|
|||
|
|||
uitvallen na het indrukken van de koppeling
Mijn Golf III GTI 2l 8v (02-1995 motorcode ady) valt sinds kort vaker uit als ik aanrem en de koppeling indruk, het toerental schommeld dan heel even. Als de auto dreigt uit te vallen en ik de koppeling snel weer laat opkomen dan blijft hij meestal wel aan de praat. Als hij uitvalt dan start hij ook even moeilijk.
Kan dit de stappenmotor zijn (bij mijn auto zit ie vast op op het gaskleppenhuis) of de hall-gever? |
|
||||
|
||||
Ik had dit ook, toen was mijn mechanische thermostaat kaduk. En het koelsysteem werd dus te warm. Erg vervelend.
|
|
|||
|
|||
zover ik kan zien wordt het koelsysteem niet te warm bij mij, zie de temperatuur in ieder geval op het metertje niet te hoog oplopen. De problemen zijn er bij mij namelijk ook als de auto koud is
|
|
||||
|
||||
is de vacuumslang na de rembekrachtiger niet kapot?? die rubberen slangentjes willen nog wel eens uitdrogen,
|
|
|||
|
|||
Ik heb precies hetzelfde probleem en dezelfde auto. Heb je het probleem al kunnen oplossen?
|
|
||||
|
||||
Kijk even naar je stappenmotor (stationair regelunit) die kan ook voor dit soort ongein zorgen. Even schoonmaken met remmenreiniger en daarna inspuiten met wd40, kan helpen.
Als deze de boel afsluit en jij laat je gas los (wanneer je de koppeling intrapt) krijgt de motor even geen lucht en slaat af, het zou kunnen dat dit bij jouw het geval is.
|
|||
|
|||
hallo ik heb dit probleem een tijd geleden meegemaakt bij een vriend van me bij hem hebben we zijn gasklephuis schoongemaakt en toen was het probleem verholpen ik zou zeggen probeer het eens
|
|
|||
|
|||
Quote:
Ik heb exact hetzelfde probleem en ook exact hetzelfde blok (2l 8v ADY). Ik heb vorige week een topic hierover geopend omdat ik dacht dat dit lag aan het feit dat ik het motorblok had gereinigd en dat dat dus te maken kon hebben met vocht e.d. Maar gisteren (koude motor) had ik weer precies hetzelfde. Ik ga morgen even naar de monteur toe en kijken we de auto samen even na. Hoop idd dat het het gaskleppenhuis is die gereinigd moet worden, ik laat het jullie wel weten als het probleem bij mij is verholpen (en hoe uiteraard). |
|
||||
|
||||
dit heb ik veel vaker zien langskomen op het forum.
er staat me iets van bij dat dit wat met de ontsteking te maken had succes ermee iig