#1
|
|||
|
|||
Motor slaat af na afspuiten motorblok
Ik ben sinds afgelopen zaterdag in het bezit van een Golf 3 GTI uit '94, en aangezien er onder de motorkap hier en daar nogal wat vuil zat, wilde ik mijn motorblok afspuiten in een wasbox in de buurt.
Ik heb mijn accu en verdeelkap netjes afgedekt met een plastic tas, alleen nu slaat mijn auto elke keer af als ik even stil sta en mijn koppeling intrap. Als ik deze vervolgens start pakt hij hem weer meteen op en merk ik tijdens het rijden vrijwel niks. Zou iemand me kunnen zeggen waar dit wellicht aan kan liggen? |
#2
|
||||
|
||||
vocht.
Alle stekkerverbindingen loshalen, schoonspuiten en inspuiten met WD40 of een andere vochtverdrijver. Doe dit ook bij je verdeelkap/rotor/bougiekabels. Een motorafspuiten met hogedruk is niet heel erg aan te raden, je spuit overal water tussen.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Ja daar ben ik dus inderdaad ook achtergekomen Ik had al een beetje rondgekeken op het forum en zag vrij veel berichten van forumleden die zeiden dat dit geen probleem was en dat zij dit altijd deden, maar dit was voor mij de eerste en meteen de laatste keer Voortaan maar weer mooi handmatig mijn motorblokje poetsen! Heb net alles afgedroogd en drooggefohnt en het ziet er naar uit dat het probleem verholpen is. Ik was er al bang voor dat ik alles na zou gaan moeten lopen, maar toch bedankt voor je reactie! |
#4
|
||||
|
||||
Ik heb het zelf ook wel eens gedaan, was er ook niet zo tevreden over Bij mij liep de auto een tijdje op 2 a 3 cilinders bij deellast/stationairloop.
Ik ga ook met een flesje dasty en een tandenborstel te werk tegenwoordig Sowieso is het niet slecht om alle stekkers er even af te halen en deze met vochtverdrijver in te spuiten. Dan heb je in de komende tijd ook geen problemen met slechte stekkerverbindingen.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#5
|
|||
|
|||
9 van de 10 keer zijn dat de bougie's/kabels en de verdelerkap/rotor....
|
#6
|
||||
|
||||
Signaalkabeltjes naar de bobine zijn hier héél gevoelig op,.....
1 pletsje water en het is gedaan!
__________________
* '91 Jetta MK2 GLI USA * '91 Jetta MK2 GT 16V * '85 Jetta MK2 KAMEI X1 Coupe * '93 Passat 35i "ABT" dailydruif http://www.dubkreations.hyves.nl/ http://www.dubkreations.forumotion.net |
#7
|
||||
|
||||
ik zou sowieso niet met zulke hoge druk watergevoelige delen afspuiten. er zit niet voor niets een moterkap overheen
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW '01 Golf Cabrio 85kW |
#8
|
||||
|
||||
Ook weleens gehad met een MK3. ECU stond vol met water toen
|
#9
|
||||
|
||||
en kon die ecu nog gered worden of heb je dan gelijk kortsluiting?
__________________
Scratch the surface! -Golf 2 '841.9TDI |
#10
|
||||
|
||||
Drooggefohnd, en hij liep weer, wonderbaarlijk.. Auto is de week erna verkocht en degene van wie hij was heeft er nooit meer wat van gehoord, dus t zal wel goed geweest zijn :P
|
#11
|
||||
|
||||
Quote:
dan heb je waarschijnlijk wel direct actie ondernomen en niet op roestvorming op de pcb gewacht! neem aan dat je hem helemaal losgehaald hebt en toen hebt gefohned?
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW '01 Golf Cabrio 85kW |
#12
|
||||
|
||||
Ik heb t zelf niet gefixt. Ik heb t alleen veroorzaakt
|