|
||||
|
||||
Haperen MK2 GTI 16v (pl)
Mensen,
Heb een vraag over mijn mk2 die sinds 2 weken erg hapert bij tussen de 80/90 km/u rond 2500 rpm. Net of die er in stikt, of dat de toevoer kwa benzine niet juist is. Heb kort geleden(febr.2010) olie vervangen + oliefilter. ((15 w40) Castrol) Heeft het er daar iets mee te maken misschien? Onderin heeft hij soms ook vermogen verlies. meestal van versnelling 2 optrekken naar 3) Wie kan mij hierbij helpen om eventueel het euvel te vinden?? groet, Michael
|
|||
|
|||
Ander brandstoffilter
|
|
||||
|
||||
mss un keer andere bougies?
|
||||
|
||||
Quote:
is idd een mogelijkheid. dankje voor de reactie
|
||||
|
||||
Quote:
is 2 week geleden al gebeurt..
|
||||
|
||||
Quote:
sinds 2 weken? dus toen is de ellende ook begonne heb je dan wel de goeie derin gestoken? je moet alles effe nagaan bij zoiets he
|
||||
|
||||
Quote:
het zijn de goeie... 100%
|
||||
|
||||
opvoerpomp in de tank is 9 van de 10 keer het probleem
|
|||
|
|||
Quote:
heb je verschil tussen een warme en koude motor? dus doet ie dat ook bij een koude motor? ik heb ongeveer hetzelfde maar ben er ook nog niet helemaal uit. staat nu bij schade bedrijf dus gaan volgende week verder. |
|
||||
|
||||
Quote:
het gebeurt bij mij bij een warme motor... maar succes.. en mocht je weten wat het bij jou aan de hand. laat het even weten. alvast bedankt gr.
|
|||
|
|||
Quote:
wat ik al heb gedaan: - Hall sensor vervangen, kan ook vage storingen geven en had er nog 1 liggen. - bougies vervangen, waren aan vervanging toe. -alle bekabeling nagekeken en bij elke vorm van lelijk dan wel mogelijke draadbreuk nieuw gesoldeert. - aansluitingen van bobine schoongemaakt, deze gaf mij laatst een probleem. - alle stekkers losgehaald en gereinigd, contact spray en schoonmaken met lucht - rotor en verdelerkap vervangen - het blauwe ( brandstof pomp ) relais is een vervanger voor gekomen met een 1 ervoor kostte volgens mij ong 20 euro. ( hielp niet ) - ik gooi het nu op de 2 temperatuur sensoren die op het blok zitten onder de ontsteking van koelwater temperatuur, omdat hij het doet bij warme motor. onderdeel nummers: - - Schalter 055919369A - - temp gever 049919501 ga deze straks bestellen bij VW dealer dus kan je vanmiddag prijzen geven en opmerkingen. zie ook: http://www.vagcat.com/epc/ voor onderdelen en nummers en prijs indicatie's ( moet wel even registreren ) |
|
||||
|
||||
Quote:
super verhaal.. dankje voor de uitgebreide uitleg! ik zal er mee bezig gaan! en wacht dan de prijzen af.! groet, michael
|
|||
|
|||
Quote:
ben er eindelijks uit. prijzen van de delen waren nog geen 2 tientjes bij de dealer maar dat was het niet, in de paasdagen de 2 temperatuur sensoren vervangen maar zelfde probleem. ik had echt alle kabels nagekeken en schoongemaakt maar bij mij zat het probleem in de stekker van de Hall gever. daar zit een rubberen hoesje omheen en 1 van de kabels was blijkbaar ooit al eens gesoldeerd. deze was dus los gegaan, de rubberen hoes was dus hetgene wat het nog bij elkaar hield en dus soms het contact verstoorde. ben er nu een beetje van overtuigd dat: alle rare dingen die je toerentellernaald doet die hij niet moet doen heeft met mijn Hall gever te maken. ik ben er uit en heb de binnenkant van mijn motorruimte de laatste paar weken te vaak gezien. dus trek dat hoesje eens van de stekker en kijk of alles nog daar nog mooi is. |
|
|||
|
|||
Ik heb ook een soortgelijk probleem, staat in dit topic beschreven.. Misschien dat je er iets aan hebt.
http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=68343