|
||||
|
||||
Fendt Fix2 ratlook....
deze fendt gebruiken wij op de zaak om niet op eigen kracht voortbewegende auto's te verplaatsen.bouwjaar begin jaren 60,technisch word ie door ons wel bijgehouden,uiterlijk nietvind het zelf een supergaaf ding,2cilinder diesel met open uitlaat
|
||||
|
||||
machtig dingetje. Die kleine Fendts zijn echt haast onverwoestbaar.
|
|
||||
|
||||
...lower it....
|
||||
|
||||
Gaaf, BBS'jes en een schroefsetje eronder en hij is af
Ploft wel lekker uit de uitlaat zeker???
|
|||
|
|||
ploft als een gek dat ding!
|
|
||||
|
||||
Buurman van m'n ouders heeft ook zo'n Fendt (in concours staat).
Hij heeft ook nog een oudere Fendt, dat schijnt een "waterverdamper" te zijn (voor de kenners ) Geinig spul, ook handig voor het sneeuwschuiven 's winters !!
|
||||
|
||||
ik wil nog wel eens een 2-takt diesel hebben. Een Commer ofzo.. Dat is een gaaf geluid
|
||||
|
||||
Quote:
bestaat dat uberhaupt? (ik dacht van niet ) (zo ja, -->je leert toch haast ook nog eens wat op dit forum ) |
|
||||
|
||||
Ja dat bestaat, Commer heeft vrachtwagens geleverd waar 2 takt dieselmotoren in zaten. Van Gendt en Loos reed hier vroeger mee, de Belgische vuilniswagens van vroeger schijnen ook van Commer te komen. Heerlijke diesel/jank. Bizar geluid.
Commer (geluid hard zetten!!) http://www.youtube.com/watch?v=mfKm...feature=related Daarnaast zijn de grotere scheepsmotoren ook 2-takt (turbo)diesels.
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 Last edited by martiepartie : 24-03-2010 at 16:34. |
|
|||
|
|||
Quote:
Mag je wel een nieuwe gereedschapsset voor aanschaffen voor zo'n Commer! Bloody inches ..... In mijn kraakperiode ook nog aan gesleuteld.
|
|||
|
|||
m'n pa is zo'n fix 2 compleet aan het restaureren.
|
|
|||
|
|||
haha ik vind deze net in mn email van 2 jaar geleden!!
|
|
||||
|
||||
leuke foto meindert,je ratlook scooter staat er ook nog op
m'n baas heeft trouwens ook nog zo'n 1cil. Deutz waterverdamper staan,heb ik een keer voor de grap aan het lopen gemaakt.dat loopt echt vaag
|
||||
|
||||
Eierkookmotoren
|
||||
|
||||
bij ons skutsje hebben ze opdrukkertjes, slepers etc.. erg mooi spul met oa lister 1 knallers, industrie en brons in slepers
|
||||
|
||||
Bij ons op school staat er een 2 slag diesel met poorten en kleppen ..
Dan moet je ook ff 3 keer kijken.. |
|
||||
|
||||
aan de inlaatkant zitten er soms wel kleppen idd..
Een Kromhout scheepsdiesel Die zijn ook gaaf. Staat een opengewerkt exemplaar bij Maritieme Techniek in Delft.
|
||||
|
||||
Zo'n Holder B12c (1cyl 12pk 2takt diesel) draait nog dagelijks mee tijdens de fruitpluk op t bedrijf van mn vader en broer Ding komt uit 1954 (!) Verder nog in de collectie: 1954 Farmall Cup, 8pk benzine/petroleum. Door mn opa nieuw gekocht En verder nog een Fordson Dexta die al 20 jaar uit elkaar valt van ellende maar niet wil opgeven: Allemaal geleende foto's trouwens. |
|
||||
|
||||
Dexta is cool, niet kapot te krijgen. Mijn schoonvader heeft ook een kleine verzameling, 3 Fordson's. Hij is voorzitter o.i.d. van de TrekkerElfstedentocht, dus rijden de Major en de Dexta jaarlijks de Elfstedentocht. En ik moet dan op de Dexta
En hij heeft nog een Dearborn, van rond '49? (foto is gejat)