#1
|
||||
|
||||
Oliedruk golf 1.6 TD
Hoi techneuten!
Kan iemand mij vertellen wat een normale oliedruk is voor een goede 1.6 TD motor? (stationair en bv bij 3000 rpm) Zijn er oorzaken aan te wijzen die voor een te lage oliedruk kunnn zorgen, met in achtneming van het feit dat motor reeds het volgende heeft ondergaan; - nieuwe kop met alle inwendige delen - nieuwe zuigerveren, krukaslagers - zuigers en cilinders binnen tolerantie - nieuwe oliepomp Eerder heb ik een mercedes diesel gehad en daar bleek eens de overstortklep bij de oliepomp altijd open te blijven staan... Zit zoiets ook ergens op deze golf motor? Bij de oliepomp heb ik niks gevonden. Motor verbruikt overigens nauwelijks olie. (1 liter op 10.000 km) Huidige oliedruk is 0,5 bar stationair en 1,8 bar bij 3000 rpm. (warme motor uiteraard) Groet |
#2
|
|||
|
|||
Heb je wel de juiste sensor bij de meter?
Normaal moet bij 2000rpm 1.8 bar zijn Overdrukventiel zit in het pomphuis[maar je hebt een nieuwe pomp |
#3
|
||||
|
||||
Sensor vdo op t-stuk bij zender voor lampje
meter vdo Heb al wel gemerkt dat mn meter een beetje reageert op overig stroomverbruik zoals, verlichting, ventilator... Misschien is een rechtstreeks plus voor de meter al beter... |
#4
|
|||
|
|||
Quote:
Massa van de meter niet 100% |
#5
|
||||
|
||||
Ook een goede tip, ga ik ook checken/ verbeteren.
Dank |
#6
|
|||
|
|||
Massa en plus [met zekering]gelijk van de accu is het beste
|
#7
|
||||
|
||||
Case closed, probleem opgelost door directe plus en verbeterde massa!
Bedankt! |