#1
|
|||
|
|||
hoe de homokineten vervangen
Ben nieuw op het forum en weet de weg nog niet zo goed. Staat ergens een how-to hoe de homokineten te vervangen voor een golfje 1.8 uit '88?
thnx daan |
#2
|
|||
|
|||
As eruit,en de buitenste met en kunstofhamer er af meppen
De binnenste de borgring eraf en dan schuif je hem er zo af |
#3
|
||||
|
||||
vergeet niet dat er onder het vet een veerring zit voordat je gaat meppen (A)
en de bakzijde eraf halen heb je een torque nodig maat 6 of 7? dan wielzijde loshalen, het kapje van je wiellager eraf halen en dan de grote borgmoer geloof maat 30 eraf halen dan zou je aandrijfas los moeten zitten en met een beetje steken krijg je hem er tussenuit
__________________
|
#4
|
|||
|
|||
Kyneet wielzijde hoef je niet de complete as voor te verwijderen.
centrale moer los, onderste fusee los en stuurkogel los en je schuift hem er zo uit. Rubber loshalen en dan met kunstofhamer voorzichtig de kyneet eraf tikken. Bakzijde dan moet je wel even de complete as er onder uit halen. |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Maar dan wel de as tegenhouden met slaan,dus druk uitoefenen richting versnellingsbak. |
#6
|
|||
|
|||
Thx! Hoor een klopje bij insturen en de wielzijde is volgens de vorige eigenaar al vervangen...Heb twee complete assen liggen dus die gaan eronder
|
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Weet je zeker dat het torx is? Het is nu heel nat buiten dus ga niet onder de auto liggen maar zover ik kon zien is het inbus |
#8
|
|||
|
|||
12 kant nr8
|
#9
|
|||
|
|||
Shit, dan moet ik naar de winkel....
Vroeg me trouwens af of ik de bak van het blok kan demonteren zonder eerst de aandrijfassen aan de wielzijde los te maken (natuurlijk wel de centrale wielmoer) De bak moet er toch al onderuit...Het voordeel is dat ik sneller klaar ben en dat ik de auto niet uit hoef te laten lijnen... Gaat dit lukken? Last edited by daantjes : 02-05-2010 at 15:11. |
#10
|
|||
|
|||
Aandrijfassen moeten eerst los voordat de bak eraf kan
Je hebt daar de ruimte niet voor Of je moet de fusee los halen[auto op bokken] Maar dan moet je uitlijnen |
#11
|
||||
|
||||
Als je de bak wilt demonteren hoef je alleen de aandrijfassen aan de bakzijde los te halen.
Daarna kun je de assen omhoog tillen en ze daarna achter de bakflenzen langs richting het schutbord verplaatsen. Daarna kun je ze laten zakken. Als je de assen wilt verwijderen moet je wel eerst de centrale moer demonteren. Zodra je dat gedaan hebt dan kun je de bakflenzen loshalen. Maar als je de aandrijfassen aan de bakzijde loshaalt kun je gewoon de bak verwijderen. |
#12
|
|||
|
|||
Heb geprobeerd om de bak te demonteren zonder de assen los te halen...
De rechteraandrijfas kreeg ik met veel gefrot weg van het diff...Links ging na nog meer moeite ook van zijn plek, maar vervolgens had ik amper ruimte om de bak van het blok te splitsen. Uiteindelijk dus toch maar de linkeras moeten demonteren... |
#13
|
||||
|
||||
Het kan idd wel zonder ze compleet te demonteren, maar het brengt niks omdat je dan langer aan t klooien ben dan dat je bezig bent die ene centrale moer los te halen
|