Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 12-04-2010, 16:11
Wus Wus is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 17
Default oliedruk probleem

Hallo,
Ik heb een probleem met mijn golf 1 met scirocco 16v kr blok.
Mijn olie sensor gaat namelijk zoemen als de motor warm is.
Dit gebeurd alleen als de motor tijdens het rijden onder de 2100 toeren komt. Wanneer ik gas geef stopt de zoemer. Ook gebeurd dit alleen als de motor goed warm is rond de 90 graden dus niet als de motor 70 graden is.
Als ik bijvoorbeeld bij een stoplicht aan kom rijden en ik laat de auto uit rollen en de toeren komen onder de 2100 gaat de zoemer af.
Wanneer ik dan voor het stoplicht stil sta en ik en een beetje gas geef tot boven de 2100 stopt de zoemer en blijft de zoemer hierna tijdens stationair draaien uit.

Ik zat zelf te denken dat dit mogelijk komt door te dunne olie aangezien de zoemer alleen af gaat als de motor goed warm is. Ik heb op het moment 15w 40 olie in het blok zitten. Wordt dit inderdaad te dun wanneer de motor warm wordt?
Misschien overbodige info maar er zit voldoende olie is het blok.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
Alvast bedankt,
Thijmen
Reply With Quote
  #2  
Old 12-04-2010, 18:03
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Met een meter de druk meten
Vaak is het de sensor[die op de filtersteun]of de tellerbak die storingen geven
Reply With Quote
  #3  
Old 14-04-2010, 08:57
Wus Wus is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 17
Default

verder nog iemand een tip?
Reply With Quote
  #4  
Old 14-04-2010, 11:32
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,281
Default

Oliepomp versleten..dus druk even meten. Wanneer de olie te dun wordt warm dus pomp hij het niet goed meer rond, teveel ruitme tussen de tandwiellen van de pomp.
Reply With Quote
  #5  
Old 14-04-2010, 12:27
Wus Wus is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 17
Default

Oke ga ik dat even regelen.
Wat zou de normale olie druk moeten zijn?
Reply With Quote
  #6  
Old 14-04-2010, 12:50
Wus Wus is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 17
Default

Hebben jullie enig idee waar ik een vraagbaak van dit type motorblok kan vinden. Ik kan namelijk van al de volkswagens een vraagbaak vinden behalve van deze (Scirocco GTX 16V volgense mij??)
Reply With Quote
  #7  
Old 14-04-2010, 21:47
Rooney GTI 83's Avatar
Rooney GTI 83 Rooney GTI 83 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 197
Default

En oliedruk meten aan cilinderkop,die waarde is van toepassing.
Als de sensor en bedrading in orde zijn,kan het idd de pomp zijn,of........krukaslagers.
Wat heeft de KR gedraaid aan km.
En wat de olie betreft,daar ligt het niet aan,15w40 is eigenlijk al een te dikke olie.
Suc7
Reply With Quote
  #8  
Old 15-04-2010, 10:59
Wus Wus is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 17
Default

Ik heb geen idee hoeveel km het blok al heeft gedraaid. De vorige eigenaar wist het ook niet precies.
Niemand een idee waar ik zo'n vraagbaak kan kopen??
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum