#1
|
|||
|
|||
GTD ombouw
Hallo, ik ben Thomas uit Belgie en heb onlangs een golf mk1 1.6D gekocht van '82. Een standaard C model in originele staat.
Nu had ik er graag een GTD motor met intercooler (uit golf 2) in geplaatst. Kan ik deze zomaar inbouwen op de originele motorsteunen, kan de rest van de aandrijving dit aan? Best de versnellingsbak van de GTD overnemen, ook de cardanassen, nog iets? Kunnen de remschijven van de Golf2 op de golf 1 geplaatst worden? Sorry voor de vele vragen maar met de zoekfunctie vond ik niet direct de oplossing. Bedankt, Thomas |
#2
|
||||
|
||||
kan er gewoon in
Best houd je inderdaad de bak van de gtd motor, en de assen zelfde verhaal (al denk ik dat ze niet verschillen) schijven en klauwen kun je ook zo overzetten eigenlijk is dit een vrij simpele ombouw bedrading en alles hoef je niets mee te doen! gewoon erin lepelen, uitlaat verwisselen en gaan! succes
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Assen moet je volgens mij van je MK1 houden. Uitlaat wordt zelf fabriceren, anders kom je dacht ik in de knoop met je schakelstangen. Motor- en baksteunen van je MK1 diesel op je GTD blok, en dan moet het allemaal passen (mits je nu ook een 5 bak hebt, anders baksteun voor 5 bak zoeken). Dat is voor zover ik weet hoe het zit (nog geen eigen ervaring helaas ) Succes met de ombouw! |
#4
|
||||
|
||||
Het zijn trouwens geen cardanassen he
|
#5
|
|||
|
|||
alleen motor met bak overzetten.
nieuwe uitlaatpijp halen remmen hebben dezelfde diameter alleen van een gtd zijn die geventileerd meen ik. Assan moet je van je 1tje houden ivm de lengte. zo heb ik het tenminste bij me caddy gedaan
__________________
Rallye golf 1989 (10jaren plan) Caddy mk1 1983 (daily) Passat variant 1981 (project) Audi 100 td 1987 (motor donor) Audi 200 2.1 aut. (vrouwenauto) |
#6
|
|||
|
|||
Allemaal vriendelijk bedankt voor de info.
Eerst een deftige motor zoeken, ik denk er zelfs aan een originele TD van een mk1 in te plaatsen, zijn die nog te vinden? groeten! |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Dat valt nog niet mee.. Een originele td ziet er heel anders uit onder de kap dan een gewone 1.6d of dan een td van een golf2 Brandstoffilter zit tegen het schutbord, luchtfilterbak zit met een speciale steun vast op de chassisbalk. |
#8
|
||||
|
||||
plaatsing brandstoffilter is makkelijk te veranderen, beetje knippen en plakken met slangetjes. En zo'n luchtfilterhuis, ik heb mijne na ombouw ook los liggen, paar van die 'stoel krast niet op vloer' plakkers erop, en voila!
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |