Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 18-03-2010, 16:24
RaulGolf RaulGolf is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2009
Posts: 29
Default Motor slaat af na afspuiten motorblok

Ik ben sinds afgelopen zaterdag in het bezit van een Golf 3 GTI uit '94, en aangezien er onder de motorkap hier en daar nogal wat vuil zat, wilde ik mijn motorblok afspuiten in een wasbox in de buurt.
Ik heb mijn accu en verdeelkap netjes afgedekt met een plastic tas, alleen nu slaat mijn auto elke keer af als ik even stil sta en mijn koppeling intrap.
Als ik deze vervolgens start pakt hij hem weer meteen op en merk ik tijdens het rijden vrijwel niks.
Zou iemand me kunnen zeggen waar dit wellicht aan kan liggen?
Reply With Quote
  #2  
Old 18-03-2010, 16:28
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

vocht.


Alle stekkerverbindingen loshalen, schoonspuiten en inspuiten met WD40 of een andere vochtverdrijver. Doe dit ook bij je verdeelkap/rotor/bougiekabels.

Een motorafspuiten met hogedruk is niet heel erg aan te raden, je spuit overal water tussen.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #3  
Old 18-03-2010, 17:45
RaulGolf RaulGolf is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2009
Posts: 29
Default

Quote:
Originally Posted by martiepartie

Een motorafspuiten met hogedruk is niet heel erg aan te raden, je spuit overal water tussen.


Ja daar ben ik dus inderdaad ook achtergekomen
Ik had al een beetje rondgekeken op het forum en zag vrij veel berichten van forumleden die zeiden dat dit geen probleem was en dat zij dit altijd deden, maar dit was voor mij de eerste en meteen de laatste keer
Voortaan maar weer mooi handmatig mijn motorblokje poetsen!
Heb net alles afgedroogd en drooggefohnt en het ziet er naar uit dat het probleem verholpen is.
Ik was er al bang voor dat ik alles na zou gaan moeten lopen, maar toch bedankt voor je reactie!
Reply With Quote
  #4  
Old 18-03-2010, 18:01
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Ik heb het zelf ook wel eens gedaan, was er ook niet zo tevreden over Bij mij liep de auto een tijdje op 2 a 3 cilinders bij deellast/stationairloop.

Ik ga ook met een flesje dasty en een tandenborstel te werk tegenwoordig

Sowieso is het niet slecht om alle stekkers er even af te halen en deze met vochtverdrijver in te spuiten. Dan heb je in de komende tijd ook geen problemen met slechte stekkerverbindingen.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #5  
Old 18-03-2010, 18:20
ids ids is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 607
Default

9 van de 10 keer zijn dat de bougie's/kabels en de verdelerkap/rotor....
Reply With Quote
  #6  
Old 18-03-2010, 19:26
Dutch_Jetta_GT's Avatar
Dutch_Jetta_GT Dutch_Jetta_GT is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,801
Default

Signaalkabeltjes naar de bobine zijn hier héél gevoelig op,.....

1 pletsje water en het is gedaan!
__________________

* '91 Jetta MK2 GLI USA
* '91 Jetta MK2 GT 16V
* '85 Jetta MK2 KAMEI X1 Coupe
* '93 Passat 35i "ABT" dailydruif


http://www.dubkreations.hyves.nl/
http://www.dubkreations.forumotion.net
Reply With Quote
  #7  
Old 28-03-2010, 12:36
GoAzBox's Avatar
GoAzBox GoAzBox is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 634
Default

ik zou sowieso niet met zulke hoge druk watergevoelige delen afspuiten. er zit niet voor niets een moterkap overheen
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW
'01 Golf Cabrio 85kW
Reply With Quote
  #8  
Old 28-03-2010, 12:47
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

Ook weleens gehad met een MK3. ECU stond vol met water toen
Reply With Quote
  #9  
Old 28-03-2010, 13:12
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,779
Default

en kon die ecu nog gered worden of heb je dan gelijk kortsluiting?
__________________
Scratch the surface!

-Golf 2 '841.9TDI
Reply With Quote
  #10  
Old 28-03-2010, 15:45
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

Drooggefohnd, en hij liep weer, wonderbaarlijk.. Auto is de week erna verkocht en degene van wie hij was heeft er nooit meer wat van gehoord, dus t zal wel goed geweest zijn :P
Reply With Quote
  #11  
Old 28-03-2010, 15:49
GoAzBox's Avatar
GoAzBox GoAzBox is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 634
Default

Quote:
Originally Posted by Arne
Drooggefohnd, en hij liep weer, wonderbaarlijk.. Auto is de week erna verkocht en degene van wie hij was heeft er nooit meer wat van gehoord, dus t zal wel goed geweest zijn :P


dan heb je waarschijnlijk wel direct actie ondernomen en niet op roestvorming op de pcb gewacht! neem aan dat je hem helemaal losgehaald hebt en toen hebt gefohned?
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW
'01 Golf Cabrio 85kW
Reply With Quote
  #12  
Old 28-03-2010, 16:05
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

Ik heb t zelf niet gefixt. Ik heb t alleen veroorzaakt
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum