||||
Laat maar ik dacht dat de lagers tussen de ringen bij de rode pijl kwamen
Hij zit al makkie Met een beetje hulp van de foto's hier http://vondervoort-zielinska.nl/ver...ijfashoes_.html
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#16
|
|||
|
|||
Super!
Ben je nog net op tijd om de Bourgondische hamrollade voor Pasen te halen voor maar €7,98!
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#17
|
||||
|
||||
geen geld voor 500gr!
|
#18
|
|||
|
|||
...smakelijk en zeker niet duur!
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|