Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16-03-2010, 16:44
Howler Howler is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 69
Default Waar lijkt dit euvel op?

Hallo!

Iemand een idee wat het volgende euvel zou kunnen zijn?
Het gaat om een MKII 16v PL uit 1990:

Bij inschakelen van het contact gaat de brandstofpomp herhaaldelijk aan en uit in willekeurige intervallen. Dit gaat gepaard met het tikken van relais 67. Ik weet dat de pomp altijd even loopt en dan stopt na 1 sec. maar nu slaat deze dus op hol. Ik heb al 2 andere relais geprobeerd maar geen resultaat.

Af en toe kan ik een stukje rijden totdat hij uitvalt. Bij starten slaat hij gelijk aan, maar valt ook gelijk weer uit.

Iemand een idee in welke hoek ik moet zoeken?

Bij voorbaat dank!
Groeten, Alef
Reply With Quote
  #2  
Old 16-03-2010, 17:30
corradovr6t's Avatar
corradovr6t corradovr6t is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 26
Default

Quote:
Originally Posted by Howler
Hallo!

Iemand een idee wat het volgende euvel zou kunnen zijn?
Het gaat om een MKII 16v PL uit 1990:

Bij inschakelen van het contact gaat de brandstofpomp herhaaldelijk aan en uit in willekeurige intervallen. Dit gaat gepaard met het tikken van relais 67. Ik weet dat de pomp altijd even loopt en dan stopt na 1 sec. maar nu slaat deze dus op hol. Ik heb al 2 andere relais geprobeerd maar geen resultaat.

Af en toe kan ik een stukje rijden totdat hij uitvalt. Bij starten slaat hij gelijk aan, maar valt ook gelijk weer uit.

Iemand een idee in welke hoek ik moet zoeken?

Bij voorbaat dank!
Groeten, Alef



Als ik het goed heb gaat 85 van het relais naar de ecu naar pin6.
86 is een +12v via het kontakt.
30 is accu spanning
87 gaat naar je brandstofpomp en evt lambda met een zekering van 15a pos 5.

Zodra de ECU massa schakeld op 85 gaat de pomp draaien dit is een rood/gele draad vanaf je ECU naar relais kast.
Je kan proberen om hier zelf massa op te zetten en kijken wat hij dan doet.
Blijft hij dan wel draaien is er iets met de aansturing van je ECU.

Meet ook even op de relais plaat of die spanningen goed zijn aan de hand van het boven genoemde.

Succes

Hillebrand
__________________
VW Corrado VR6 Turbo 4motion (GT30R) 448pk 659NM koppel '92
Audi A4 TDI B9 avant 3x s-line 3.0TDI 279pk 498koppel '16
Reply With Quote
  #3  
Old 16-03-2010, 22:16
geizer's Avatar
geizer geizer is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2009
Posts: 185
Default

kijk voor de gein even je zekering na.
ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad met een mk3
toen was de zekering "verouderd" en de zat daar een los kontact in.
Reply With Quote
  #4  
Old 16-03-2010, 22:40
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Relais 32
Reply With Quote
  #5  
Old 16-03-2010, 22:59
Howler Howler is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 69
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Relais 32

Volgens mij heb ik geen relais 32 want die is voor digifant als ik het goed heb. Ik heb het KE-jetronic systeem.

Het zou dus ook aan de ECU kunnen liggen begrijp ik. Die zal ik eens uitwisselen met een andere. Zekeringen heb ik al eens nagelopen maar geen gekke dingen tegengekomen.

Overige suggesties welkom hoor!
Reply With Quote
  #6  
Old 16-03-2010, 23:14
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Het kontaktblokje van het kontaktslot al vervangen?
Reply With Quote
  #7  
Old 17-03-2010, 01:27
sdi-tje's Avatar
sdi-tje sdi-tje is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 1,017
Default

Quote:
Originally Posted by J-9A-N
Het kontaktblokje van het kontaktslot al vervangen?

is deze een beetje makkelijk te vervangen bij een golf 3 van 96?
__________________
sa ist en net oars
Reply With Quote
  #8  
Old 17-03-2010, 14:00
Howler Howler is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 69
Default Nog verder van huis....

Hallo

Ik wilde de auto vandaag weer proberen, maar nu helemaal geen aanslaan van de motor meer. Vervolgens gekeken of de injectors nog benzine geven d.m.v. doorverbinden van de pomp. Ik heb hierbij de drukregelaar aan de zijkant van de spinnekop losgehaald, en hier spuit de benzine eruit bij ingeschakelde pomp. Bij terugmonteren van de regelaar komt er niks uit de injectors. (geeft de regelaar pas benzine door een signaal van de ECU?)

Nu is het zover dat ik bij inschakelen contact ook de benzinepomp niet hoor. De pomp loopt wel als ik m doorverbind bij het relais.

Kan iemand hier iets mee en mij wellicht verder helpen? Ik ben zelf bang dat dit probleem me boven de pet gaat, maar wie weet...
Reply With Quote
  #9  
Old 17-03-2010, 14:45
Steilheck Steilheck is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 535
Default

Voor de gein eerst eens de zekering vervangen. Kan goed lijken maar toch stuk zijn.
__________________
Reply With Quote
  #10  
Old 17-03-2010, 14:57
LuNaTiK's Avatar
LuNaTiK LuNaTiK is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,247
Default

Klinkt als een versleten contactblokje....
Reply With Quote
  #11  
Old 18-03-2010, 11:31
Howler Howler is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 69
Default

Quote:
Originally Posted by Steilheck
Voor de gein eerst eens de zekering vervangen. Kan goed lijken maar toch stuk zijn.

Welke zekering? Ik heb de zekering van de brandstofpomp vervangen en twee andere brandstofpomprelais no.67 geprobeerd. Geen resultaat.
Doorverbinden geeft wel een draaiende pomp maar geen benzine uit de injectors.
Reply With Quote
  #12  
Old 18-03-2010, 14:27
Howler Howler is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 69
Default

Ben begonnen met demonteren van het contactblokje, maar krijg de hendels er niet af omdat het bovenste afdekkapje nog om het knopje van de alarmlichten zit. Kan iemand zeggen hoe ik dit kapje kan verwijderen?

Vervolgens, heb ik perse een poelietrekker nodig om de metalen bus te verwijderen van stuurkolom of kan dit ook op een andere manier? Klemt die met die ene inbusbout of zit hij nog ergens vast?

Bedankt!
Reply With Quote
  #13  
Old 18-03-2010, 16:47
LuNaTiK's Avatar
LuNaTiK LuNaTiK is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,247
Default

Dat kapje moet je met een beetje handig buig en breekwerk wel los kunnen wippen.

De metalen bus is wat lastiger, een goede poelietrekker en een grote steeksleutel die precies om de bus past heb je echt wel nodig! Let op dat je geen bramen maakt op de bus, want daar loopt het stuur straks weer op aan (afschuren kan altijd natuurlijk)

Suc6!
Reply With Quote
  #14  
Old 19-03-2010, 15:35
Howler Howler is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 69
Default Update!

Net een nieuw contactblokje gemonteerd, echter zonder resultaat.

Even een opsomming:
Bij inschakelen contact hoor ik de benzinepomp niet even lopen.
Bij doorverbinden pomp loopt deze wel tot aan de brandstofverdeler (spinnekop)
Gisteren injectors los gehad maar met starten en lopende pomp geen benzine uit de injectors. (Dit zou toch moeten neem ik aan?!)
Net even gekeken of de bougies vonken maar geen vonk.

Iemand nog een suggestie?

Bedankt alvast!
Reply With Quote
  #15  
Old 20-03-2010, 09:01
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,869
Default

ik had een tijd terug een golf 1.3 die bij ingeschakeld contact continu de pomp door liet draaien en het blok vol benzine jaagde.. ik heb alles geprobeerd van relais tot brandstofpomp, en uiteindelijk een andere computer gehaald en klaar...
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 03:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum