Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 18-03-2010, 19:54
polonick polonick is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 425
Default

om de vr6 een turbo tegeven hoeft niet extreem veel te kosten.
rotor onsteking voorop!!!!
deze tijd moet je je spullen uit amerika halen voor een mooie prijs
http://www.kineticmotorsport.com/pr...Kit-380-97.html

das een hele turbo kit maar kan goedkoper als je zelf je spullen van ebay afhaal

zuigers drijfstangen
http://www.intengineering.com/Pisto...6/tc279302-1-2/

en voor kleppen enz kan je ook op die site kijken

overigens een ic setje is tegenwoordig op elke hoek van de straat tekoop en kopeling moet je zelf uitzoeken
Reply With Quote
  #42  
Old 06-04-2010, 09:58
corradovr6t's Avatar
corradovr6t corradovr6t is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 26
Default

Quote:
Originally Posted by fire and ice vr6
ben bezig om een motor er bij te kopen.
maar mijn vraag is zit er verder ook verschil in dat de 1 rotor heeft en de andere dis of zit er nog meer verschil in.

wordt een lang projeckt maar ben er toch uit



Wat gaat het worden? Heb zelf ook een ombouw gedaan met turbo en een geweldige ervaring en een lust om mee te rijden.
__________________
VW Corrado VR6 Turbo 4motion (GT30R) 448pk 659NM koppel '92
Audi A4 TDI B9 avant 3x s-line 3.0TDI 279pk 498koppel '16
Reply With Quote
  #43  
Old 17-04-2010, 00:20
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
Default

Dit is ook wel een leuk linkje, staan zelfs vr6 blokjes op met Bi-turbo,
gewoon even doorklikken naar "friends" en dan zie je ze allemaal staan.

Succes ermee,

http://www.turboelite.com/start.htm
__________________
Audi S3 sportback, 310pk
Past Cars:
- Audi S3 sportback, 300pk, full black
- Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm]
- Golf 3 M-TDI

Last edited by thomashouben : 17-04-2010 at 00:24.
Reply With Quote
  #44  
Old 20-04-2010, 20:38
Vincent-Mk1's Avatar
Vincent-Mk1 Vincent-Mk1 is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2007
Posts: 556
Default

Laten we elkaar nou niet voor de gek gaan houden... Een VR6-T kost plm 8 a 9k aan euro's,..wil je er echt een tijd plezier van hebben.
__________________
--------------------------------------------
'79 Mk1-16VT - Rallye-16VT

--------------------------------------------
Reply With Quote
  #45  
Old 21-04-2010, 20:42
corrado-usa corrado-usa is offline
6k and counting...
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 6,561
Default

Quote:
Originally Posted by Vincent-Mk1
Laten we elkaar nou niet voor de gek gaan houden... Een VR6-T kost plm 8 a 9k aan euro's,..wil je er echt een tijd plezier van hebben.



daarom heb ik andere plannen met de vr motor.
even kijken als het mogelijk is.
Reply With Quote
  #46  
Old 22-04-2010, 08:38
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Het wordt met een vr-6 altijd duur om er vermogen uit te halen.
Wil je zonder turbo, dan is een schrick variabele inlaat, paar flinke nokkenassen en een supersprint systeem van voor tot achter met spaghetti the way to go. Maar ook al flink aan de prijs. Daarna moet je gaan kopbewerken etc. maar of dat zo veel brengt weet ik ook niet.

Gr, Pim
Reply With Quote
  #47  
Old 22-04-2010, 16:55
karretje's Avatar
karretje karretje is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 613
Default

Wat zyn de andere plannen..ben wel benieuwd,en is dit voor je mk1??
__________________
Murdock...I love when a plan comes together
Reply With Quote
  #48  
Old 18-09-2010, 15:22
corrado-usa corrado-usa is offline
6k and counting...
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 6,561
Default

Quote:
Originally Posted by fire and ice vr6
ben bezig om een motor er bij te kopen.
maar mijn vraag is zit er verder ook verschil in dat de 1 rotor heeft en de andere dis of zit er nog meer verschil in.

wordt een lang projeckt maar ben er toch uit



een motor erbij gekocht wordt wel een jaren plan
maar wordt een motor gebouwd met turbo er op.en kan ik mooi eerst zo nog rond rijden met de orginele vr6 er in.
Reply With Quote
  #49  
Old 06-02-2012, 16:06
dubster.be's Avatar
dubster.be dubster.be is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 1,206
Default

Quote:
Originally Posted by polonick
om de vr6 een turbo tegeven hoeft niet extreem veel te kosten.
rotor onsteking voorop!!!!
deze tijd moet je je spullen uit amerika halen voor een mooie prijs
http://www.kineticmotorsport.com/pr...Kit-380-97.html

das een hele turbo kit maar kan goedkoper als je zelf je spullen van ebay afhaal

zuigers drijfstangen
http://www.intengineering.com/Pisto...6/tc279302-1-2/

en voor kleppen enz kan je ook op die site kijken

overigens een ic setje is tegenwoordig op elke hoek van de straat tekoop en kopeling moet je zelf uitzoeken


deze oude treat even gebruiken

zag deze set passeren
http://www.kineticmotorsport.com/pr...Kit-380-97.html

iemand ervaring mee ofzo?

goedkoop is meestal duurkoop...

deze bv. lijkt met ook zeeeeeer optimistisch prijs/pk verhouding...
http://www.kineticmotorsport.com/pr...Kit-664-97.html
Reply With Quote
  #50  
Old 06-02-2012, 20:51
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Quote:
Originally Posted by Kinetic Motorsport
This kit is specifically designed for the 1999.5 - 2003 12V VR6 MKIV Golf/Jetta


Weet niet of het veel scheelt, maar lijkt me niet onbelangrijk
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #51  
Old 07-02-2012, 16:53
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

Voor weinig geld veel pk's uit het blok toveren is niet zo moeilijk. De kunst zit hem, (vooral met VR6) om de boel ook heel te houden. En dat maakt het verschil tussen goed betaalbaar of een flink stuk duurder.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #52  
Old 08-02-2012, 12:04
dubster.be's Avatar
dubster.be dubster.be is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 1,206
Default

Quote:
Originally Posted by Turbo-Variant
Voor weinig geld veel pk's uit het blok toveren is niet zo moeilijk. De kunst zit hem, (vooral met VR6) om de boel ook heel te houden. En dat maakt het verschil tussen goed betaalbaar of een flink stuk duurder.


welke onderdelen lijken je twijfelachtig? zijn er onderdelen wel of niet aan te raden?

Op ebay.de heb je ook van die "budget"kits waar ik wel mijn twijfels over heb...
Reply With Quote
  #53  
Old 08-02-2012, 16:12
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Als je het gelijk goed wilt doen, zodat het ook nog heel blijft bij dagelijks gebruik, dan gaat het sowieso een hoop geld kosten.

Ben zelf al meerdere keren met de gedachte bezig geweest om mijn auto (ABF 2.0 16V) om te bouwen naar turbo/compressor/g-lader.
Op een gegeven moment was ik echt serieus van plan om geweest om dit te gaan doen, maar na het berekenen van alle kosten ben ik er toch maar vanaf gezien.
Alleen aan onderdelen zou ik al meer dan 7000 euro kwijt zijn (zelfs met 2ehands onderdelen) hierbij zijn nog geen kosten van het opbouwen/klein materiaal en een lange tijd op de testbank om alles goed lopend te krijgen berekend.

Je moet denken aan: turbo, inlaat en uitlaat spruitstuk, intercooler en buizen, compleet uitlaatsysteem, zuigers, drijfstangen, injectoren, brandstofpomp, andere computer met kabelboom en sensors, bougies, sterkere koppeling, sterkere versnellingsbak/aangepast, sterker/sper differentieel, betere nokkenassen, verstelbaar nokkenastandwiel, als je dan toch bezig bent ook gelijk een motorrevisie.

Even snel een lijstje samengesteld, dit is nog niet alles maar gewoon om even een indicatie te geven.

Kortom, als je het echt goed wilt doen, dan gaat het behoorlijk wat kosten.

Toen kwamen bij mij ook nog andere kosten (goed schroefset had ik al) maar ik wilde dan ook betere remmen rondom, wielkasten stuk breder zodat ik behoorlijk brede banden kon leggen om het vermogen aan de weg te houden enzovoorts.

Nu moet ik wel zeggen dat ik alles erop berekend had voor dagelijks gebruik en dat het dus allemaal wel heel moest blijven. (Ging voor ongeveer 300/350pk, meer als zat voor de voorwielen)
Reply With Quote
  #54  
Old 10-02-2012, 08:08
dubster.be's Avatar
dubster.be dubster.be is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 1,206
Default

Quote:
Originally Posted by Sven-GTI
Als je het gelijk goed wilt doen, zodat het ook nog heel blijft bij dagelijks gebruik, dan gaat het sowieso een hoop geld kosten.

Ben zelf al meerdere keren met de gedachte bezig geweest om mijn auto (ABF 2.0 16V) om te bouwen naar turbo/compressor/g-lader.
Op een gegeven moment was ik echt serieus van plan om geweest om dit te gaan doen, maar na het berekenen van alle kosten ben ik er toch maar vanaf gezien.
Alleen aan onderdelen zou ik al meer dan 7000 euro kwijt zijn (zelfs met 2ehands onderdelen) hierbij zijn nog geen kosten van het opbouwen/klein materiaal en een lange tijd op de testbank om alles goed lopend te krijgen berekend.

Je moet denken aan: turbo, inlaat en uitlaat spruitstuk, intercooler en buizen, compleet uitlaatsysteem, zuigers, drijfstangen, injectoren, brandstofpomp, andere computer met kabelboom en sensors, bougies, sterkere koppeling, sterkere versnellingsbak/aangepast, sterker/sper differentieel, betere nokkenassen, verstelbaar nokkenastandwiel, als je dan toch bezig bent ook gelijk een motorrevisie.

Even snel een lijstje samengesteld, dit is nog niet alles maar gewoon om even een indicatie te geven.

Kortom, als je het echt goed wilt doen, dan gaat het behoorlijk wat kosten.

Toen kwamen bij mij ook nog andere kosten (goed schroefset had ik al) maar ik wilde dan ook betere remmen rondom, wielkasten stuk breder zodat ik behoorlijk brede banden kon leggen om het vermogen aan de weg te houden enzovoorts.

Nu moet ik wel zeggen dat ik alles erop berekend had voor dagelijks gebruik en dat het dus allemaal wel heel moest blijven. (Ging voor ongeveer 300/350pk, meer als zat voor de voorwielen)


natuurlijk kan de 16V ook, maar daar zit je volgens mij toch met wat meer kosten dan bij de VR6 (bv zuigers en drijfstangen niet nodig voor VR6 als je het bescheiden houdt).

Denk ook dat heel wat onderdelen voor VR6 turbo iets makkelijker/goedkoper te krijgen zijn daar vraag/aanbod toch wat beter is?

Remmen enzo moet je natuurlijk ook rekenen... Deze heb ik sowieso nodig, worden porsche remmen, de originele T3 bus remmen zijn niets waard, dus met zoveel vermogen is zelfmoord en een gevaar op de baan!! De rest van de opgesomde onderdelen zijn reeds voorzien op de bus

groeten
Reply With Quote
  #55  
Old 10-02-2012, 10:34
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Ja ok, eerlijk is eerlijk, voor vr6 is wel heel veel te vinden in vergelijking tot een 16v.

Ik wil je niet van je droom afhelpen hoor alleen ff extra info. Ik dacht in het begin max 3500 kwijt te zijn, maar dat bedrag werd al snel verdubbeld door een ditje en een datje :P

Maar goed, het idee is altijd in m'n achterhoofd blijven spelen :P Dus misschien ooit toch maar weereens aan beginnen :P
Reply With Quote
  #56  
Old 10-02-2012, 11:02
dubster.be's Avatar
dubster.be dubster.be is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 1,206
Default

Quote:
Originally Posted by Sven-GTI
Ja ok, eerlijk is eerlijk, voor vr6 is wel heel veel te vinden in vergelijking tot een 16v.

Ik wil je niet van je droom afhelpen hoor alleen ff extra info. Ik dacht in het begin max 3500 kwijt te zijn, maar dat bedrag werd al snel verdubbeld door een ditje en een datje :P

Maar goed, het idee is altijd in m'n achterhoofd blijven spelen :P Dus misschien ooit toch maar weereens aan beginnen :P


inderdaad, kost direct veel meer dan gedacht...

zal voor mij ook wel wat meer inhouden dan normaal daar ik deze wil inbouwen in een T3. Ik denk maar aan speciale uitlaat op maat, plaats voor intercooler en welke,...

groeten
Reply With Quote
  #57  
Old 10-02-2012, 11:42
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

Een VR6 turbo met decompressieplaat, in plaats van compressieverlagende gesmede zuigers en de juiste drijfstangen, is naar mijn mening niet echt een fatsoenlijke aanpak.

Vooral niet in een T3 bus, waar de boel naar mijn idee nog warmer wordt dan bijvoorbeeld in een Golf. Thermische problemen zijn een standaard VR6 tenslotte niet vreemd, laat staan in een T3 met een turbo erop...
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #58  
Old 10-02-2012, 15:49
dubster.be's Avatar
dubster.be dubster.be is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 1,206
Default

Quote:
Originally Posted by Turbo-Variant
Een VR6 turbo met decompressieplaat, in plaats van compressieverlagende gesmede zuigers en de juiste drijfstangen, is naar mijn mening niet echt een fatsoenlijke aanpak.

Vooral niet in een T3 bus, waar de boel naar mijn idee nog warmer wordt dan bijvoorbeeld in een Golf. Thermische problemen zijn een standaard VR6 tenslotte niet vreemd, laat staan in een T3 met een turbo erop...


inderdaad, de boel deftig gekoeld krijgen lijkt me nog een redelijke uitdaging daar alles achteraan hangt...

we zien wel, eerst de VR6 er in hangen en rijdend krijgen, dat zal al heel wat zijn. Vanaf die basis starten dan...
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 03:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum