#1
|
|||
|
|||
Waar lijkt dit euvel op?
Hallo!
Iemand een idee wat het volgende euvel zou kunnen zijn? Het gaat om een MKII 16v PL uit 1990: Bij inschakelen van het contact gaat de brandstofpomp herhaaldelijk aan en uit in willekeurige intervallen. Dit gaat gepaard met het tikken van relais 67. Ik weet dat de pomp altijd even loopt en dan stopt na 1 sec. maar nu slaat deze dus op hol. Ik heb al 2 andere relais geprobeerd maar geen resultaat. Af en toe kan ik een stukje rijden totdat hij uitvalt. Bij starten slaat hij gelijk aan, maar valt ook gelijk weer uit. Iemand een idee in welke hoek ik moet zoeken? Bij voorbaat dank! Groeten, Alef |
#2
|
||||
|
||||
Quote:
Als ik het goed heb gaat 85 van het relais naar de ecu naar pin6. 86 is een +12v via het kontakt. 30 is accu spanning 87 gaat naar je brandstofpomp en evt lambda met een zekering van 15a pos 5. Zodra de ECU massa schakeld op 85 gaat de pomp draaien dit is een rood/gele draad vanaf je ECU naar relais kast. Je kan proberen om hier zelf massa op te zetten en kijken wat hij dan doet. Blijft hij dan wel draaien is er iets met de aansturing van je ECU. Meet ook even op de relais plaat of die spanningen goed zijn aan de hand van het boven genoemde. Succes Hillebrand
__________________
VW Corrado VR6 Turbo 4motion (GT30R) 448pk 659NM koppel '92 Audi A4 TDI B9 avant 3x s-line 3.0TDI 279pk 498koppel '16 |
#3
|
||||
|
||||
kijk voor de gein even je zekering na.
ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad met een mk3 toen was de zekering "verouderd" en de zat daar een los kontact in. |
#4
|
|||
|
|||
Relais 32
|
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Volgens mij heb ik geen relais 32 want die is voor digifant als ik het goed heb. Ik heb het KE-jetronic systeem. Het zou dus ook aan de ECU kunnen liggen begrijp ik. Die zal ik eens uitwisselen met een andere. Zekeringen heb ik al eens nagelopen maar geen gekke dingen tegengekomen. Overige suggesties welkom hoor! |
#6
|
||||
|
||||
Het kontaktblokje van het kontaktslot al vervangen?
|
#7
|
||||
|
||||
Quote:
is deze een beetje makkelijk te vervangen bij een golf 3 van 96?
__________________
sa ist en net oars |
#8
|
|||
|
|||
Nog verder van huis....
Hallo
Ik wilde de auto vandaag weer proberen, maar nu helemaal geen aanslaan van de motor meer. Vervolgens gekeken of de injectors nog benzine geven d.m.v. doorverbinden van de pomp. Ik heb hierbij de drukregelaar aan de zijkant van de spinnekop losgehaald, en hier spuit de benzine eruit bij ingeschakelde pomp. Bij terugmonteren van de regelaar komt er niks uit de injectors. (geeft de regelaar pas benzine door een signaal van de ECU?) Nu is het zover dat ik bij inschakelen contact ook de benzinepomp niet hoor. De pomp loopt wel als ik m doorverbind bij het relais. Kan iemand hier iets mee en mij wellicht verder helpen? Ik ben zelf bang dat dit probleem me boven de pet gaat, maar wie weet... |
#9
|
|||
|
|||
Voor de gein eerst eens de zekering vervangen. Kan goed lijken maar toch stuk zijn.
__________________
|
#10
|
||||
|
||||
Klinkt als een versleten contactblokje....
|
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Welke zekering? Ik heb de zekering van de brandstofpomp vervangen en twee andere brandstofpomprelais no.67 geprobeerd. Geen resultaat. Doorverbinden geeft wel een draaiende pomp maar geen benzine uit de injectors. |
#12
|
|||
|
|||
Ben begonnen met demonteren van het contactblokje, maar krijg de hendels er niet af omdat het bovenste afdekkapje nog om het knopje van de alarmlichten zit. Kan iemand zeggen hoe ik dit kapje kan verwijderen?
Vervolgens, heb ik perse een poelietrekker nodig om de metalen bus te verwijderen van stuurkolom of kan dit ook op een andere manier? Klemt die met die ene inbusbout of zit hij nog ergens vast? Bedankt! |
#13
|
||||
|
||||
Dat kapje moet je met een beetje handig buig en breekwerk wel los kunnen wippen.
De metalen bus is wat lastiger, een goede poelietrekker en een grote steeksleutel die precies om de bus past heb je echt wel nodig! Let op dat je geen bramen maakt op de bus, want daar loopt het stuur straks weer op aan (afschuren kan altijd natuurlijk) Suc6! |
#14
|
|||
|
|||
Update!
Net een nieuw contactblokje gemonteerd, echter zonder resultaat.
Even een opsomming: Bij inschakelen contact hoor ik de benzinepomp niet even lopen. Bij doorverbinden pomp loopt deze wel tot aan de brandstofverdeler (spinnekop) Gisteren injectors los gehad maar met starten en lopende pomp geen benzine uit de injectors. (Dit zou toch moeten neem ik aan?!) Net even gekeken of de bougies vonken maar geen vonk. Iemand nog een suggestie? Bedankt alvast! |
#15
|
||||
|
||||
ik had een tijd terug een golf 1.3 die bij ingeschakeld contact continu de pomp door liet draaien en het blok vol benzine jaagde.. ik heb alles geprobeerd van relais tot brandstofpomp, en uiteindelijk een andere computer gehaald en klaar...
|