Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 23-03-2010, 20:51
Thomasmk1 Thomasmk1 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 22
Default GTD ombouw

Hallo, ik ben Thomas uit Belgie en heb onlangs een golf mk1 1.6D gekocht van '82. Een standaard C model in originele staat.

Nu had ik er graag een GTD motor met intercooler (uit golf 2) in geplaatst.

Kan ik deze zomaar inbouwen op de originele motorsteunen, kan de rest van de aandrijving dit aan? Best de versnellingsbak van de GTD overnemen, ook de cardanassen, nog iets?
Kunnen de remschijven van de Golf2 op de golf 1 geplaatst worden?

Sorry voor de vele vragen maar met de zoekfunctie vond ik niet direct de oplossing.

Bedankt,

Thomas
Reply With Quote
  #2  
Old 23-03-2010, 21:32
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

kan er gewoon in

Best houd je inderdaad de bak van de gtd motor, en de assen zelfde verhaal (al denk ik dat ze niet verschillen)

schijven en klauwen kun je ook zo overzetten


eigenlijk is dit een vrij simpele ombouw bedrading en alles hoef je niets mee te doen! gewoon erin lepelen, uitlaat verwisselen en gaan!

succes
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
  #3  
Old 26-03-2010, 12:32
Jerome Jerome is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 285
Default

Quote:
Originally Posted by Zollie
kan er gewoon in

Best houd je inderdaad de bak van de gtd motor, en de assen zelfde verhaal (al denk ik dat ze niet verschillen)

succes


Assen moet je volgens mij van je MK1 houden. Uitlaat wordt zelf fabriceren, anders kom je dacht ik in de knoop met je schakelstangen. Motor- en baksteunen van je MK1 diesel op je GTD blok, en dan moet het allemaal passen (mits je nu ook een 5 bak hebt, anders baksteun voor 5 bak zoeken). Dat is voor zover ik weet hoe het zit (nog geen eigen ervaring helaas )

Succes met de ombouw!
Reply With Quote
  #4  
Old 26-03-2010, 13:18
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,683
Default

Het zijn trouwens geen cardanassen he
Reply With Quote
  #5  
Old 26-03-2010, 15:10
Rallyegek Rallyegek is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 651
Send a message via MSN to Rallyegek
Default

alleen motor met bak overzetten.
nieuwe uitlaatpijp halen
remmen hebben dezelfde diameter alleen van een gtd zijn die geventileerd meen ik.
Assan moet je van je 1tje houden ivm de lengte.

zo heb ik het tenminste bij me caddy gedaan
__________________
Rallye golf 1989 (10jaren plan)
Caddy mk1 1983 (daily)
Passat variant 1981 (project)
Audi 100 td 1987 (motor donor)
Audi 200 2.1 aut. (vrouwenauto)
Reply With Quote
  #6  
Old 26-03-2010, 21:59
Thomasmk1 Thomasmk1 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 22
Default

Allemaal vriendelijk bedankt voor de info.
Eerst een deftige motor zoeken, ik denk er zelfs aan een originele TD van een mk1 in te plaatsen, zijn die nog te vinden?

groeten!
Reply With Quote
  #7  
Old 30-03-2010, 16:45
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,869
Default

Quote:
Originally Posted by Thomasmk1
Allemaal vriendelijk bedankt voor de info.
Eerst een deftige motor zoeken, ik denk er zelfs aan een originele TD van een mk1 in te plaatsen, zijn die nog te vinden?

groeten!


Dat valt nog niet mee..
Een originele td ziet er heel anders uit onder de kap dan een gewone 1.6d of dan een td van een golf2
Brandstoffilter zit tegen het schutbord, luchtfilterbak zit met een speciale steun vast op de chassisbalk.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #8  
Old 30-03-2010, 17:05
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

plaatsing brandstoffilter is makkelijk te veranderen, beetje knippen en plakken met slangetjes. En zo'n luchtfilterhuis, ik heb mijne na ombouw ook los liggen, paar van die 'stoel krast niet op vloer' plakkers erop, en voila!
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum