|
|||
|
|||
hulp gezocht
hoihoi ik heb mijn passat verkocht en heb nu een ibiza tdi.
sinds gister als ik optrek en kom bij n de 110 heeft die een dipje en heeft die geen vermogen meer (denk noodloop) totdat ik de auto weer uitzet een weer waan dan is vermogen terug tot de 110 en dan weer het zelfde verhaal. is er iemand die met mij een rijden log wil maken ? (tegen betaling) ik hoop dat iemand mij kan helpen. woon zelf in venlo(limburg) dus iemand in omgeving zou wel fijn zijn. +- 70 km omtrek? mvg dennis |
|
||||
|
||||
Wat voor motor ligt hierin, Dennis? Toevallig een AFN 110pk?
Bij deze motoren (turbo's beter gezegd) wil de variabele schoepengeometrie nogal eens vast gaan zitten waardoor de turbodruk te ver op kan lopen en dus noodloop optreedt. Kan natuurlijk ook een andere oorzaak hebben. Uitlezen en loggen kan ik eventueel wel doen, maar ik zit in Zuid-Limburg.
|
|||
|
|||
er zit een ahu 90 pk in die is gechipt na 120 pk.
|
|
|||
|
|||
ps waar in z limburg zit je ?
mvg dennis |
|
|||
|
|||
heb net nog een beetje gekeken en luchtfilterhuis uit elkaar gehaald en gekeken naar de lmm (pierburg) maar daar kan ik niets geks aan zien.
het vacuemslangetje wat aan de bovenste helft van je luchtfilterhuis zit was wel 1,5 cm gescheurt dus afgesneden en weer vast gemaakt. daarna weer in elkaar gezet en gaan rijden toen was het gek genoeg weg. dus nog stukje gereden toen ging het goed was bijna thuis en hij had weer het zelfde probleem dus het is nog niet weg. iemand een idee? of iemand die een rijdende log wil maken ? mvg dennis |
|
|||
|
|||
misschien de n75 klep?
|
|
||||
|
||||
waarschijnlijk het turbodrukregelventiel,zal tegen het schutbord zitten?
even omruilen met het egr ventiel om te kijken of het probleem dan weg is.
|
|||
|
|||
Quote:
hoe bedoel je omruilen ? |
|
|||
|
|||
probleem opgelost. Was de n75 klep dus. Meteen alle vacuumslangen vernieuwd. Het weer was goed en was toch bezig. Evengoed bedankt
|