#1
|
||||
|
||||
Golf III gti 85 kw valt uit
Hallo mijn auto golf III gti 85kw uit '95 valt weles uit onder het rijden het is nu 3 x gebeurt in 2 weken tijd. Wat er al vervangen is:
-Bougies -Benzinefilter -Verdeelkap -rotor Nu lees ik dat het veel voorkomend probleem is met golf III waarschijnlijk is het de halgever nu is mijn vraag: moet ik dan de hele ontstekingsunit vervangen of alleen de halgever en kan ik dit zelf doen moet daarna ook mijn ontstekingstijd opnieuw worden ingesteld? |
#2
|
|||
|
|||
ik heb dit ook gehad en ik heb de bobine vervangen en geen problemen meer.
__________________
T1 1959 t2a westfalia 1969 kever cabrio 1970 low t5 golf mk2 1989 |
#3
|
|||
|
|||
Bij mij heb ik de Hal gever en heb ik de relais van de brandstofpomp en de computer vervangen. Sindsdien is het niet meer voorgekomen. Ook even de voorontsteking weer goed op tijd gezet. Ik heb dus enkel de hal gever vervangen en geen andere ontstekingszaken.
|
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Wat was bij jou het uiteindelijke probleem want ik ga ervan uit dat je niet alles in 1x heb vervangen? |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
als de bobine ermee kapt is het volgens mij meteen einde oefening! Wat HUS bedoeld is dat de auto ermee kapt en vervolgens weer start (als ik het goed lees) @HUS ik heb dezelfde klacht met mijn type 3 cabrio 85KW, is het bij jou ook zo dat de auto niet meteen weer start maar pas na een seconde of 5 a 10? Bobine heb ik al gehad, die is nieuw! Mij is ook verteld dat het in de hall voeler kan zitten, heb geen zin om een onderdeel van VEUL euro's te vervangen voor een uitval eens in de zoveel tijd
__________________
Huibert VW Eos '06 2.0 TFSI, daily --> bagged VW Touran Highline 7-zits '11 1,2TSI, family |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
Bij mij was het een combinatie. De draad bescherming van de halgever was uitgedroogd en gaan afbrokkelen daardoor had ik soms sluiting hier. Verder na vervanging viel hij soms nog uit en toen heb ik de 2 relais ook nog vervangen. Toen was alles echt weg. |
#7
|
||||
|
||||
Je ziet t ook vaak bij polo'tjes, dat de hall gever stuk is..
kost wel 45 euro. Je kan t controleren door ff de bobinekabel op t klepdeksel neer te leggen, en te starten. als de hall gever stuk is geeft ie de ene keer wel vonk af bij het starten en de andere x weer niet.. |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Ja dat klopt maar hij start niet meteen ook niet na 5 a 10 sec dat duurt wel een uur.. Het is niet zo'n duur onderdeel ik kan het op de sloop vinden voor 50 eur en dan heb je hem compleet met verdeelkap en rotor. @timmiej ik ga eerst maar es proberen met die hal gever.. Als het dat niet is zal ik verder kijken bij het relais THNX |
#9
|
|||
|
|||
bij mij kaptie ermee en dan ff wachten soms 5 min soms 10 of langer en daarna liep ie gewoon weer.
Bobine werd te warm en zette uit waardoor hij geen contact meer maakte(heb hem nagemeten en getest nadien). heb er nog wel 1 liggen die je evt mag testen van me stuur maar pm
__________________
T1 1959 t2a westfalia 1969 kever cabrio 1970 low t5 golf mk2 1989 |
#10
|
|||
|
|||
Heb je hem wel al eens aan de VAGcom gehangen? Bij mij gaf deze de hal gever melding op (intermittent) aan. Dit geeft aan dat hij af en toe de melding doorkrijgt. Dit kwam door de bloot liggende draadjes. Let wel op een halgever voor een mk3 kost je al snel tussen de 160 - 190 euro nieuw bij de dealer.
|
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb maandag de auto aan de vagcom gehangen het programma doet het wel maar hij vind de auto niet . Ik ga vanmiddag wel een 2e hands ontstekingsunit halen op de sloop inlc HAL gever miss dat dat het is maar dan nog kan ik niet gelijk merken of dat het prob is omdat die niet elke x uitvalt het is 1x in de 2 weken. |
#12
|
||||
|
||||
Graag wel even posten als het probleem is verholpen of........ niet.
|
#13
|
|||
|
|||
Quote:
Dat had ik ook hoor. Soms viel hij na 5 minuten uit en binnen 20 minuten weer. Soms reed ik 2 a 3 weken zonder problemen. Wel is het zo dat ik na het uitvallen echt 5 a 10 minuten moest wachten voordat ik weer kon starten. Daartussen wilde de golf gewoon niet aanslaan. |
#14
|
|||
|
|||
Heb toendertijd ook de bobine vervangen, maar het probleem bleef.
Toen de hall gever vervangen sindsdien nooit meer problemen gehad..
__________________
Daily: Audi A7 3.0TFSI Quattro Daily: Volkswagen High Up 75PK |
#15
|
||||
|
||||
Ik ga dit weekend ff sleutelen ik heb een hal gever gehaald en die ga ik vervangen dan maar hopen dat het probleem over is.
|
#16
|
||||
|
||||
Ik heb de hele onstekingsunit, nu heb ik ff gekeken kan ik mijn oude gewoon eruit halen en de andere erin zetten zonder dat ik deze opnieuw me onstekingstijd moet instellen?
|
#17
|
|||
|
|||
Altijd het ontstekingstijdstip bijstellen met een stroboscooplamp !!
__________________
Daily: Audi A7 3.0TFSI Quattro Daily: Volkswagen High Up 75PK |
#18
|
|||
|
|||
bij de golf 3 kan je de ontsteking op 2 manieren afstellen,,
Via een strobo lamp, Of via vagcom zie je ook de ontstekingstijdstip ervan.. De hall gever los vervangen is echt een rot werk! Je kan beter de gehele unit een andere erop zetten want meestal is het asje waar de rotor op vast zit ook speling aan het krijgen en zo blijf je nog problemen houden.. De complete units heb je ook te koop bij boelm.nl voor 119 euro En bij de dealer is het ook voor rond die prijs wel aan te komen.. Zo lees ik ook net dat je er al 1tje hebt gehaald, Als je effe oplet en een beetje schoonmaakt voor het demonteren met een staalborstel, Neem je een makkelijk punt en zet je een streepje met een stift, Als je dan de oude eruit haalt en de nieuwe er terug inzet en weer precies op die lijn zet hoe die oude zat zul je heel ver in de richting zitten Ook moet je met het demonteren en monteren zonder verdeelkap doen en kijken waar je rotor stond , deze moet op dezelfde stand staan bij het monteren van de nieuwe |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
Bedankt ik ga morgen of zondag ff knutselen, heb ook maar gelijk een nieuwe bobine gehaald hopelijk is dat het. |
#20
|
||||
|
||||
Vandaag geprobeerd de gehele onstekingsunit te vervangen maar stuit op een probleem krijg met geen mogelijkheid de onstekingsunit eruit hoe deze eruit te krijgen?
|