Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 15-03-2010, 12:46
enzyme25 enzyme25 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 138
Default hulp gezocht

hoihoi ik heb mijn passat verkocht en heb nu een ibiza tdi.
sinds gister als ik optrek en kom bij n de 110 heeft die een dipje en heeft die geen vermogen meer (denk noodloop)
totdat ik de auto weer uitzet een weer waan dan is vermogen terug tot de 110 en dan weer het zelfde verhaal.
is er iemand die met mij een rijden log wil maken ? (tegen betaling)
ik hoop dat iemand mij kan helpen.
woon zelf in venlo(limburg) dus iemand in omgeving zou wel fijn zijn. +- 70 km omtrek?


mvg dennis
Reply With Quote
  #2  
Old 15-03-2010, 12:51
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

Wat voor motor ligt hierin, Dennis? Toevallig een AFN 110pk?

Bij deze motoren (turbo's beter gezegd) wil de variabele schoepengeometrie nogal eens vast gaan zitten waardoor de turbodruk te ver op kan lopen en dus noodloop optreedt.
Kan natuurlijk ook een andere oorzaak hebben.

Uitlezen en loggen kan ik eventueel wel doen, maar ik zit in Zuid-Limburg.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #3  
Old 15-03-2010, 12:59
enzyme25 enzyme25 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 138
Default

er zit een ahu 90 pk in die is gechipt na 120 pk.
Reply With Quote
  #4  
Old 15-03-2010, 14:01
enzyme25 enzyme25 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 138
Default

ps waar in z limburg zit je ?

mvg dennis
Reply With Quote
  #5  
Old 15-03-2010, 15:38
enzyme25 enzyme25 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 138
Default

heb net nog een beetje gekeken en luchtfilterhuis uit elkaar gehaald en gekeken naar de lmm (pierburg) maar daar kan ik niets geks aan zien.
het vacuemslangetje wat aan de bovenste helft van je luchtfilterhuis zit was wel 1,5 cm gescheurt dus afgesneden en weer vast gemaakt.
daarna weer in elkaar gezet en gaan rijden toen was het gek genoeg weg.
dus nog stukje gereden toen ging het goed was bijna thuis en hij had weer het zelfde probleem dus het is nog niet weg.
iemand een idee?
of iemand die een rijdende log wil maken ?

mvg dennis
Reply With Quote
  #6  
Old 15-03-2010, 17:38
enzyme25 enzyme25 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 138
Default

misschien de n75 klep?
Reply With Quote
  #7  
Old 15-03-2010, 18:12
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

waarschijnlijk het turbodrukregelventiel,zal tegen het schutbord zitten?
even omruilen met het egr ventiel om te kijken of het probleem dan weg is.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #8  
Old 15-03-2010, 19:15
enzyme25 enzyme25 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 138
Default

Quote:
Originally Posted by De Pul
waarschijnlijk het turbodrukregelventiel,zal tegen het schutbord zitten?
even omruilen met het egr ventiel om te kijken of het probleem dan weg is.


hoe bedoel je omruilen ?
Reply With Quote
  #9  
Old 18-03-2010, 21:33
enzyme25 enzyme25 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 138
Default

probleem opgelost. Was de n75 klep dus. Meteen alle vacuumslangen vernieuwd. Het weer was goed en was toch bezig. Evengoed bedankt
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum