#1
|
|||
|
|||
golf dx vonkt niet
goeie dag iedereen
een half jaar geleden ben ik heel dapper begonnen een 1.8 i dx motor in mijn voormalig 1.1 in te bouwen nu had ik daar geen kabelboom bij dus ik opzoek naar een kabelboom uiteindelijk heb ik die gevonden nu ligt ie erin en vonkt die *** auto niet alle stekkers onder de motor kap zitten zoals het hoort ik vermoed dat de fout bij de zekeringkast zit brandstofpomp draaid het rare is op het moment dat ik het contact aanzet de koelvin begint te draaien heeft iemand een idee alvast bedankt groet brian |
#2
|
||||
|
||||
Heb je het brandstofpomp relais in je kast erbij geprikt? Heb je het schakelapparaat aangesloten die in de waterbak zit? Gebruik je de verdeler met halgever?
Brandstofpomp kan niet draaien als je geen ontsteking hebt.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#3
|
|||
|
|||
Als je brandstofpomp niet draait vonkt de ontsteking ook niet.
|
#4
|
|||
|
|||
ik heb er niet zo super veel verstand van heb de ontstekings module in de waterbak aangesloten voor de brandstofpomp inderdaad een relais ingeplugd en heb er ook een zekeringkast van gti inzitten heb geen stroom en massa op mijn bobine
|
#5
|
|||
|
|||
heb ook al geprobeerd een directe stroom en aarde aan te leggen naar bobine lukt ook niet
|
#6
|
||||
|
||||
Wissel de bobine eens, als dat niet werkt controleer de massa van de hall gever module (alu blok met stekker). Werkt dat niet wissel de module zelf uit.
Als er voeding op bobine en hall gever module staat, MOET je vonk hebben.
__________________
Current; '67 T1 Splitbus, '96 Polo, '95 Polo 6n Past; '91 Jetta, '92 Corrado, '93 Polo Coupe, '89 Steilheck, '74 Bug, '58 Bug ragtop, '79 Golf ragtop ***Slam & Weld*** Scraping Volkswagen Nostalgica www.facebook.com/slamandweld |
#7
|
|||
|
|||
achter de zekering kast zit een blokje met allemaal bruine massa draden is het belagrijk dat deze kontakt maakt met de carroserie
|
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Zit er een dikke bruine draad op? Normaal gesproken zit het met een zelftapper aan de auto vast |
#9
|
|||
|
|||
heb van alles geprobeert en kom er niet uit is er mischien iemand die hem voor mij wil repareren denk dat mijn het niet meer gaat lukken
|
#10
|
||||
|
||||
Gewoon eerst alles aansluiten en dan pas starten bruine kabels zijn massa kabels dus gewoon aansluiten op de carroserie. En de kabelboom is niet de moeilijste het zijn tog allemaal klik werk
|
#11
|
|||
|
|||
waar kom je vandaan??? Is altijd moeilijk via een forum te vertellen wat er aan de hand is en vooral als het niet allemaal origineel is.
Groetjes ron |
#12
|
||||
|
||||
miss foto vd motor / achter zekeringskast oid
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project] Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily] Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily] |