#1
|
|||
|
|||
kilometerteller geeft te weinig aan tov echte snelheid
ik heb een golf 4 tdi 74kw (101pk) en mijn snelheid is met 10 tot mss wel 25 km per uur verschil naarmate ik harder rijd, vb: 100 Km/u op de teller is 120 echte snelheid en 40 Km/u is 50 echte snelheid.
Er zou een ongeluk mee gebeurd zijn voor we hem kochten en er is een computer van een bora van 110 PK ingestoken.. Ook het dashboard zou vervangen zijn maar het is wel hetzelfde als origineel. Computer geeft geen foutcodes en er is geen sensor stuk. Nu is hij al een half jaar gechipped en ook hiermee is geen verbetering opgetreden. kan iemand mij helpen met deze problemen van de kmteller |
#2
|
|||
|
|||
oh jawel, de computer zegt dat de sensor ziek is van de temp buiten maar hij geeft binnen "bijna" juiste waardes aan..
|
#3
|
||||
|
||||
standaard maat velgen en banden neem ik aan?
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#4
|
|||
|
|||
jawel, 205-55-16 uiteindelijke hoogte is hetzelfde en op de originele 195 had hij het ook
|
#5
|
|||
|
|||
Gerommel met computers heuj!
__________________
Daily: Audi A7 3.0TFSI Quattro Daily: Volkswagen High Up 75PK |
#6
|
||||
|
||||
zal wel in de computer liggen,
volgens mij zit je teller op de bak en een 110pk heeft een langere overbrenging dan de 101 pk dus de gemeten waardes worden verkeerd uitgedrukt. jammer dat hij gechipped is met de verkeerde computer. als je het wil oplossen moet je een andere ECU hebben denk ik! succes
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW '01 Golf Cabrio 85kW |
#7
|
|||
|
|||
dit kan kloppen, is dit met een andere sensor op de boite opgelost?
|
#8
|
||||
|
||||
zou kunnen,anders moet de variantcodering omgegooid worden waarschijnlijk.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#9
|
|||
|
|||
is dit te doen? of onbetaalbaar?
|
#10
|
||||
|
||||
hangr ervanaf,
de sensor zal je de kop niet kosten denk ik, hoewel ze nog weleens redelijk prijzig kunnen uitvallen. als je pech hebt 100,- of meer. andere ECU zal een heel stuk meer kosten. brengt een boel werk met zich mee, dan moet je volgens mij bijbehorende transponders in je sleutels hebben, daar kun je alleen aankomen bij de VW dealer als de computer waar je ze van nodig hebt uit een auto komt die op jou naam staat. correct me if i'm wrong plz.
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW '01 Golf Cabrio 85kW |
#11
|
||||
|
||||
ik kan evt op m'n werk de startblokkering uit je oude in een andere ecu zetten
maar de variantcodering aanpassen lijkt me veruit het simpelst en goedkoopst.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#12
|
|||
|
|||
dan denk ik dat het gewoon best is dat ik zo blijf rijden.. tis toch al een gewoonte geworden en de kosten zijn wa gek
|
#13
|
||||
|
||||
zo te horen kan gerben je helpen tegen niet al teveel kosten!
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW '01 Golf Cabrio 85kW |
#14
|
||||
|
||||
de variantcodering kan ik niet veranderen daar zul je voor bij vw langs moeten...
andere ecu hebben we wel liggen en kan er zo ingefietst worden.maar dat is kostbaarder dan even naar de dealer. denk dat je max 25euro kwijt bent.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#15
|
|||
|
|||
ecu van een 101 pk? dus verlies ik vermogen?
|