Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 03-03-2010, 09:57
vanhuffel vanhuffel is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 13
Default kilometerteller geeft te weinig aan tov echte snelheid

ik heb een golf 4 tdi 74kw (101pk) en mijn snelheid is met 10 tot mss wel 25 km per uur verschil naarmate ik harder rijd, vb: 100 Km/u op de teller is 120 echte snelheid en 40 Km/u is 50 echte snelheid.

Er zou een ongeluk mee gebeurd zijn voor we hem kochten en er is een computer van een bora van 110 PK ingestoken..
Ook het dashboard zou vervangen zijn maar het is wel hetzelfde als origineel.
Computer geeft geen foutcodes en er is geen sensor stuk.

Nu is hij al een half jaar gechipped en ook hiermee is geen verbetering opgetreden.
kan iemand mij helpen met deze problemen van de kmteller
Reply With Quote
  #2  
Old 03-03-2010, 09:59
vanhuffel vanhuffel is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 13
Default

oh jawel, de computer zegt dat de sensor ziek is van de temp buiten maar hij geeft binnen "bijna" juiste waardes aan..
Reply With Quote
  #3  
Old 03-03-2010, 10:36
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

standaard maat velgen en banden neem ik aan?
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #4  
Old 03-03-2010, 12:08
vanhuffel vanhuffel is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 13
Default

jawel, 205-55-16 uiteindelijke hoogte is hetzelfde en op de originele 195 had hij het ook
Reply With Quote
  #5  
Old 15-03-2010, 10:42
SubdubberGT SubdubberGT is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 854
Default

Gerommel met computers heuj!
__________________
Daily: Audi A7 3.0TFSI Quattro
Daily: Volkswagen High Up 75PK

Reply With Quote
  #6  
Old 02-04-2010, 10:18
GoAzBox's Avatar
GoAzBox GoAzBox is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 634
Default

zal wel in de computer liggen,

volgens mij zit je teller op de bak en een 110pk heeft een langere overbrenging dan de 101 pk dus de gemeten waardes worden verkeerd uitgedrukt.

jammer dat hij gechipped is met de verkeerde computer. als je het wil oplossen moet je een andere ECU hebben denk ik!

succes
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW
'01 Golf Cabrio 85kW
Reply With Quote
  #7  
Old 16-04-2010, 19:45
vanhuffel vanhuffel is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 13
Default

dit kan kloppen, is dit met een andere sensor op de boite opgelost?
Reply With Quote
  #8  
Old 16-04-2010, 19:53
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

zou kunnen,anders moet de variantcodering omgegooid worden waarschijnlijk.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #9  
Old 17-04-2010, 14:30
vanhuffel vanhuffel is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 13
Default

is dit te doen? of onbetaalbaar?
Reply With Quote
  #10  
Old 17-04-2010, 16:35
GoAzBox's Avatar
GoAzBox GoAzBox is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 634
Default

hangr ervanaf,

de sensor zal je de kop niet kosten denk ik, hoewel ze nog weleens redelijk prijzig kunnen uitvallen. als je pech hebt 100,- of meer. andere ECU zal een heel stuk meer kosten. brengt een boel werk met zich mee, dan moet je volgens mij bijbehorende transponders in je sleutels hebben, daar kun je alleen aankomen bij de VW dealer als de computer waar je ze van nodig hebt uit een auto komt die op jou naam staat. correct me if i'm wrong plz.
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW
'01 Golf Cabrio 85kW
Reply With Quote
  #11  
Old 17-04-2010, 16:39
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

ik kan evt op m'n werk de startblokkering uit je oude in een andere ecu zetten
maar de variantcodering aanpassen lijkt me veruit het simpelst en goedkoopst.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #12  
Old 18-04-2010, 07:50
vanhuffel vanhuffel is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 13
Default

dan denk ik dat het gewoon best is dat ik zo blijf rijden.. tis toch al een gewoonte geworden en de kosten zijn wa gek
Reply With Quote
  #13  
Old 18-04-2010, 13:04
GoAzBox's Avatar
GoAzBox GoAzBox is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 634
Default

zo te horen kan gerben je helpen tegen niet al teveel kosten!
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW
'01 Golf Cabrio 85kW
Reply With Quote
  #14  
Old 18-04-2010, 13:55
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

de variantcodering kan ik niet veranderen daar zul je voor bij vw langs moeten...
andere ecu hebben we wel liggen en kan er zo ingefietst worden.maar dat is kostbaarder dan even naar de dealer.
denk dat je max 25euro kwijt bent.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #15  
Old 06-05-2010, 19:45
vanhuffel vanhuffel is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 13
Default

ecu van een 101 pk? dus verlies ik vermogen?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum