|
|||
|
|||
Golf 3 GTI erbij.
Na verkoop van mijn daily hok ( de witte MK2 1.3i) Maar op zoek naar een vervanger
Op dit forum gereageerd op een (net geplaatste) advertentie van een "origineel hollandse " Golf 3 GTI. Na wat heen en weer gemail een afspraak gemaakt en as zaterdag dus even Geldrop op en neer. Het een GTI maar rap zijn ze niet. Blijft een gewone simpele Golf 2.0i met 115PK. Het is een simpele GTI met een beetje werk. Even ander achter kleppie erin (roest), uitlijnen ivm net geplaatste nieuwe verlagingsset , interieur even netjes maken, hemeltje even vast plakken, 16" BBS wielen even opknappen En nog wat andere kleine dingetjes. En dan gewoon maar weer dik 600km per week ermee rijden Versnellingsbak is pas geleden al vervangen ivm het bekende popnagel probleem. Vorige eigenaar heeft de motor al helemaal nagelopen en nieuwe riemen en rollen erop gezet. Krukas keerring moet nog wel vervangen worden aan de poulie zijde. Hier even 2 foto,s van de vorige eigenaar, Ook gelijk een voorbeeld hoe ik straks alles moet aansluiten in de MK1 GTI waar dus ook een 2E in komt Stand van zaken 7 april 2010 Last edited by Domi : 07-04-2010 at 19:13. |
|
||||
|
||||
leuk ding ziet er nog goed uit
|
|
||||
|
||||
MooÃ*e GTI. Ik heb zelf ook pas een witte gti.(Overgenomen van Knedel) ook die heeft dat bekende roest op de achterklep. Alleen jij heb een iets gangbare kleur dan alpinweiss dat ik heb.
Ziet er zo netjes uit op de foto. Tis wel een aardige zuipschuit, zker als je 600 km in de week moet gaan rijden:P. |
|
||||
|
||||
Nette auto idd! Veel plezier ermee!
|
|||
|
|||
Quote:
We hadden in een passat GT dezelfde motor ( uit Golf 3, Nu zit hij in de Golf 2 van Molle-edition-bleu) en daar konden we 700 mee op 1 tank. Okay, passat heeft 70L tank en de Golf 55L. Maar 600 KM op 1 tank is wel haalbaar. En ik rij alleen maar snelweg km,s. |
|
||||
|
||||
Ok. Ik rijdt een 450 km op een tank. Omgerekend 1:10 rijdt mijn auto, maar dat is voornamelijk 80 km wegen en wat stukjes stadsverkeer. Dus zo goed als geen snelweg.
Had je al foto's van het interieur? |
|
|||
|
|||
Interieur is gewoon simpel stoffen . Dus geen recaro ofzo. Ook geen electr ramen. Gewoon niks
|
|
||||
|
||||
erg snel zijn ze inderdaad niet
de 35i vari van mij is sneller dan de gti die ik had idd wel een leuk daily hok
|
||||
|
||||
Quote:
haha nee klopt! Ik denk mijn mk1 dx een stuk sneller is. Maar trekt wel lekker en leuke daily. |
|
||||
|
||||
check de dorpels ook even, roesten als een idioot.
|
|||
|
|||
Mooie basis...
Van welke gast was deze golf dan ? :P Ik zie je zaterdag wel Ben er wel super blij mee dat hij niet op de sloop eindigt wat eigenlijk wel een beetje in mijn achterhoofd zat.
|
|||
|
|||
Dorpel verhaal is een bekend probleem. Maar dat zit wel goed.
@patjuhvw Gaat helemaal goed komen met deze GTI. Zie je zaterdag. |
|
||||
|
||||
Leuke gti Domi!
Jij prutst ook maar goed door Maar zn motor in golf 1 gaat ie wel alsde brandweer Moet zeggen valt mij dan niks af wat een 2 liter doet! GR SIEP |
|
|||
|
|||
Nou, Vanmorgen rond 08.00uur vertrokken naar Geldrop om de Golf 3 GTI op te halen. Na een ritje van 2 uurtjes aangekomen in Geldrop.
Daar in de straat stond de Golf 3 al klaar. Keurig schoon en van binnen super schoon. Proefritje maken, enige mankementen even doorgenomen, even gehandeld overschrijven en weer richting Friesland vertrokken. Viel me gelijk op dat tijden het rijden er niks rammelde en kraakte. Wel moet hij nodig uitgelijnd worden Morgen die open zandzuig luchtfilter eraf en even de originele monteren. Even de dikke brulpijp (Gaat er later wel af) vast zetten en nog wat andere kleine dingetjes. Schakelmechanisme even nakijken. Het is nu net een soeplepel in een grote pan Terugreis mooi 1 op 12.5 gereden Zal morgen de foto,s wel even plaatsen. |
|
|||
|
|||
Hey Domi.
leuke nieuwe daily hoor,ziet er zo op het eerste gezicht niet eens zo raar uit,leuke combi in deze kleur/velgen etc, Succes en veel plezierige km's in deze Mk3 GTI en ik zla je topic zeker in de gaten houden vwb je plannen |
|
|||
|
|||
Hey,
Veel suc6 ermee.. en ik ga het zeker in de gaten houden. Ben super benieuwd hoe hij eruit gaat zien.. Mijn Ex. Daily. Gaat helemaal goed komen
|
||||
|
||||
ohke das netjes 1 op 12,5. Ben benieuwd naar de foto´s´
|
|
|||
|
|||
Foto,s laten wel lang op zich wachten
Deze week een kleine 600 km gereden met de Golf. Volgende dingen tegen gekomen toen we maandag avond even de krik eronder hadden. Ook erachter gekomen dat het een EX LPG bak is. De gasinjectoren zaten er nog in. Die dus even verwijderd. Reparatielijst: Onsteking afstellen. Wiellager linksvoor (gelijk beide kanten dus doen) Rubbers in draagarmen beide kanten. Voorbanden. Schakelmechanisme Schokbrekers. (tis me toch wat TE stug Orignele GTI set komt eronder) Toevallig heeft een maatje van me vandaag een Golf 3 GTI met schade gekocht. Alle onderdelen daarvan worden overgzet op mijn GTI. Interieur ook incl deurpanelen. Last edited by Domi : 20-03-2010 at 20:50. |
|
||||
|
||||
ok das mooi.
Komt de schade golf ook hier op het forum te staan? Mis interesse in wat onderdelen |
|
|||
|
|||
Quote:
Er zit een goede 2E motor in. zal het wel even noteren wat er over blijft. |